Reiter Lambo Murciélago Strada: decentní R-GT

Další prací německé společnosti Reiter na téma Lamborghini je civilizovanější provedení verze Murcélago Strada.

Novinka se celým jménem nazývá Reiter Lamborghini Murciélago Strada a jedná se poněkud civilnější verzi nedávno prezentovaného projektu Murcielago R-GT. O dalšch výtvorech Reiteru na bázi vozů Lamborghini jsme psali třeba na tomto nebo tomto místě.

Firma Reiter Engineering je přitom pro Lamborghini technickým zázemím při přípravě vozů Murcielago pro šampionát FIA GT, přičemž své vývojové i výrobní kvality již osvědčila v řadě podobných projektů, kam patřily modely Diablo či Gallardo. Její nejnovější projekt tak umožní cestu závodním speciálům i na běžné silnice, přičemž jejich potenciál by neměl být při srovnání se „závoďáky“ nijak výrazně oslaben.

Silniční provedení modelu Murcielago R-GT se představilo na autosalonu v Essenu a již na první pohled se od běžného Murcielaga odlišuje řadou prvků. Patří sem třeba nový přední spoiler z kompozitních materiálů, nový zadní difuzor či výrazný spoiler na zádi. Nejzajímavější a zřejmě též nejpůsobivější změnou však prošlo zadní čelo auta. U Reitera totiž přesunuli koncovky výfuků až do horní části kapoty, tedy takřka do stejné hladiny s třetím brzdovým světlem. Jedná se o řešení, které se někomu může líbit a jinému ne, nicméně vozu přineslo nezaměnitelný vzhled, který jej zcela samozřejmě a na první pohled odliší od standardního Murcielaga. Působivý celek doplňuje sada odlehčených, černě lakovaných závodních ráfků O.Z.

Záměrem společnosti Reiter Engineering je prodávat celá auta, ale je pravděpodobné, že na trh v omezené sérii vrhne i některé samosatatné prvky ze svého projektu silničního Murcielaga R-GT. Bližší podrobnosti k tomuto vozu nejsou zatím známy, nicméně u Reitera vždy odstraní pohon předních kol, aby auto vyhovovalo regulím závodní kategorie GT. Skutečné závodní vozy R-GT vyvíjí Reiter Engineering ve spolupráci s oddělením Audi Sport. Tyto verze mají v podstatě standardní dvanáctiválec Murcielago s povinnými restriktory na požadovaných místech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Rieter Murcielago Strada

Strada s typem R-GT sdílí většinu hlavních rysů včetně kompozitních materiálů použitých při konstrukci podvozku se záměrem odlehčit jej. Interiér novinky je čalouněn kombinací kůže a Alcantry a je osazen novými anatomickými sedadly. Podle designérů typ Strada lépe odpovídá snahám o „sportovní eleganci“ než výchozí model R-GT. Motor dostal nový výfukový trakt, jenž Stradě dává dravější zvuk, ale také upravené díly podvozku a nové brzdy. Celek by měl oslovit ty, pro něž je standardní Murcielago příliš krotké, ale žádají něco přeci jen komfortnějšího než R-GT. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lamborghini Rieter Murcielago R-GT
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 6 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků