Rekord Nordschleife padl! Už nepatří Lamborghini, ale upravenému Porsche 911

Když se Porsche spojí se zkušeným úpravcem sportovních vozů, je z toho snadno absolutní rekord silničně legálních vozů.

Boje na severní smyčce Nürburgringu nemají konců. S tím, jak se zlepšuje technika, ale nutno říci postupně také kvalita povrchu tratě, padají jak rekordy mezi předokolkami, zadokolkami, ale i ty absolutní. Tedy zejména pro vozy schválené do silničního provozu.

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Nyní na trůn usedlo nové Porsche 911 GT2 RS. Navíc upravené od společnosti Manthey Racing. Stopky se zastavily na hodnotě 6 minut a 40.3 sekund. Více než 20 kilometrů takovým tempem odkroužil závodník Lars Kern. Zvládl to o více než 5 sekund rychleji než dosavadní lídři tabulek. S vozy jako Lamborghini Aventador SVJ či McLaren P1 LM.

Zmíněné Manthey Racing není žádnou externí garážovou společností nadšenců. Z většiny je vlastně právě Porsche a na starosti tito lidé již měli závodní speciály jako 911 RSR či 911 GT3 R.

Vítězná Porsche z Le Mans míří do muzea. Poslední cestu urazily v provozu!

Vítězná Porsche z Le Mans míří do muzea. Poslední cestu urazily v provozu!

Konstruktéři se do detailu nesvěřili, co všechno bylo na už tak extrémním a polozávodním voze, jakým je verze GT2 RS alias "ovdovovač", vyměnili. Nové je však zcela jistě zadní křídlo a další aerodynamické prvky. Hlavně kvůli bezpečnosti byly instalovány závodní sedačky, které prý neuspořily ani kilo. Motor, plochý šestiválec o objemu 3,8 litru a výkonu 515 kilowattů, byl sériový. Stejně jako dvouspojková převodovka.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků