Red Bull koupil stáj Jaguar

Dle agentury Reuters se novým vlastníkem stáje Jaguar stal koncern energetických nápojů, firma Red Bull - Minardi bude mít motory od firmy Cosworth, Jordan od Toyoty - Ferrari rezolutně smetlo návrh o snížení testovacích dní ze stolu.
Red Bull koupil stáj Jaguar

"Červený býk" je novým majitelem Jaguaru

O tiskovém prohlášení odstoupení automobilky Ford z Formule 1 jsem psali již dříve. Celá stáj Jaguar a výrobce motoru, firma Cosworth, byly na prodej. Dle agentury Reuters se novým vlastníkem stáje Jaguar stal koncern energetických nápojů, firma Red Bull. Ta už celou letošní sezónu finančně podporovala Christiana Kliena a Vitantonia Liuzziho, šampiona FIA F3000.

Na internetu se již objevily první studie monopostu s označením RB1 nové stáje s názvem "Red Bull Jaguar". Vůz má typické barvy vlastnické firmy a s největší pravděpodobností bude obouvat pneumatiky Michelin.

Klepněte pro větší obrázek

Minardi bude mít pod kapotou motory Cosworth

Nejmenší stáj Formule 1 potvrdila, že pro sezónu 2005 bude pod kapotou motor firmy Cosworth. Tu koupili pánové Kevin Kalkhoven a Gerald Forsythe, spolumajitelé série ChampCar a zároveň majitelé dvou stájí v této sérii.

Minardi pravděpodobně nestihne doladit nový vůz pro nadcházející sezónu, proto uvažuje o nasazení letošního monopostu do prvních tří závodů v roce 2005.

Dodavatelem motorů pro stáj Jordan se stala Toyota

Stáj Jordan už má jasno v otázce motorů. V letošní sezóně Jordan jezdil s agregáty od firmy Cosworth, ale po odstoupení Fordu z kolotoče závodů formule 1 nastal Jordanu problém, kde seženou solidní pohonné jednotky pro další sezónu.

V tiskovém prohlášení oznámil Eddie Jordan, že podepsal smlouvu s Toyotou a dohodli se spolu na přijatelné ceně. "Motory Toyota jsou pro nás velkým přínosem a musím Toyotu pochválit, že nám vyšla vstříc. Teď nás čeká dlouhé testování, aby motor a šasi spolupracovali tak, jak mají," řekl Eddie.

Krátké zprávy

Ferrari vyjádřilo svůj postoj k omezení testování ze 40 na 24 dní za rok. V minulém článku jsme vás informovali, že 9 týmu se sešlo v Londýně a vyvodilo určité výsledky jednání. Ferrari rezolutně smetlo návrh ze stolu a mediím tiskový mluvčí řekl, jejich odborníci pracují na vlastních návrzích, jak snížit náklady. Především by se prý mělo jednat o omezení drahé elektroniky.

***

Tým Sauber představí 11. ledna 2005 v Kuala Lumpur v Malajsii nový monopost s označením C24 pro příští sezónu. Premiéra bude při příležitosti desátého výročí spolupráce hlavního sponzora, firmy Petronas, se Sauberem.

***

Firma Midland Group oznámila, že motorech jednají s Ferrari a Cosworth. Midland F1 plánuje vstup do šampionátu v roce 2006, auto pro ně staví firma Dallara. Oficiální sídlo společnosti bude nedaleko Silverstone.

***

Honda odkoupila 45 % stáje BAR od tabákového koncernu British American Tobacco, dosavadního majitele firmy. Současně s tím končí šéf týmu, David Richards, který ale jasně popřel domněnku, že by dostal vyhazov. Prý šl o oboustrannou dohodu. Do konce roku by měl být znám nový šéf stáje BAR.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků