Reiter Engineering postavil KTM X-Box. Vyvíjel ho Tomáš Enge

Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4

Společnost Reiter Engineering připravující závodní speciály Lamborghini a nově i Chevrolet Camaro rozšířila svou působnost o další automobil. Nyní firma vyvíjí závodní KTM X-Box GT4 a za vývojem z velké části stojí český závodník Tomáš Enge, který hledá především optimální nastavení celého auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní speciál pro kategorii GT4 by mohl konkurovat i vozům z vyšších tříd, myslí si český závodník Tomáš Enge, který pomáhá s vývojem vozů týmu Reiter Engineering

První test nového auta provedl úpravce na italském okruhu Adria a Tomáš Enge byl z chování vozu přímo nadšený. „Po dvou dnech musím konstatovat, že lepší hračku jsem v poslední době neřídil. Je to větší motokára, která se výborně ovládá. Dalším velkým plusem je spolehlivost a výdrž,“ napsal na svých stránkách k modelu X-Bow GT4 Tomáš Enge.

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Rozhodněte, které závodní auto má ten nejlepší zvuk

Základem vozu je původní karbonový monokok, na který byl přidělán bezpečnostní rám a také aerodynamická kapotáž. Vzhled vozu se tak proti sériovému otevřenému roadsteru dost změnil. Motor zůstal svým způsobem původní a jedná se o jednotku 2.0 TFSI od Audi, která nyní produkuje asi 350 koní.

Původní manuální převodovka byla nahrazena speciální sekvenční s řazením pod volantem a Reiter Engineering nasadil i odlehčená kola a větší brzdy z modelu Gallardo GT3.

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Nové Porsche Cayman GT4: 385 koní a pořád ještě manuál

Podle Engeho je velkým plusem nového modelu KTM X-Box GT4 v úpravě od Reiter Engineering poměr mezi hmotností a výkonem, výborná ovladatelnost a relativně nízké náklady na údržbu a provoz.

„Jedna sada pneumatik a brzdové destičky vydržely plnohodnotný dvoudenní test a zvládly by ještě více. Bude to nejen konkurenceschopný vůz pro evropské podniky GT4, ale také vytrvalostní závody,“ řekl mimo jiné k novému vozu Enge. Český závodník se domnívá, že efektivita motoru a pomalé opotřebení pneumatik a brzd by mohly pomoci modelu GT4 konkurovat i některým vozům z vyšších kategorií.

foto: Reiter Engineering

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. KTM X-Box GT4
  2. Fotogalerie: KTM X-Box GT4

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků