Rekonstrukce dálnic v ČR jedou naplno. Zopakujte si, jak předcházet kolonám

16 komentářů

A
10. března • 12:41

Zjevně jsme dospěli k bodu, kdy má aktivní navigace víc inteligence, než určitá část řidičů.

jiri
10. března • 12:40

Letošní dálniční známku jsem už nekoupil.
Po D1 do Prahy mě nikdo nedonutí soukromým autem jet. Kolem Brna směry kde často z 90% cestuji
- D43 neexistuje
- D52 neexistujePravidelně každý rok kupuji několik týdenních dálničních známek Rakouska. Tam dostávám za zaplacené peníze výbornou službu. U nás je to výsměch. Člověk přejede hranice a ten kontrast je do očí bijící.

bzzz
10. března • 18:20

Co do rozlohy, poctu obyvatel, hdp na obyvatele srovnatelne (rozdily tusim do 10 %) Portugalsko za penize z EU mimojine zmodernizovalo sve silnice a postavilo STOVKY km dalnic.U nas se masivne dotuje premieruv byznys a realizuji projekty, ktere se po uplynuti par let meni v luxus pro vyvolene, pripadne se realizuji za do oci bijici astronomicke sumy.

Rejpal
11. března • 17:55

Nemůže být rozdíl v tom, že v Portugalsku se narozdíl od ČR za použití dálnice platí?U nás osobní vozidla platí jen nějaký malý roční poplatek (pro ty, co jedou párkrát do měsíce je to ale docela hodně), a modernější kamiony platí za kilometr tolik, že by se za to dálnice nezaplatila, ani kdyby stejnou částku platila i všechna osobní vozidla.

bzzz
11. března • 18:25

Portugalsko jsem zminil kvuli rade spolecnych rysu. Ale klidne se srovnavejme s vyspelejsima zemema s dalnicni znamkou pripadne dalnicema zdarma. 14imesicni znamka za cenu ani ne plne nadrze je docela hodne?

doplnění
10. března • 9:45

Asi v tom článku chybí poměrně zásadní věc - když jsou v omezení 2 pruhy, tak jeďte v tom do kterého se vejdete na šířku. Spousta širších osobních aut a dodávek se snaží jet levým, který je užší. Často mají jedno kolo v pravém anebo na středové čáře, protože se asi bojí jet blíž ke středovým betonovým svodidlům. Tak se ale nevejdou vedle náklaďáku v pravém, který vyjel ze stavby a jede výrazně pomaleji. Takže jedou za ním pořád v levém asi tak 30-50 km/h a nezařadí se do pravého, aby levým mohly předjet užší auta nebo motorky, které se tam bez problémů vejdou. A pak také kamiony, často zahraniční, které občas jezdí prostředkem bez ohledu na to, že jsou tam 2 pruhy a ten pravý je pro ně dost široký.

bzzz
10. března • 12:10

Stale casteji lze narazit na dopravni znaceni 'stridava jizda'. Bohuzel obvykle plati jen na kritickych usecich omezeni a spousta ridicu ji stejne ignoruje. Proc by taky mely jet oba pruhy 80, kdyz hovado muze 90-100 a narazove nutit ostatni brzdit.

petr r. (petrumr)
9. března • 18:58

když jsou značky omezující rychlost, tak od každé by se měla měřit rychlost, policajtů je málo a nebyl by problém za ty snižující rychlosti daného šoféra vybodovat. Prostě tam udělat u značky čáru.

Twan
12. března • 20:03

To je pravda, ale zároveň umisťování značek a lenost cestářů je také veliký problém...ono když člověk jede 70kmh 2 kilometry protože jsou líní přestavět kužely nebo tu značku alespoň otočit, tak má sto chutí se jim na jejich značení vybodnout

šofér
9. března • 19:11

já vám nevím, už se budu opakovat, ale vrátil jsme se opět z Rakouska, tam je na dálnici 130 a velmi často snížená rychlost na 100km/h. I přes to je cesta po dálnici plynulá, kamiony si nedovolí tvořit "vláčky" (ani ty polské), i Audiny a Báwa s rakouskou či německou RZ limity rychlosti dodržují. ...a policajtu na dálnicích také moc není. Prostě kázeň v každém šoférovi. No a pak přejede člověk Mikulov a začnou se dít věci.... polští gastarbajtři spolu s majiteli Audin a Baworáků s českou RZ jako by dostali doping a zvlčili. Bohužel, není v tu chvíli nikdo z naší Policie, kdo by je v tu chvíli chytl za prdel a nasolil jim pálku, hned z kraje. Pak ta divočina pokračuje přes Brno dále a z české dálnice se stává boj na život a na smrt... takže 600km po Rakousku v pohodě, bez nervů a 150 km v ČR a máte dost!!! Je to v nás, řidičích, že se chováme k druhým jako prasata, je to i v tom, že naše Policie se nenaučila řešit prevenci.

Ne321
12. března • 7:24

Jo Rakousko je fakt super priklad. Ject v noci pres cele Rakousko a sinout se celou dobu stovkou, protoze nejaky vysinuty zeleny se rozhodnul, ze to takhle bude je vyborne a hrozne bezpecne. Zaplatpanbuh za stale jeste relativne rozumne ceske silnice.

Michal
11. března • 9:30

Šofér v A je hodně pevných radarů-stačí mít appku- a jinak cajti měří z většinou vw touran-bradavice nebo stříbrné 1,2 krabičky na zemi a bývají schovaní za protihlukovými stěnami kam není vidět nebo pistolí(dosah 500metrů nebo víc jsem se ptal když mě sfoukli) a občas mívají i kamery/radar na mostech ale to možná měří náš odstup mezi kamióny.Někde měří i průměrnou rychlost v úseku což moje navigace taky počítá a označené radary nebo místo kde bývají taky značí.

bzzz
9. března • 20:20

Tady kdejaka 'mala' vycuranost/levarna projde (je obecne tak nejak tolerovana) a jakakoli snaha o reseni v soucinnosti s 'represivni' slozkou je povazovana za buzeraci a omezovani.

Joe Doe
9. března • 21:12

No, ono je to este horsie... jazdis 90 tam, kde je max 90, 50 tam, kde ja max 50... A nedajboze, aby si prisposobil rychlost podmienkam a jazdil este pomalsie.... a stavas sa tercom sikany a ohrozovania zo strany 'rychlo a bezpecne' jazdiacich psychopatov. Jedine v Cesku a na Slovensku.

Kankunen
10. března • 7:12

Protože jet někde 50 podle značek je proti přírodě. To v Rakousku je to naopak. Dají značku 70 i tam, kde jedu přirozeně 60.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
11. března • 16:04

Bať. Přeznačkované Česko, zapomenuté značení, nesmyslná omezení.

Doporučujeme

Články odjinud