Rekord: Brabus E V12 Biturbo dosáhl 350 km/h

Podle tiskové zprávy, kterou jsme včera obdrželi od Brabusu, dosáhl upravený Mercedes-Benz třídy E rychlosti 350,2 km/h na okruhu v italském Nardu. Stal se tak nejrychlejším silničním sedanem na světě. Model E V12 Biturbo má pod kapotou přeplňovaný dvanáctiválcový motor s výkonem 471 kW (640 k), jehož základní verze se nachází v modelu S600, přičemž objem byl zvýšen z 5.5 l na 6.3 l. Maxima výkonu dosahuje agregát v 5 100 otáčkách, točivý moment 1 026 Nm je dostupný už v 1 750 otáčkách.

Upravené éčko dosáhne stovky za 4,5 s, dvoustovky za 11,7 s a třístovky za 30,6 s. Vůz stojí na pneu 255/35 ZR19 vpředu a 285/30 ZR19 vzadu, výkon je přenášen na zadní kola pomocí pětstupňované automatické převodovky. Za takto upravený vůz zaplatíte 298 000 eur (téměř devět milionů), přičemž vyroben bude pouze omezený počet kusů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků