Rekonstrukce dálnic v ČR jedou naplno. Zopakujte si, jak předcházet kolonám

Je nutné neustále opakovat, že se řidiči během opravování silnic chovají neukázněně. Dodržujete tyto základní rady?

S blížícím se jarem se už probudily i firmy provádějící rekonstrukce českých dálnic. Letošní rok přitom bude na opravy vydatný. Místo nadávání na pracovníky silnic by se ale měl tok hněvu obrátit na samotné řidiče. Většina zpoždění na silnici se totiž dá zmírnit jednoduchými kroky, o kterých informuje společenství Vize 0.

Nový rok 2020 pro řidiče: Dálnice D1 nejhorší v historii, změní se i taxislužby

Nový rok 2020 pro řidiče: Dálnice D1 nejhorší v historii, změní se i taxislužby

„Před příjezdem k opravovanému úseku nezaškodí bedlivě sledovat sdělení na informačních tabulích umístěných nad dálnicí, kde může být upozornění na váznoucí, či dokonce stojící dopravu. Dobré je i naladit příslušnou rozhlasovou stanici, kde mohou být řidiči včas upozorňováni na možné dopravní komplikace. Pomoci může i dynamická navigace, která často včas upozorní na váznoucí provoz a nabídne alternativní trasu k objetí inkriminovaného úseku,“ vysvětluje Roman Budský z Vize 0.

Anketa o nejhorší silnici roku 2019 má vítěze. Anticenu dostala i dálnice D1

Anketa o nejhorší silnici roku 2019 má vítěze. Anticenu dostala i dálnice D1

Další problém je s tím, že řidiči postupně nezpomalují, i když jsou na práci na silnici předem upozornění. Namísto toho náhle a prudce snižují rychlost těsně před rychlostním omezením, k čemuž jsou nuceni i vozy jedoucí za ním. Při jízdě v opravovaném úseku, kde bývají většinou zúžení, je pak dobré dávat si pozor na dodržování bezpečnostní vzdálenosti. Vedle pravidla dvou vteřin může pomoct i německá metoda, kdy by měl dělat odstup zhruba polovinu rychlosti - při 100 km/h si dejte odstup 50 metrů.

Zákaz předjíždění pro kamiony se rozšíří na další úseky dálnic. Nepůjde pouze o D1

Zákaz předjíždění pro kamiony se rozšíří na další úseky dálnic. Nepůjde pouze o D1

„Pamatovat je třeba i na správnou aplikaci tzv. pravidla zipování. To se uplatní při souběžné jízdě, kdy řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu umožní řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tedy toto pravidlo platí zásadně jen při souběžné jízdě a tam, kde se dva pruhy sbíhají v jeden, přičemž jeden z pruhů je průběžný,“ říká Roman Budský.

Mikrospánek je pořád tichý zabiják. Jak mu předcházet a co dělat, když přichází?

Mikrospánek je pořád tichý zabiják. Jak mu předcházet a co dělat, když přichází?

Letos si podobných situací zajisté dosyta užijí řidiči jezdící nejen po dálnici D1, ale třeba i po D11. Během jízdy v zúžení můžeme bědovat nad tím, jak to pracovníkům dlouho trvá, ale za to, že okolo nich jedeme krokem, si nejčastěji můžeme sami. Není tajemstvím, že řada kolon vzniká vlastně z ničeho. Přesvědčit se o tom můžete i díky přiloženému videu. Auta jedou v kruhu konstantní rychlostí a do cesty se jim nepřipletly žádné překážky. Přesto se zprvu plynule jedoucí kolona zastaví.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků