Registrace nových a ojetých aut v ČR za rok 2004

Registrace nových a ojetých aut v ČR za rok 2004

Osobní automobily

Nové

V průběhu ledna až prosince 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 123 579 ks nových osobních automobilů (kategorie M1). Oproti roku 2003 je to o 14,68 % (to je o 21 270 ks) méně.

Ojeté

Za rok 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 121 852 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR. Oproti roku 2003 byl tedy zaznamenán nárůst prvních registrací ojetých osobních automobilů o 5,14 % (to je o 5 958 vozů). V  souhrnu za leden až červenec 2004 byl přitom ještě evidován pokles prvních registrací ojetin z dovozu o více než 3 %. Je možno konstatovat, že vstup ČR do EU měl na dovoz ojetých vozidel do ČR zřejmý vliv. Podíl prvních registrací ojetých osobních automobilů na celkových registracích osobních automobilů v ČR dosáhl za rok 2004 hodnoty 49,65 %, přičemž však v jednotlivých měsících od června (s výjimkou prosince) přesahoval 50 %.

Průměrný věk poprvé registrovaných ojetých osobních automobilů (tedy ojetých z dovozu) činí 6,81 roku (vykázaný průměrný rok výroby = 1998,19).

Poznámka: Údaje o dovozech osobních automobilů za leden až prosinec 2004 nejsou k dispozici. Lze pouze odhadnout (na základě porovnání údajů o registracích a dovozech z předchozích let), že do ČR bylo za toto období dovezeno o 15 až 20 % více ojetých osobních automobilů než činí údaj o jejich registracích (tedy až 140 000 ks ojetých osobních automobilů).

Užitkové vozy kat. N1 (do 3 500 kg)

Nové

V průběhu ledna až prosince 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 28 030 ks nových vozidel kat. N1, což oproti roku 2003 představuje nárůst o 52,49 %. Relativně vysoký počet prvních registrací v této kategorii vozidel byl zaznamenán v posledních dvou měsících roku 2004.

Ojeté

V ČR bylo od ledna do konce prosince 2004 poprvé zaregistrováno 6 540 ks ojetých malých užitkových vozidel kategorie N1, což je o 72 ks (o 1,11 %) více než v roce 2003.

Průměrný věk poprvé registrovaných ojetých malých užitkových automobilů (tedy ojetých z dovozu) činí 4,89 roku (vykázaný průměrný rok výroby = 2000,11).

Souhrn za osobní vozy a N1

V ČR bylo za rok 2004 poprvé zaregistrováno:

  • 245 431 osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činil 49,65 % (za rok 2003 to bylo 44,45 %). Oproti roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v kategorii osobních automobilů celkem (nové + ojeté) o 5,87 % (o 15 312 ks).
  • 34 570 malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých činí 18,92 %.  Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší. V této kategorii došlo oproti roku 2003 k nárůstu prvních registrací celkem (nové + ojeté) o 39,11 % (o 9 720 ks).
  • V souhrnu za osobní automobily a malá užitková vozidla (nová  a ojetá) 280 001 vozidel, což je o 1,96 % (o 5 592 ks) méně než za rok 2003.
  • V průběhu roku 2004 rostl podíl registrací malých užitkových vozidel na úkor osobních automobilů. Oproti roku 2002 je tento podíl za rok 2004 více než dvojnásobný a oproti roku 2003 se zvýšil o  více než 7 procentních bodů.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků