Ředitelství silnic a dálnic letos dokončí čtyři úseky dálnic. Mají ale jen 15 km

Dálniční síť se letos zvětší jen o 15 kilometrů. Stavět se ovšem začne 140 kilometrů nových autostrád.
Ředitelství silnic a dálnic letos dokončí čtyři úseky dálnic. Mají ale jen 15 km

Po více než deseti letech se letos na konci léta podaří propojit současný konec dálnice D11 s obchvatem Hradce Králové. To se ale stane jediným důležitějším počinem ve snaze o dobudování páteřní dálniční sítě v České republice.

Ředitelství silnic a dálnic sice plánuje dokončit další tři rozestavěné dálniční úseky, ale vesměs jde jen o krátké úseky, které (i se zmiňovaný hradeckým) měří dohromady jen šestnáct kilometrů.

Dva úseky začnou motoristům sloužit na dálnici D3. Jde o část mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem a také o část obchvatu Českých Budějovic mezi Borkem a Úsilným. Zde by se měla páska stříhat na podzim.

Posledním místem, kde se objeví značka označující dálniční komunikaci, je prodloužení D4 u Příbrami. Otevření se chystá na září.

ŘSD ovšem slibuje, že v dalších letech bude situace výrazně lepší. Poté, co se v roce 2016 začalo stavět intenzivněji než dříve, měli by stavbaři nastoupit na 140 dalších kilometrů budoucích autostrád.

Zřejmě nejpozitivnější informací pro řidiče v letošním roce je tedy zatím to, že nebudou potřebovat dálniční známku na celkem 111 kilometrech úseků, které vedou v blízkosti měst.

Kupón nebudou muset mít ti, kteří například pojenou po pražském okruhu od dálnice D7 až ke sjezdu na Barrandov, na dálnici D5 u Berouna, na stejné dálnici u Plzně, na dálnici D8 u Ústí nad Labem nebo na dálnici D 35 u Olomouce. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků