Řeč automobilových značek aneb Co o nich (ne)víte?

Je všeobecně známo, jaké typy vozů co která automobilová značka produkuje. Víte však, něco o jejich vzniku, symbolice a poselství? Proč má Audi ve znaku čtyři kruhy a proč například Ferrari černého hřebce? Co jednotlivé názvy a loga automobilek znamenají? Čtěte a uvidíte!
Řeč automobilových značek aneb Co o nich (ne)víte?
Seznam kapitol
  1. Obecný úvod
  2. Od Alfa Romeo po Jaguar
  3. Od Lexusu po Volvo

Každý den o nich slyšíme, každý den se s nimi setkáváme na cestách, ulicích, parkovištích - značky automobilů. Zdánlivě jedno slovo, ve skutečnosti celé věty. Jsou v každém z nás. Zasety hluboko v mysli, čekají na povel k útoku na naše emoce. Stačí jen vyslovit heslo - BMW, Mercedes, Ferrari. Co se vám vybaví? Nic? Zkuste to ještě jednou. Tentokrát si ale spojte s jednotlivými značkami její charakteristické vlastnosti. Jistě to nebude velký problém. Nakonec asi zjistíte, že se vám určitá slova tak nějak automaticky vybavují v mysli, takže Ferrari se rovná výkon, BMW elegance, Mercedes luxus apod. Jakoby jednotlivá slůvka, ač neviditelná, tvořila nedílnou součást té či oné značky. A vskutku, ony součástí značky jsou.

Pod tlakem nových a stále se zdokonalujících marketingových metod se v průběhu dvacátého století navíc značky transformovaly v mocné symboly. Takové symboly, které dokáží odhalit životní styl, úroveň, zaměstnání, touhy a dokonce i sny majitele vozu. Je sice pravdou, že nejnovější symboly dostávají pořádně na frak pod tíhou boje o zákazníka (dříve by z vás se slůvkem bezpečnost vypadlo také slůvko Saab, dnes by asi vaše odpověď vydala na krátkou povídku), nicméně mnohé z těch věkem starých vstoupily úspěšně i do 21. století. Navíc se objevují symboly nové. Co by se vám kupříkladu vybavilo u takového Renaultu před deseti lety? Co se vám vybaví nyní?

Kudy tím vším mířím? Všechny značky dlouhými léty vybroušené v určité symboly (ať už zvukem pozitivní či negativní) mají svůj historický původ. Je takřka neuvěřitelné, že již pionýrské doby automobilismu ukázaly schopnost majitelů automobilek předvídat tento obrovský posun v chápaní zákazníka. Nicméně byli to právě oni, kdo položili této přeměně základní stavební kámen. Jak? Dali jí to správné jméno - vyjádřili základní myšlenku. O tom, proč je Mazda Mazdou či Volvo Volvem pojednávají následující řádky. Seznam vybraných značek je pro lepší orientaci seřazen abecedně.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Obecný úvod
  2. Od Alfa Romeo po Jaguar
  3. Od Lexusu po Volvo
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků