Registrace nových a ojetých aut v ČR za rok 2004

Osobní automobily

Nové

V průběhu ledna až prosince 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 123 579 ks nových osobních automobilů (kategorie M1). Oproti roku 2003 je to o 14,68 % (to je o 21 270 ks) méně.

Ojeté

Za rok 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 121 852 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Jedná se v podstatě o ojetá vozidla dovezená do ČR. Oproti roku 2003 byl tedy zaznamenán nárůst prvních registrací ojetých osobních automobilů o 5,14 % (to je o 5 958 vozů). V  souhrnu za leden až červenec 2004 byl přitom ještě evidován pokles prvních registrací ojetin z dovozu o více než 3 %. Je možno konstatovat, že vstup ČR do EU měl na dovoz ojetých vozidel do ČR zřejmý vliv. Podíl prvních registrací ojetých osobních automobilů na celkových registracích osobních automobilů v ČR dosáhl za rok 2004 hodnoty 49,65 %, přičemž však v jednotlivých měsících od června (s výjimkou prosince) přesahoval 50 %.

Průměrný věk poprvé registrovaných ojetých osobních automobilů (tedy ojetých z dovozu) činí 6,81 roku (vykázaný průměrný rok výroby = 1998,19).

Poznámka: Údaje o dovozech osobních automobilů za leden až prosinec 2004 nejsou k dispozici. Lze pouze odhadnout (na základě porovnání údajů o registracích a dovozech z předchozích let), že do ČR bylo za toto období dovezeno o 15 až 20 % více ojetých osobních automobilů než činí údaj o jejich registracích (tedy až 140 000 ks ojetých osobních automobilů).

Užitkové vozy kat. N1 (do 3 500 kg)

Nové

V průběhu ledna až prosince 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 28 030 ks nových vozidel kat. N1, což oproti roku 2003 představuje nárůst o 52,49 %. Relativně vysoký počet prvních registrací v této kategorii vozidel byl zaznamenán v posledních dvou měsících roku 2004.

Ojeté

V ČR bylo od ledna do konce prosince 2004 poprvé zaregistrováno 6 540 ks ojetých malých užitkových vozidel kategorie N1, což je o 72 ks (o 1,11 %) více než v roce 2003.

Průměrný věk poprvé registrovaných ojetých malých užitkových automobilů (tedy ojetých z dovozu) činí 4,89 roku (vykázaný průměrný rok výroby = 2000,11).

Souhrn za osobní vozy a N1

V ČR bylo za rok 2004 poprvé zaregistrováno:

  • 245 431 osobních automobilů (kat. M1), podíl ojetých činil 49,65 % (za rok 2003 to bylo 44,45 %). Oproti roku 2003 došlo ke snížení počtu prvních registrací v kategorii osobních automobilů celkem (nové + ojeté) o 5,87 % (o 15 312 ks).
  • 34 570 malých užitkových vozidel (kat. N1), podíl ojetých činí 18,92 %.  Vzhledem k výraznému růstu prodejů nových vozidel kat. N1 na českém trhu v roce 2004 je zde podíl ojetých oproti roku 2003 nižší. V této kategorii došlo oproti roku 2003 k nárůstu prvních registrací celkem (nové + ojeté) o 39,11 % (o 9 720 ks).
  • V souhrnu za osobní automobily a malá užitková vozidla (nová  a ojetá) 280 001 vozidel, což je o 1,96 % (o 5 592 ks) méně než za rok 2003.
  • V průběhu roku 2004 rostl podíl registrací malých užitkových vozidel na úkor osobních automobilů. Oproti roku 2002 je tento podíl za rok 2004 více než dvojnásobný a oproti roku 2003 se zvýšil o  více než 7 procentních bodů.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků