Reevu: první motocyklová helma s head-up displejem

Společnost Reevu pokročila ve svém vývoji zase o kousek dále: představuje přilbu s projektorem HUD.
Reevu: první motocyklová helma s head-up displejem

Značku Reevu na svých helmách vozí i řada našich motocyklistů, a je třeba podotknout, že tato firma patří k těm, jež se vývoj ochranných přileb pokouší posouvat stále dále. Z nedávné doby si vzpomeneme třeba na jejich přilbu s vestavěnou kamerou pro sledování prostoru za jezdcem, ale nyní je zde s dalším nápadem, s nímž hodlá co nevidět zamířit do běžné nabídky příslušenství.

Premiéry | Zajímavosti | Technika | Bezpečnost | Ostatní značky

Garmin představuje nový přenosný head-up displej

Nyní u Reevu připravili helmu s head-up displeji (HUD), které se prvně objevily ve stíhacích letadlech a v posledních letech si stále častěji v různých podobách hledají cestu do běžných osobních automobilů. Jak je vidět také z přiložených snímků, jde o speciální průhledový displej, v němž se v zorném poli řidiče mohou objevovat nejrůznější informace, přičemž grafickému zpracování a rozvržení se meze nekladou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Reevu a její přilba s head-up displejem

Jezdec tak může sledovat kromě údajů palubního počítače také informace o ujetých kolech na okruhu, ale také údaje navigační soustavy či telefonu propojeného skrze hands-free Bluetooth. Pánové z Reevu zároveň slibují možnost propojení s řídicí jednotkou motocyklu, což umožní zobrazovat také údaje motoru včetně otáček nebo stavu provozních kapalin. Je jasné, že cílem tohoto řešení je usnadnit jezdci ovládání jeho stroje a zvýšit úroveň aktivní bezpečnosti.

Bezpečnost | Život řidiče | Motocykly

Motorkář Berkovec: Klidně to vohul, ale nejezdi zhulenej

V současnosti se výše popsané řešení chystá na svůj vstup do sfér motoristického sportu, ovšem z nich je již do sériové produkce docela blízko (zvláště u motocyklů). Ale aby tato soustava skutečně zajistila zvýšení bezpečnosti běžného provozu, to si zřejmě ještě vyžádá jistý vývoj.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků