Region města Rennes spouští síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Region města Rennes spouští síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Představitelé regionu kolem města Rennes podepsali v roce 2010 národní chartu o rozvoji nabíjecí infrastruktury pro elektrické a hybridní vozy a dále dohodu o partnerství mezi regionem a skupinou PSA Peugeot Citroën zaměřenou na vyzkoušení nových možností využití vozidel s elektrickým pohonem. 5. října učinil region Rennes první krok v plánu na vytvoření sítě nabíjecích stanic pro vozy s elektrickým pohonem.

Síť tvoří sedm stanic, z toho dvě určené pro rychlé nabíjení, každá s jednou zásuvkou pro rychlé a jednou pro pomalé nabíjení, a pět stanic pro pomalé nabíjení, každá se dvěma zásuvkami. Celkově jde tedy o čtrnáct přípojek.
 
Udržení a rozvoj místního automobilového průmyslu je pro ekonomii regionu Rennes a pro celou Bretaň životně důležité. Region Rennes se v rámci podpory změn profilu automobilové výroby rozhodl vstoupit do regionálního partnerství „Véhicule Vert Bretagne“ („Bretaňský zelený vůz“), jehož cílem je učinit z regionu průkopníka v bezemisní mobilitě v Bretani.
Region Rennes chce v rámci tohoto partnerství podporovat rozvoj využití vozů s elektrickým pohonem a připravil za tímto účelem akční plán zahrnující několik klíčových bodů.

14. června 2011 podepsali představitelé Bretaňského kraje smlouvu o partnerství se skupinou PSA Peugeot Citroën, jejímž účelem je otestování nových způsobů využití vozidel s elektrickým pohonem. Cílem je stanovit podmínky proveditelnosti a ekonomické životaschopnosti využití vozů s elektrickým pohonem pro jejich udržitelný rozvoj. Filozofie testování odráží následující paradox: vůz s elektrickým pohonem je omezen svým dojezdem, ale přitom musí najet mnoho kilometrů, aby byl stejně cenově efektivní jako tradiční automobil se spalovacím motorem. Jedním z řešení je znásobit počet uživatelů jednoho vozu. Testy se proto zaměřují na nejrůznější formy sdílení vozů, tzv. car-sharingu. Plán také zahrnuje analýzu využití nabíjecích stanic.

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

bazar

Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 99 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 108 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 360 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 133 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 30 020 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků