Registrace aut v srpnu: Renault v minusu, u Bentley růst o 300 %

S jásáním ekonomů, že se ekonomika v Česku zvedá ze dna, příliš nekorespondují strohá čísla registrací nových vozů za měsíc srpen.
Registrace aut v srpnu: Renault v minusu, u Bentley růst o 300 %

Zatímco v sedmém měsíci se registrovalo výrazně víc vozů než v předešlých obdobích, srpen je opět ve znamení silného poklesu.

Konkrétně to znamená, že za srpen 2013 registry zaznamenaly 11 595 kusů, zatímco vloni ve stejném měsíci to bylo 13 193 aut. Vezmeme-li v úvahu, že loňský rok byl u nás i v Evropě jak pro ekonomiku, tak pro automobilový průmysl špatný, jsou letošní srpnové údaje varovné.

Evropský trh s auty: Nejmenší výkyvy má Polsko, ČR a Švýcarsko

Evropský trh s auty: Nejmenší výkyvy má Polsko, ČR a Švýcarsko

Propad o 1598 nových automobilů (vyjádřeno v procentech – minus 12,11 %) není povzbudivý ani s vědomím, že se jedná o srpen, tedy období, kdy se auta v Česku obecně moc neprodávají.

Až na dvě značky v českém TOP 10 se všechny automobilky propadly. Někdo neznatelně (Peugeot o necelé dvě desetiny procenta), někdo výrazně (Renault o více než 50 procent). Jásot zněl zcela jistě ze showroomů Seatu – španělská značka si polepšila proti srpnu 2012 bezmála o 100 procent! Rumunská francouzská Dacia sice neposkočila v pořadí nahoru, dokonce po čase klesla pod mateřský Renault, ale v procentech je na tom za letošní srpen o více než 41 procent lépe.

TOP 10 značek v srpnu 2013

1. Škoda 3432 (-3,92 %)
2. Hyundai 1152 (-1,37 %)
3. Volkswagen 931 (-19,48 %)
4. Ford 636 (-30,64 %)
5. Kia 540 (-18,92 %)
6. Peugeot 521 (-0,19 %)
7. Seat 489 (+94,5 %)
8. Renault 449 (-54,14 %)
9. Dacia (+41,64 %)
10. Citroën 376 (-25,84 %)

Renault vykázal o několik set registrací méně, což se na hospodaření zastoupení i jednotlivých prodejců určit výrazně podepíše. Ani Ford, jehož model Focus je letos nejprodávanějším automobilem na světě, neměl důvod k radosti. Výsledek minus 281 aut oproti srpnu 2012 znamená, že se stále více vzdaluje první trojici, kde v uplynulých dvaceti letech hrál po většinu času prim, maximálně druhé housle.

Z první desítky se nedařilo dvěma luxusním značkám – Audi a BMW. Domácí Škoda je uprostřed pelotonu.

Pořadí v srpnu 2013 podle propadu v kusech

1. Renault -530 vozů
2. Ford -281 vozů
3. Volkswagen -211 vozů
4. Audi -166 vozů
5. Škoda -140 vozů
6. Citroën -131 vozů
7. Kia -126 vozů
8. BMW -100 vozů
9. Chevrolet -51 vozů
10. Nissan -43 vozů

Ale aby nebyly jen smutné statistiky, někteří měli k přípitku důvod. Seat vykázal o 237 vozů více, Dacia o 122. Na třetím místě v růstu v absolutních číslech je v srpnu překvapivě Volvo, to si proti loňsku polepšilo o 20 aut (plus 34,48 %).
V procentuálním vyjádření se do kladných čísel moc značek nedostalo, přesto výjimky najdeme.

Velké skoky však způsobuje fakt, že se většinou jedná o nárůsty v jednotlivých kusech. Pouhých pět nových Ferrari může za to, že italský výrobce mohl vykázat nárůst o 150 procent (plus tři auta). Podobně jako Lada, které poskočila o 83,33 procenta (pět vozů navíc). 28 nových Porsche se zasloužilo o 33,33% růst německé prémiové značky (+ 7 aut).

Procentuální rekordmanem srpna je značka Bentley. Čtyři registrované automobily představovaly nárůst o tři kusy, tedy o 300 procent.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků