Rekord: Koenigsegg CCR srazil McLaren F1 „na kolena“

Legendární supersport McLaren F1 držel od roku 1998 rekord v nejvyšší rychlosti (386 km/h) dosažené sériově vyráběnými auty. Skoro sedm let trvalo, něž jej někdo z tohoto pomyslného trůnu sesadil. Jeden z nejcennějších skalpů ukořistil švédský Viking, Koenigsegg CCR.

Poznámka: Už dříve překonal McLaren F1 tuningový speciál firmy 9ff, 9f-V400, který vychází z Porsche 911 GT2. Otázkou je, zda lze tento automobil považovat za sériový vůz; dřív jsme to sice tvrdili, teď si tím tak jisti nejsme...

28. února přijal Koenigsegg výzvu dokázat, že model CCR opravdu nemá udávanou nejvyšší rychlost 395 km jen na papíře. Měření se odehrálo na slavném oválu v Nardu, kde pilot z CCR nakonec vyždímal maximální rychlost 387,87 km/h. Není to sice udávaná nejvyšší rychlost, ale na překonání sedmiletého rychlostního rekordu to stačilo.

Jen pro srovnání uvedu, že McLaren F1 má dvanáctiválcovou pohonnou jednotku od BMW s objemem 6 066 ccm a výkonem 461 kW (627 k). Koenigsegg CCR má kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 4,7 l a se svým výkonem 601 kW (817 k) drží Guinessův rekord jako nejsilnější sériově vyráběné auto na světě.

Stále se ale spekuluje, jak dlouho tento nový rekord vydrží, když má letos v září z vrat Bugatti vyjet Veyron 16.4, o kterém se všude píše, že pojede přes 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg CCR, nejrychlejší a nejvýkonnější sériové auto současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren F1, král, který byl až po 7 letech poražen.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků