Rekord: Koenigsegg CCR srazil McLaren F1 „na kolena“

Legendární supersport McLaren F1 držel od roku 1998 rekord v nejvyšší rychlosti (386 km/h) dosažené sériově vyráběnými auty. Skoro sedm let trvalo, něž jej někdo z tohoto pomyslného trůnu sesadil. Jeden z nejcennějších skalpů ukořistil švédský Viking, Koenigsegg CCR.

Poznámka: Už dříve překonal McLaren F1 tuningový speciál firmy 9ff, 9f-V400, který vychází z Porsche 911 GT2. Otázkou je, zda lze tento automobil považovat za sériový vůz; dřív jsme to sice tvrdili, teď si tím tak jisti nejsme...

28. února přijal Koenigsegg výzvu dokázat, že model CCR opravdu nemá udávanou nejvyšší rychlost 395 km jen na papíře. Měření se odehrálo na slavném oválu v Nardu, kde pilot z CCR nakonec vyždímal maximální rychlost 387,87 km/h. Není to sice udávaná nejvyšší rychlost, ale na překonání sedmiletého rychlostního rekordu to stačilo.

Jen pro srovnání uvedu, že McLaren F1 má dvanáctiválcovou pohonnou jednotku od BMW s objemem 6 066 ccm a výkonem 461 kW (627 k). Koenigsegg CCR má kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 4,7 l a se svým výkonem 601 kW (817 k) drží Guinessův rekord jako nejsilnější sériově vyráběné auto na světě.

Stále se ale spekuluje, jak dlouho tento nový rekord vydrží, když má letos v září z vrat Bugatti vyjet Veyron 16.4, o kterém se všude píše, že pojede přes 400 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koenigsegg CCR, nejrychlejší a nejvýkonnější sériové auto současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren F1, král, který byl až po 7 letech poražen.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků