Region města Rennes spouští síť nabíjecích stanic pro elektromobily

Představitelé regionu kolem města Rennes podepsali v roce 2010 národní chartu o rozvoji nabíjecí infrastruktury pro elektrické a hybridní vozy a dále dohodu o partnerství mezi regionem a skupinou PSA Peugeot Citroën zaměřenou na vyzkoušení nových možností využití vozidel s elektrickým pohonem. 5. října učinil region Rennes první krok v plánu na vytvoření sítě nabíjecích stanic pro vozy s elektrickým pohonem.

Síť tvoří sedm stanic, z toho dvě určené pro rychlé nabíjení, každá s jednou zásuvkou pro rychlé a jednou pro pomalé nabíjení, a pět stanic pro pomalé nabíjení, každá se dvěma zásuvkami. Celkově jde tedy o čtrnáct přípojek.
 
Udržení a rozvoj místního automobilového průmyslu je pro ekonomii regionu Rennes a pro celou Bretaň životně důležité. Region Rennes se v rámci podpory změn profilu automobilové výroby rozhodl vstoupit do regionálního partnerství „Véhicule Vert Bretagne“ („Bretaňský zelený vůz“), jehož cílem je učinit z regionu průkopníka v bezemisní mobilitě v Bretani.
Region Rennes chce v rámci tohoto partnerství podporovat rozvoj využití vozů s elektrickým pohonem a připravil za tímto účelem akční plán zahrnující několik klíčových bodů.

14. června 2011 podepsali představitelé Bretaňského kraje smlouvu o partnerství se skupinou PSA Peugeot Citroën, jejímž účelem je otestování nových způsobů využití vozidel s elektrickým pohonem. Cílem je stanovit podmínky proveditelnosti a ekonomické životaschopnosti využití vozů s elektrickým pohonem pro jejich udržitelný rozvoj. Filozofie testování odráží následující paradox: vůz s elektrickým pohonem je omezen svým dojezdem, ale přitom musí najet mnoho kilometrů, aby byl stejně cenově efektivní jako tradiční automobil se spalovacím motorem. Jedním z řešení je znásobit počet uživatelů jednoho vozu. Testy se proto zaměřují na nejrůznější formy sdílení vozů, tzv. car-sharingu. Plán také zahrnuje analýzu využití nabíjecích stanic.

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 46 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků