Ředitelství silnic a dálnic letos dokončí čtyři úseky dálnic. Mají ale jen 15 km

Dálniční síť se letos zvětší jen o 15 kilometrů. Stavět se ovšem začne 140 kilometrů nových autostrád.
Ředitelství silnic a dálnic letos dokončí čtyři úseky dálnic. Mají ale jen 15 km

Po více než deseti letech se letos na konci léta podaří propojit současný konec dálnice D11 s obchvatem Hradce Králové. To se ale stane jediným důležitějším počinem ve snaze o dobudování páteřní dálniční sítě v České republice.

Ředitelství silnic a dálnic sice plánuje dokončit další tři rozestavěné dálniční úseky, ale vesměs jde jen o krátké úseky, které (i se zmiňovaný hradeckým) měří dohromady jen šestnáct kilometrů.

Dva úseky začnou motoristům sloužit na dálnici D3. Jde o část mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a také o část obchvatu Českých Budějovic mezi Borkem a Úsilným. Zde by se měla páska stříhat na podzim.

Posledním místem, kde se objeví značka označující dálniční komunikaci, je prodloužení D4 u Příbrami. Otevření se chystá na září.

ŘSD ovšem slibuje, že v dalších letech bude situace výrazně lepší. Poté, co se v roce 2016 začalo stavět intenzivněji než dříve, měli by stavbaři nastoupit na 140 dalších kilometrů budoucích autostrád.

Zřejmě nejpozitivnější informací pro řidiče v letošním roce je tedy zatím to, že nebudou potřebovat dálniční známku na celkem 111 kilometrech úseků, které vedou v blízkosti měst.

Kupón nebudou muset mít ti, kteří například pojenou po pražském okruhu od dálnice D7 až ke sjezdu na Barrandov, na dálnici D5 u Berouna, na stejné dálnici u Plzně, na dálnici D8 u Ústí nad Labem nebo na dálnici D 35 u Olomouce. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků