Region města Rennes spouští síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Region města Rennes spouští síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Představitelé regionu kolem města Rennes podepsali v roce 2010 národní chartu o rozvoji nabíjecí infrastruktury pro elektrické a hybridní vozy a dále dohodu o partnerství mezi regionem a skupinou PSA Peugeot Citroën zaměřenou na vyzkoušení nových možností využití vozidel s elektrickým pohonem. 5. října učinil region Rennes první krok v plánu na vytvoření sítě nabíjecích stanic pro vozy s elektrickým pohonem.

Síť tvoří sedm stanic, z toho dvě určené pro rychlé nabíjení, každá s jednou zásuvkou pro rychlé a jednou pro pomalé nabíjení, a pět stanic pro pomalé nabíjení, každá se dvěma zásuvkami. Celkově jde tedy o čtrnáct přípojek.
 
Udržení a rozvoj místního automobilového průmyslu je pro ekonomii regionu Rennes a pro celou Bretaň životně důležité. Region Rennes se v rámci podpory změn profilu automobilové výroby rozhodl vstoupit do regionálního partnerství „Véhicule Vert Bretagne“ („Bretaňský zelený vůz“), jehož cílem je učinit z regionu průkopníka v bezemisní mobilitě v Bretani.
Region Rennes chce v rámci tohoto partnerství podporovat rozvoj využití vozů s elektrickým pohonem a připravil za tímto účelem akční plán zahrnující několik klíčových bodů.

14. června 2011 podepsali představitelé Bretaňského kraje smlouvu o partnerství se skupinou PSA Peugeot Citroën, jejímž účelem je otestování nových způsobů využití vozidel s elektrickým pohonem. Cílem je stanovit podmínky proveditelnosti a ekonomické životaschopnosti využití vozů s elektrickým pohonem pro jejich udržitelný rozvoj. Filozofie testování odráží následující paradox: vůz s elektrickým pohonem je omezen svým dojezdem, ale přitom musí najet mnoho kilometrů, aby byl stejně cenově efektivní jako tradiční automobil se spalovacím motorem. Jedním z řešení je znásobit počet uživatelů jednoho vozu. Testy se proto zaměřují na nejrůznější formy sdílení vozů, tzv. car-sharingu. Plán také zahrnuje analýzu využití nabíjecích stanic.

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků