Registrační značky s modrým pruhem EU: samolepky ne!

Se vstupem České republiky do Evropské unie se mnoho řidičů rozhodlo "vylepšit" si registrační značku modrým pruhem vyjadřujícím příslušnost ke společenství. Modrých pruhů se prodávalo (a stále ještě prodává) několik, od širokých, velmi podobných těm pravým, po úzké, jen málo podobné originálu. Všechny samolepící pruhy mají něco společného; jejich umístění na registrační značku není povoleno. Ministerstvo dopravy vydalo k tomuto tématu několik textů a nedávno rovněž prohlášení, kde vysvětluje, proč není povoleno pruhy na značku dolepovat.

(Tuto zprávu si můžete přečíst ZDE, nové značky si můžete prohlédnout ZDE). Jedinou možností, jak vyjádřit oficiální příslušnost k EU, budou zřejmě speciální držáky s přesně definovaným modrým pruhem. Zatím však nebyl představen produkt vyhovující normám. MD předpokládá schválení v průběhu léta. Jedinou a zásadní nevýhodou nových držáků bude vyšší cena v porovnání s jednoduchou samolepkou. Jak jsem zjistil v ulicích, někteří policisté sami nevědí, jak to s "euro pruhem" vlastně je, takže pokuty za jeho přítomnost na registrační značce raději nerozdávají.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků