Řeč automobilových značek aneb Co o nich (ne)víte?

Je všeobecně známo, jaké typy vozů co která automobilová značka produkuje. Víte však, něco o jejich vzniku, symbolice a poselství? Proč má Audi ve znaku čtyři kruhy a proč například Ferrari černého hřebce? Co jednotlivé názvy a loga automobilek znamenají? Čtěte a uvidíte!
Řeč automobilových značek aneb Co o nich (ne)víte?
Seznam kapitol
  1. Obecný úvod
  2. Od Alfa Romeo po Jaguar
  3. Od Lexusu po Volvo

Každý den o nich slyšíme, každý den se s nimi setkáváme na cestách, ulicích, parkovištích - značky automobilů. Zdánlivě jedno slovo, ve skutečnosti celé věty. Jsou v každém z nás. Zasety hluboko v mysli, čekají na povel k útoku na naše emoce. Stačí jen vyslovit heslo - BMW, Mercedes, Ferrari. Co se vám vybaví? Nic? Zkuste to ještě jednou. Tentokrát si ale spojte s jednotlivými značkami její charakteristické vlastnosti. Jistě to nebude velký problém. Nakonec asi zjistíte, že se vám určitá slova tak nějak automaticky vybavují v mysli, takže Ferrari se rovná výkon, BMW elegance, Mercedes luxus apod. Jakoby jednotlivá slůvka, ač neviditelná, tvořila nedílnou součást té či oné značky. A vskutku, ony součástí značky jsou.

Pod tlakem nových a stále se zdokonalujících marketingových metod se v průběhu dvacátého století navíc značky transformovaly v mocné symboly. Takové symboly, které dokáží odhalit životní styl, úroveň, zaměstnání, touhy a dokonce i sny majitele vozu. Je sice pravdou, že nejnovější symboly dostávají pořádně na frak pod tíhou boje o zákazníka (dříve by z vás se slůvkem bezpečnost vypadlo také slůvko Saab, dnes by asi vaše odpověď vydala na krátkou povídku), nicméně mnohé z těch věkem starých vstoupily úspěšně i do 21. století. Navíc se objevují symboly nové. Co by se vám kupříkladu vybavilo u takového Renaultu před deseti lety? Co se vám vybaví nyní?

Kudy tím vším mířím? Všechny značky dlouhými léty vybroušené v určité symboly (ať už zvukem pozitivní či negativní) mají svůj historický původ. Je takřka neuvěřitelné, že již pionýrské doby automobilismu ukázaly schopnost majitelů automobilek předvídat tento obrovský posun v chápaní zákazníka. Nicméně byli to právě oni, kdo položili této přeměně základní stavební kámen. Jak? Dali jí to správné jméno - vyjádřili základní myšlenku. O tom, proč je Mazda Mazdou či Volvo Volvem pojednávají následující řádky. Seznam vybraných značek je pro lepší orientaci seřazen abecedně.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Obecný úvod
  2. Od Alfa Romeo po Jaguar
  3. Od Lexusu po Volvo

bazar

Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2003
Stav: 209 611 km
Cena: 96 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků