„Automobilový trh v Česku se jeví poměrně stabilní v porovnání s rokem 2011,“ takto zahájil své hodnocení loňského roku na tiskové konferenci Renaultu a Dacie Eric Basset, generální ředitel společnosti Renault ČR. „Ovšem to je jen na první pohled. Je to jinak!“
„Je to všechno deformováno. Protože zhruba sedm a půl procenta vozů se v ČR nikdy neprodá. Ty vozy se v Česku zaregistrují a pak jdou ven, do ciziny. To znamená, že český trh se loni výrazně propadl.“
A temperamentní francouzský ředitel, který nastoupil do své funkce u nás před několika měsíci a má na starosti Renault také na Slovensku a v Maďarsku, pokračoval stejně ostře.
„Je to vidět třeba u Volkswagenu a Hyundaie. Reálná čísla – podle mého názoru – neodpovídají tomu, co vidím na českém trhu.“
Na kontrolní otázku AutoRevue po skončení tiskové konference, zdali se pan ředitel opravdu nespletl a myslel to vážně, když zmínil Hyundai, jehož ředitel Vošický je u nás známý jako velký kritik systému registrací, a toho, že se u nás se statistikami „čaruje“, řekl: „Ano, Hyundai jsem zmínil.“
A ředitel Basset svoji úvahu na téma registrací zakončil slovy, že český trh s osobními vozy podle něho loni reálně poklesl o osm procent. Byť se oficiálně jeví, že tomu tak není a že vysledky budou obdobné těm loňským.
„Vycházím z toho, že trh s užitkovými vozy klesl o 11 procent. Tohle číslo bylo oficiální. Trh s osobními vozy – vzhledem k tomu, co jsem zmínil o registracích - na tom bude podobně.“