Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjel ho Tomáš Enge

Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4

Společnost Reiter Engineering připravující závodní speciály Lamborghini a nově i Chevrolet Camaro rozšířila svou působnost o další automobil. Nyní firma vyvíjí závodní KTM X-Box GT4 a za vývojem z velké části stojí český závodník Tomáš Enge, který hledá především optimální nastavení celého auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní speciál pro kategorii GT4 by mohl konkurovat i vozům z vyšších tříd, myslí si český závodník Tomáš Enge, který pomáhá s vývojem vozů týmu Reiter Engineering

První test nového auta provedl úpravce na italském okruhu Adria a Tomáš Enge byl z chování vozu přímo nadšený. „Po dvou dnech musím konstatovat, že lepší hračku jsem v poslední době neřídil. Je to větší motokára, která se výborně ovládá. Dalším velkým plusem je spolehlivost a výdrž,“ napsal na svých stránkách k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Základem vozu je původní karbonový monokok, na který byl přidělán bezpečnostní rám a také aerodynamická kapotáž. Vzhled vozu se tak proti sériovému otevřenému roadsteru dost změnil. Motor zůstal svým způsobem původní a jedná se o jednotku 2.0 TFSI od Audi, která nyní produkuje asi 350 koní.

Původní manuální převodovka byla nahrazena speciální sekvenční s řazením pod volantem a Reiter Engineering nasadil i odlehčená kola a větší brzdy z modelu Gallardo GT3.

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Podle Engeho je velkým plusem nového modelu KTM X-Box GT4 v úpravě od Reiter Engineering poměr mezi hmotností a výkonem, výborná ovladatelnost a relativně nízké náklady na údržbu a provoz.

„Jedna sada pneumatik a brzdové destičky vydržely plnohodnotný dvoudenní test a zvládly by ještě více. Bude to nejen konkurenceschopný vůz pro evropské podniky GT4, ale také vytrvalostní závody,“ řekl mimo jiné k novému vozu Enge. Český závodník se domnívá, že efektivita motoru a pomalé opotřebení pneumatik a brzd by mohly pomoci modelu GT4 konkurovat i některým vozům z vyšších kategorií.

foto: Reiter Engineering

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků