Reiter Lambo Murciélago Strada: decentní R-GT

Další prací německé společnosti Reiter na téma Lamborghini je civilizovanější provedení verze Murcélago Strada.

Novinka se celým jménem nazývá Reiter Lamborghini Murciélago Strada a jedná se poněkud civilnější verzi nedávno prezentovaného projektu Murcielago R-GT. O dalšch výtvorech Reiteru na bázi vozů Lamborghini jsme psali třeba na tomto nebo tomto místě.

Firma Reiter Engineering je přitom pro Lamborghini technickým zázemím při přípravě vozů Murcielago pro šampionát FIA GT, přičemž své vývojové i výrobní kvality již osvědčila v řadě podobných projektů, kam patřily modely Diablo či Gallardo. Její nejnovější projekt tak umožní cestu závodním speciálům i na běžné silnice, přičemž jejich potenciál by neměl být při srovnání se „závoďáky“ nijak výrazně oslaben.

Silniční provedení modelu Murcielago R-GT se představilo na autosalonu v Essenu a již na první pohled se od běžného Murcielaga odlišuje řadou prvků. Patří sem třeba nový přední spoiler z kompozitních materiálů, nový zadní difuzor či výrazný spoiler na zádi. Nejzajímavější a zřejmě též nejpůsobivější změnou však prošlo zadní čelo auta. U Reitera totiž přesunuli koncovky výfuků až do horní části kapoty, tedy takřka do stejné hladiny s třetím brzdovým světlem. Jedná se o řešení, které se někomu může líbit a jinému ne, nicméně vozu přineslo nezaměnitelný vzhled, který jej zcela samozřejmě a na první pohled odliší od standardního Murcielaga. Působivý celek doplňuje sada odlehčených, černě lakovaných závodních ráfků O.Z.

Záměrem společnosti Reiter Engineering je prodávat celá auta, ale je pravděpodobné, že na trh v omezené sérii vrhne i některé samosatatné prvky ze svého projektu silničního Murcielaga R-GT. Bližší podrobnosti k tomuto vozu nejsou zatím známy, nicméně u Reitera vždy odstraní pohon předních kol, aby auto vyhovovalo regulím závodní kategorie GT. Skutečné závodní vozy R-GT vyvíjí Reiter Engineering ve spolupráci s oddělením Audi Sport. Tyto verze mají v podstatě standardní dvanáctiválec Murcielago s povinnými restriktory na požadovaných místech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Rieter Murcielago Strada

Strada s typem R-GT sdílí většinu hlavních rysů včetně kompozitních materiálů použitých při konstrukci podvozku se záměrem odlehčit jej. Interiér novinky je čalouněn kombinací kůže a Alcantry a je osazen novými anatomickými sedadly. Podle designérů typ Strada lépe odpovídá snahám o „sportovní eleganci“ než výchozí model R-GT. Motor dostal nový výfukový trakt, jenž Stradě dává dravější zvuk, ale také upravené díly podvozku a nové brzdy. Celek by měl oslovit ty, pro něž je standardní Murcielago příliš krotké, ale žádají něco přeci jen komfortnějšího než R-GT. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Rieter Murcielago R-GT
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků