Ředitelství silnic a dálnic letos dokončí čtyři úseky dálnic. Mají ale jen 15 km

Dálniční síť se letos zvětší jen o 15 kilometrů. Stavět se ovšem začne 140 kilometrů nových autostrád.
Ředitelství silnic a dálnic letos dokončí čtyři úseky dálnic. Mají ale jen 15 km

Po více než deseti letech se letos na konci léta podaří propojit současný konec dálnice D11 s obchvatem Hradce Králové. To se ale stane jediným důležitějším počinem ve snaze o dobudování páteřní dálniční sítě v České republice.

Ředitelství silnic a dálnic sice plánuje dokončit další tři rozestavěné dálniční úseky, ale vesměs jde jen o krátké úseky, které (i se zmiňovaný hradeckým) měří dohromady jen šestnáct kilometrů.

Dva úseky začnou motoristům sloužit na dálnici D3. Jde o část mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a také o část obchvatu Českých Budějovic mezi Borkem a Úsilným. Zde by se měla páska stříhat na podzim.

Posledním místem, kde se objeví značka označující dálniční komunikaci, je prodloužení D4 u Příbrami. Otevření se chystá na září.

ŘSD ovšem slibuje, že v dalších letech bude situace výrazně lepší. Poté, co se v roce 2016 začalo stavět intenzivněji než dříve, měli by stavbaři nastoupit na 140 dalších kilometrů budoucích autostrád.

Zřejmě nejpozitivnější informací pro řidiče v letošním roce je tedy zatím to, že nebudou potřebovat dálniční známku na celkem 111 kilometrech úseků, které vedou v blízkosti měst.

Kupón nebudou muset mít ti, kteří například pojenou po pražském okruhu od dálnice D7 až ke sjezdu na Barrandov, na dálnici D5 u Berouna, na stejné dálnici u Plzně, na dálnici D8 u Ústí nad Labem nebo na dálnici D 35 u Olomouce. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků