Red Bull koupil stáj Jaguar

Dle agentury Reuters se novým vlastníkem stáje Jaguar stal koncern energetických nápojů, firma Red Bull - Minardi bude mít motory od firmy Cosworth, Jordan od Toyoty - Ferrari rezolutně smetlo návrh o snížení testovacích dní ze stolu.
Red Bull koupil stáj Jaguar

"Červený býk" je novým majitelem Jaguaru

O tiskovém prohlášení odstoupení automobilky Ford z Formule 1 jsem psali již dříve. Celá stáj Jaguar a výrobce motoru, firma Cosworth, byly na prodej. Dle agentury Reuters se novým vlastníkem stáje Jaguar stal koncern energetických nápojů, firma Red Bull. Ta už celou letošní sezónu finančně podporovala Christiana Kliena a Vitantonia Liuzziho, šampiona FIA F3000.

Na internetu se již objevily první studie monopostu s označením RB1 nové stáje s názvem "Red Bull Jaguar". Vůz má typické barvy vlastnické firmy a s největší pravděpodobností bude obouvat pneumatiky Michelin.

Klepněte pro větší obrázek

Minardi bude mít pod kapotou motory Cosworth

Nejmenší stáj Formule 1 potvrdila, že pro sezónu 2005 bude pod kapotou motor firmy Cosworth. Tu koupili pánové Kevin Kalkhoven a Gerald Forsythe, spolumajitelé série ChampCar a zároveň majitelé dvou stájí v této sérii.

Minardi pravděpodobně nestihne doladit nový vůz pro nadcházející sezónu, proto uvažuje o nasazení letošního monopostu do prvních tří závodů v roce 2005.

Dodavatelem motorů pro stáj Jordan se stala Toyota

Stáj Jordan už má jasno v otázce motorů. V letošní sezóně Jordan jezdil s agregáty od firmy Cosworth, ale po odstoupení Fordu z kolotoče závodů formule 1 nastal Jordanu problém, kde seženou solidní pohonné jednotky pro další sezónu.

V tiskovém prohlášení oznámil Eddie Jordan, že podepsal smlouvu s Toyotou a dohodli se spolu na přijatelné ceně. "Motory Toyota jsou pro nás velkým přínosem a musím Toyotu pochválit, že nám vyšla vstříc. Teď nás čeká dlouhé testování, aby motor a šasi spolupracovali tak, jak mají," řekl Eddie.

Krátké zprávy

Ferrari vyjádřilo svůj postoj k omezení testování ze 40 na 24 dní za rok. V minulém článku jsme vás informovali, že 9 týmu se sešlo v Londýně a vyvodilo určité výsledky jednání. Ferrari rezolutně smetlo návrh ze stolu a mediím tiskový mluvčí řekl, jejich odborníci pracují na vlastních návrzích, jak snížit náklady. Především by se prý mělo jednat o omezení drahé elektroniky.

***

Tým Sauber představí 11. ledna 2005 v Kuala Lumpur v Malajsii nový monopost s označením C24 pro příští sezónu. Premiéra bude při příležitosti desátého výročí spolupráce hlavního sponzora, firmy Petronas, se Sauberem.

***

Firma Midland Group oznámila, že motorech jednají s Ferrari a Cosworth. Midland F1 plánuje vstup do šampionátu v roce 2006, auto pro ně staví firma Dallara. Oficiální sídlo společnosti bude nedaleko Silverstone.

***

Honda odkoupila 45 % stáje BAR od tabákového koncernu British American Tobacco, dosavadního majitele firmy. Současně s tím končí šéf týmu, David Richards, který ale jasně popřel domněnku, že by dostal vyhazov. Prý šl o oboustrannou dohodu. Do konce roku by měl být znám nový šéf stáje BAR.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 34 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků