Zjevně jsme dospěli k bodu, kdy má aktivní navigace víc inteligence, než určitá část řidičů.
Letošní dálniční známku jsem už nekoupil. Po D1 do Prahy mě nikdo nedonutí soukromým autem jet. Kolem Brna směry kde často z 90% cestuji- D43 neexistuje- D52 neexistujePravidelně každý rok kupuji několik týdenních dálničních známek Rakouska. Tam dostávám za zaplacené peníze výbornou službu. U nás je to výsměch. Člověk přejede hranice a ten kontrast je do očí bijící.
Co do rozlohy, poctu obyvatel, hdp na obyvatele srovnatelne (rozdily tusim do 10 %) Portugalsko za penize z EU mimojine zmodernizovalo sve silnice a postavilo STOVKY km dalnic.U nas se masivne dotuje premieruv byznys a realizuji projekty, ktere se po uplynuti par let meni v luxus pro vyvolene, pripadne se realizuji za do oci bijici astronomicke sumy.
Nemůže být rozdíl v tom, že v Portugalsku se narozdíl od ČR za použití dálnice platí?U nás osobní vozidla platí jen nějaký malý roční poplatek (pro ty, co jedou párkrát do měsíce je to ale docela hodně), a modernější kamiony platí za kilometr tolik, že by se za to dálnice nezaplatila, ani kdyby stejnou částku platila i všechna osobní vozidla.
Portugalsko jsem zminil kvuli rade spolecnych rysu. Ale klidne se srovnavejme s vyspelejsima zemema s dalnicni znamkou pripadne dalnicema zdarma. 14imesicni znamka za cenu ani ne plne nadrze je docela hodne?
Asi v tom článku chybí poměrně zásadní věc - když jsou v omezení 2 pruhy, tak jeďte v tom do kterého se vejdete na šířku. Spousta širších osobních aut a dodávek se snaží jet levým, který je užší. Často mají jedno kolo v pravém anebo na středové čáře, protože se asi bojí jet blíž ke středovým betonovým svodidlům. Tak se ale nevejdou vedle náklaďáku v pravém, který vyjel ze stavby a jede výrazně pomaleji. Takže jedou za ním pořád v levém asi tak 30-50 km/h a nezařadí se do pravého, aby levým mohly předjet užší auta nebo motorky, které se tam bez problémů vejdou. A pak také kamiony, často zahraniční, které občas jezdí prostředkem bez ohledu na to, že jsou tam 2 pruhy a ten pravý je pro ně dost široký.
Stale casteji lze narazit na dopravni znaceni 'stridava jizda'. Bohuzel obvykle plati jen na kritickych usecich omezeni a spousta ridicu ji stejne ignoruje. Proc by taky mely jet oba pruhy 80, kdyz hovado muze 90-100 a narazove nutit ostatni brzdit.
když jsou značky omezující rychlost, tak od každé by se měla měřit rychlost, policajtů je málo a nebyl by problém za ty snižující rychlosti daného šoféra vybodovat. Prostě tam udělat u značky čáru.
To je pravda, ale zároveň umisťování značek a lenost cestářů je také veliký problém...ono když člověk jede 70kmh 2 kilometry protože jsou líní přestavět kužely nebo tu značku alespoň otočit, tak má sto chutí se jim na jejich značení vybodnout
já vám nevím, už se budu opakovat, ale vrátil jsme se opět z Rakouska, tam je na dálnici 130 a velmi často snížená rychlost na 100km/h. I přes to je cesta po dálnici plynulá, kamiony si nedovolí tvořit "vláčky" (ani ty polské), i Audiny a Báwa s rakouskou či německou RZ limity rychlosti dodržují. ...a policajtu na dálnicích také moc není. Prostě kázeň v každém šoférovi. No a pak přejede člověk Mikulov a začnou se dít věci.... polští gastarbajtři spolu s majiteli Audin a Baworáků s českou RZ jako by dostali doping a zvlčili. Bohužel, není v tu chvíli nikdo z naší Policie, kdo by je v tu chvíli chytl za prdel a nasolil jim pálku, hned z kraje. Pak ta divočina pokračuje přes Brno dále a z české dálnice se stává boj na život a na smrt... takže 600km po Rakousku v pohodě, bez nervů a 150 km v ČR a máte dost!!! Je to v nás, řidičích, že se chováme k druhým jako prasata, je to i v tom, že naše Policie se nenaučila řešit prevenci.
Jo Rakousko je fakt super priklad. Ject v noci pres cele Rakousko a sinout se celou dobu stovkou, protoze nejaky vysinuty zeleny se rozhodnul, ze to takhle bude je vyborne a hrozne bezpecne. Zaplatpanbuh za stale jeste relativne rozumne ceske silnice.
Šofér v A je hodně pevných radarů-stačí mít appku- a jinak cajti měří z většinou vw touran-bradavice nebo stříbrné 1,2 krabičky na zemi a bývají schovaní za protihlukovými stěnami kam není vidět nebo pistolí(dosah 500metrů nebo víc jsem se ptal když mě sfoukli) a občas mívají i kamery/radar na mostech ale to možná měří náš odstup mezi kamióny.Někde měří i průměrnou rychlost v úseku což moje navigace taky počítá a označené radary nebo místo kde bývají taky značí.
Tady kdejaka 'mala' vycuranost/levarna projde (je obecne tak nejak tolerovana) a jakakoli snaha o reseni v soucinnosti s 'represivni' slozkou je povazovana za buzeraci a omezovani.
No, ono je to este horsie... jazdis 90 tam, kde je max 90, 50 tam, kde ja max 50... A nedajboze, aby si prisposobil rychlost podmienkam a jazdil este pomalsie.... a stavas sa tercom sikany a ohrozovania zo strany 'rychlo a bezpecne' jazdiacich psychopatov. Jedine v Cesku a na Slovensku.
Protože jet někde 50 podle značek je proti přírodě. To v Rakousku je to naopak. Dají značku 70 i tam, kde jedu přirozeně 60.
Bať. Přeznačkované Česko, zapomenuté značení, nesmyslná omezení.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.