Rekord automobilky Volkswagen: 8 000 000 modelů VW Polo

Praha 18. listopadu 2003 - Červené Polo 1.4, které sjelo začátkem listopadu z výrobní linky továrny Volkswagen Navarra S.A. ve španělské Pamploně, se stalo výrazným milníkem v historii automobilky Volkswagen – šlo už o osmimiliontý model Polo, vyrobený během bezmála třiceti let „života“ modelové řady Polo.

Kořeny Volkswagenu Polo sahají až do roku 1975, kdy se v Hannoveru představilo Polo první generace, jehož výroba se vzápětí rozběhla v mateřském závodě ve Wolfsburgu.

Volkswagen Polo druhé generace se veřejnosti oficiálně představil během autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1981, třetí generace měla premiéru v roce 1994 na Mezinárodním autosalonu v Paříži. Ve své čtvrté generační podobě vyjelo Polo v roce 2001, kdy si odbylo výstavní premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

V roce 2002 se po celém světě prodalo 487 000 vozů Volkswagen Polo, což představuje meziroční zvýšení prodejů o výrazných 17 procent. Nejdůležitějšími trhy kompaktního Pola jsou Německo, Itálie, Velká Británie, Čína, Španělsko a Brazílie.

Také v ČR patří k velmi populárním modelům svého segmentu. Jejich přitažlivost umocňuje aktuální akční kampaň, přinášející druhou dvojici dveří bez příplatku a další cenové zvýhodnění, takže pětidveřové Polo lze pořídit už za 259 000 Kč. Pro zákazníky, kteří upřednostňují nákup na splátky, je připraven speciální Volkswagen Leasing PLUS od společnosti ŠkoFIN, který počítá se splátkami jen 2033 Kč měsíčně.

Vozy Volkswagen Polo se kromě španělské Pamplony vyrábějí také v Brazílii, Číně, Jižní Africe a Slovensku. Denní produkce těchto pěti výrobních lokalit činí přibližně dva tisíce vozů, nejvíce – asi 1250 denně – jich ovšem vyjíždí právě ze závodu v Pamploně. Závod v Pamploně, kde se Pola vyrábějí od roku 1984, dává práci asi 4600 pracovníkům a patří k nejdůležitějším zaměstnavatelům regionu Navarra. Za devatenáct let výroby sjelo z výrobních linek závodu v Pamploně více než 3,9 milionů vozů Volkswagen Polo.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků