Rekord: Koenigsegg CCR srazil McLaren F1 „na kolena“

Legendární supersport McLaren F1 držel od roku 1998 rekord v nejvyšší rychlosti (386 km/h) dosažené sériově vyráběnými auty. Skoro sedm let trvalo, něž jej někdo z tohoto pomyslného trůnu sesadil. Jeden z nejcennějších skalpů ukořistil švédský Viking, Koenigsegg CCR.

Poznámka: Už dříve překonal McLaren F1 tuningový speciál firmy 9ff, 9f-V400, který vychází z Porsche 911 GT2. Otázkou je, zda lze tento automobil považovat za sériový vůz; dřív jsme to sice tvrdili, teď si tím tak jisti nejsme...

28. února přijal Koenigsegg výzvu dokázat, že model CCR opravdu nemá udávanou nejvyšší rychlost 395 km jen na papíře. Měření se odehrálo na slavném oválu v Nardu, kde pilot z CCR nakonec vyždímal maximální rychlost 387,87 km/h. Není to sice udávaná nejvyšší rychlost, ale na překonání sedmiletého rychlostního rekordu to stačilo.

Jen pro srovnání uvedu, že McLaren F1 má dvanáctiválcovou pohonnou jednotku od BMW s objemem 6 066 ccm a výkonem 461 kW (627 k). Koenigsegg CCR má kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 4,7 l a se svým výkonem 601 kW (817 k) drží Guinessův rekord jako nejsilnější sériově vyráběné auto na světě.

Stále se ale spekuluje, jak dlouho tento nový rekord vydrží, když má letos v září z vrat Bugatti vyjet Veyron 16.4, o kterém se všude píše, že pojede přes 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg CCR, nejrychlejší a nejvýkonnější sériové auto současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren F1, král, který byl až po 7 letech poražen.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků