Reevu: první motocyklová helma s head-up displejem

Společnost Reevu pokročila ve svém vývoji zase o kousek dále: představuje přilbu s projektorem HUD.
Reevu: první motocyklová helma s head-up displejem

Značku Reevu na svých helmách vozí i řada našich motocyklistů, a je třeba podotknout, že tato firma patří k těm, jež se vývoj ochranných přileb pokouší posouvat stále dále. Z nedávné doby si vzpomeneme třeba na jejich přilbu s vestavěnou kamerou pro sledování prostoru za jezdcem, ale nyní je zde s dalším nápadem, s nímž hodlá co nevidět zamířit do běžné nabídky příslušenství.

Garmin představuje nový přenosný head-up displej

Garmin představuje nový přenosný head-up displej

Nyní u Reevu připravili helmu s head-up displeji (HUD), které se prvně objevily ve stíhacích letadlech a v posledních letech si stále častěji v různých podobách hledají cestu do běžných osobních automobilů. Jak je vidět také z přiložených snímků, jde o speciální průhledový displej, v němž se v zorném poli řidiče mohou objevovat nejrůznější informace, přičemž grafickému zpracování a rozvržení se meze nekladou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Reevu a její přilba s head-up displejem

Jezdec tak může sledovat kromě údajů palubního počítače také informace o ujetých kolech na okruhu, ale také údaje navigační soustavy či telefonu propojeného skrze hands-free Bluetooth. Pánové z Reevu zároveň slibují možnost propojení s řídicí jednotkou motocyklu, což umožní zobrazovat také údaje motoru včetně otáček nebo stavu provozních kapalin. Je jasné, že cílem tohoto řešení je usnadnit jezdci ovládání jeho stroje a zvýšit úroveň aktivní bezpečnosti.

Motorkář Berkovec: Klidně to vohul, ale nejezdi zhulenej

Motorkář Berkovec: Klidně to vohul, ale nejezdi zhulenej

V současnosti se výše popsané řešení chystá na svůj vstup do sfér motoristického sportu, ovšem z nich je již do sériové produkce docela blízko (zvláště u motocyklů). Ale aby tato soustava skutečně zajistila zvýšení bezpečnosti běžného provozu, to si zřejmě ještě vyžádá jistý vývoj.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků