Rekord: Koenigsegg CCR srazil McLaren F1 „na kolena“

Rekord: Koenigsegg CCR srazil McLaren F1 „na kolena“

Legendární supersport McLaren F1 držel od roku 1998 rekord v nejvyšší rychlosti (386 km/h) dosažené sériově vyráběnými auty. Skoro sedm let trvalo, něž jej někdo z tohoto pomyslného trůnu sesadil. Jeden z nejcennějších skalpů ukořistil švédský Viking, Koenigsegg CCR.

Poznámka: Už dříve překonal McLaren F1 tuningový speciál firmy 9ff, 9f-V400, který vychází z Porsche 911 GT2. Otázkou je, zda lze tento automobil považovat za sériový vůz; dřív jsme to sice tvrdili, teď si tím tak jisti nejsme...

28. února přijal Koenigsegg výzvu dokázat, že model CCR opravdu nemá udávanou nejvyšší rychlost 395 km jen na papíře. Měření se odehrálo na slavném oválu v Nardu, kde pilot z CCR nakonec vyždímal maximální rychlost 387,87 km/h. Není to sice udávaná nejvyšší rychlost, ale na překonání sedmiletého rychlostního rekordu to stačilo.

Jen pro srovnání uvedu, že McLaren F1 má dvanáctiválcovou pohonnou jednotku od BMW s objemem 6 066 ccm a výkonem 461 kW (627 k). Koenigsegg CCR má kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 4,7 l a se svým výkonem 601 kW (817 k) drží Guinessův rekord jako nejsilnější sériově vyráběné auto na světě.

Stále se ale spekuluje, jak dlouho tento nový rekord vydrží, když má letos v září z vrat Bugatti vyjet Veyron 16.4, o kterém se všude píše, že pojede přes 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg CCR, nejrychlejší a nejvýkonnější sériové auto současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren F1, král, který byl až po 7 letech poražen.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků