Rekord automobilky Volkswagen: 8 000 000 modelů VW Polo

Praha 18. listopadu 2003 - Červené Polo 1.4, které sjelo začátkem listopadu z výrobní linky továrny Volkswagen Navarra S.A. ve španělské Pamploně, se stalo výrazným milníkem v historii automobilky Volkswagen – šlo už o osmimiliontý model Polo, vyrobený během bezmála třiceti let „života“ modelové řady Polo.

Kořeny Volkswagenu Polo sahají až do roku 1975, kdy se v Hannoveru představilo Polo první generace, jehož výroba se vzápětí rozběhla v mateřském závodě ve Wolfsburgu.

Volkswagen Polo druhé generace se veřejnosti oficiálně představil během autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 1981, třetí generace měla premiéru v roce 1994 na Mezinárodním autosalonu v Paříži. Ve své čtvrté generační podobě vyjelo Polo v roce 2001, kdy si odbylo výstavní premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

V roce 2002 se po celém světě prodalo 487 000 vozů Volkswagen Polo, což představuje meziroční zvýšení prodejů o výrazných 17 procent. Nejdůležitějšími trhy kompaktního Pola jsou Německo, Itálie, Velká Británie, Čína, Španělsko a Brazílie.

Také v ČR patří k velmi populárním modelům svého segmentu. Jejich přitažlivost umocňuje aktuální akční kampaň, přinášející druhou dvojici dveří bez příplatku a další cenové zvýhodnění, takže pětidveřové Polo lze pořídit už za 259 000 Kč. Pro zákazníky, kteří upřednostňují nákup na splátky, je připraven speciální Volkswagen Leasing PLUS od společnosti ŠkoFIN, který počítá se splátkami jen 2033 Kč měsíčně.

Vozy Volkswagen Polo se kromě španělské Pamplony vyrábějí také v Brazílii, Číně, Jižní Africe a Slovensku. Denní produkce těchto pěti výrobních lokalit činí přibližně dva tisíce vozů, nejvíce – asi 1250 denně – jich ovšem vyjíždí právě ze závodu v Pamploně. Závod v Pamploně, kde se Pola vyrábějí od roku 1984, dává práci asi 4600 pracovníkům a patří k nejdůležitějším zaměstnavatelům regionu Navarra. Za devatenáct let výroby sjelo z výrobních linek závodu v Pamploně více než 3,9 milionů vozů Volkswagen Polo.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků