Ředitel: Šance mají bazary, které se zaměřují na garance a záruky

Ředitel: Šance mají bazary, které se zaměřují na garance a záruky

Řada lidí vstupuje do autobazaru s mírnými obavami. A to jak při prodeji, tak pochopitelně i při koupi ojetého vozu. Je to přece jen složitý mechanismus, na němž laik na první pohled těžko pozná závadu, a při kterém se docela komplikovaně odhalují stopy v jeho historii. Poodhalit něco z každodenní praxe autobazaru nabídla při novinářské exkurzi společnost Auto ESA.

Z nabídky na odkoupení v pražských Štěrboholích z nejrůznějších důvodů zhruba šedesát procent aut odmítají. „Prověřují se podle původu, jestli počet kilometrů odpovídá realitě, jestli vůz nebyl nabouraný, zda není evidovaný jako předmět exekuce, jestli není zatížený leasingem či půjčkou, zástavním právem, případně jestli se nejedná o odcizené vozidlo,“ říká AutoRevue.cz obchodní ředitel Auto ESA Tomáš Svoboda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Díky hodnocení vozidla podle databáze Cebia Report poskytujeme garance na stav najetých kilometrů jakékoliv značky a typu. Díky systému Autotracer získáme během během pár okamžiků přehled o všech dostupných údajích ke konkrétnímu vozu,“ pokračuje.

Pokud auto projde systémem kontrol a nemusí na servis, se obvykle objeví během čtyřiadvaceti hodin v nabídce. Nejdéle to trvá tři dny. Člověk, který auto bazaru prodává, však může mít někdy dojem, že se s ním jedná jako s podvodníkem, i když je třeba prvním majitelem nabízeného vozu.

„Ke každému se chováme korektně, ale musíme být vzhledem množství prověřovaných skutečností opatrní. Snažíme se odhalit případné technické a právní vady,“ upozorňuje Svoboda s tím, že bazar za každý vůz ručí a novému majiteli poskytuje doživotní garanci na původ vozu a jeho identifikační znaky.

Zákaznické perličky

Auto ESA prodává nejvíce osm let stará auta, mezi nimiž kralují škodovácké modely Fabia a Octavia, které během minulých let vystřídaly jejich starší sestru Felicii. Průměrná cena „jedničkové oktávky“ z konce devadesátých let činí sto padesát tisíc korun. Ne výjimečné případy nastávají v situacích, kdy se nespokojení zákazníci obracejí na bazar s reklamacemi.

„Do jednoho měsíce nebo do tisíce kilometrů jdou náklady za námi, později hradíme určitou část. Klienti si nejčastěji stěžují na nepříjemné zvuky, různé klepání, které se při našich zkouškách neprojevilo, nebo že vůz špatně brzdí. Některé reklamace jsou však neopodstatněné, někdy zaznamenáme i perličky. Stalo se třeba, že i když zákazník vědomě koupil auto s určitým defektem, po pár dnech uplatňoval opravu, i když měl závadu uvedenou v popisu technického stavu,“ krčí rameny Svoboda.

Podle něj mají po zlevnění aut roce 2009 větší šance na úspěch ty bazary, které nabízejí větší počet ojetin a zaměřují se na garance a záruky. „Menší bazary taková opatření obvykle nedělají, protože na ně nemají prostředky. Asi nezmizí ze světa, ale jejich počet se proti minulosti snížil,“ dodává.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků