Registrace nových vozů za první čtvrtletí 2005

Z bližšího pohledu na počty prvních registrací nových osobních automobilů a malých užitkových vozidel za 1. čtvrtletí 2005 vyplynulo několik zajímavostí. 

Na trhu České republiky bylo v daném období zaregistrováno 234 modelů osobních automobilů a 186 modelů malých užitkových vozidel (kat. N1). Přitom absolutně nejvíce, 97 modelů, bylo podchyceno v segmentu malých užitkových vozidel od 2 do 3 tun celkové hmotnosti. Druhá největší nabídka, 58 modelů, je ve třídě velkoprostorových osobních automobilů (MPV) a třetí opět v segmentu malých užitkových vozidel do 2 t celkové hmotnosti (57 modelů). Tyto tři segmenty představují 212 modelů, tedy více než 50 % z celkových 420 modelů nabízených na českém trhu v daném období.

Nejvíce registrovanými modely (v souhrnu za osobní a malé užitkové automobily) byly osobní automobily Škoda FABIA (8 034 ks) a Škoda OCTAVIA (4 169 ks), hranici 1 000 ks zaregistrovaných vozů přesáhl osobní automobil Renault THALIA, více než 500 ks registrací pak další osobní automobily v pořadí Peugeot 206, Opel ASTRA, Dacia LOGAN a Škoda SUPERB.

Prvních 32 modelů („TOP 32“ - pořadí podle počtu registrací) ze zmíněných 420 modelů osobních automobilů a malých užitkových vozidel představuje 23 041 zaregistrovaných ks, což je více než 66 % celkových registrací podchycených v souhrnu za osobní a malé užitkové automobily. Mezi těmito „TOP 32“ modely přitom figuruje také 7 modelů malých užitkových vozidel.

Mezi „TOP 32“ modely je nejvíce zastoupen segment „malé vozy“ (celkem 13 modelů), dále „nižší střední“ (8 modelů) a „střední“ (3 modely) a jeden model ze segmentu „vyšší střední“ (Škoda SUPERB). Zbytek tvoří malé užitkové automobily kat. N1 (4 modely ve třídě od 2 do 3 t celkové hmotnosti a 3 modely do 2 t celkové hmotnosti).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků