Reálný „test“ asistenčních systémů Tesly Model S skončil nehodou

Reálný „test“ asistenčních systémů Tesly Model S skončil nehodou

Tesla už nabízí pro své automobily rozšířený adaptivní tempomat, který by měl být schopen řídit vůz zcela sám. Už dříve dorazily informace o tom, že to se systémem ambiciózně nazvaným jako Autopilot nebude zas tak slavné a nedávno se objevilo na internetu video ukazující, že má Tesla ještě před sebou v tomto směru dost práce. 

Video ukazuje situaci, kdy adaptivní tempomat v Tesle Model S přehlédl dodávku zaparkovanou u kraje vozovky a místo toho, aby zastavil, se začal rozjíždět.

Elektromobily | Bezpečnost | Život řidiče | Tesla

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Tesla evidentně dodávku, která nezabírá celou šířku jízdního pruhu, neviděla, protože nezafungovalo ani nouzové brzdění a varování před nárazem přišlo velmi pozdě. Podle majitele vůz akceleroval zhruba z rychlosti 20 - 25 km/h, než začal sám majitel, který se očividně na řízení moc nesoustředil, brzdit. 

V diskuzi pod videem se objevil komentář s textem z příručky k automobilu, kde se doslova píše, že adaptivní tempomat nemusí detekovat všechny překážky a nemusí začít brzdit před stojícími automobily s tím, že má řidič vždy dávat pozor. 

Zajímavosti | Bezpečnost | Tesla | Příslušenství | Volvo

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Ponechme stranou fakt, že jde především o chybu majitele, který to také sám uznal, když napsal, že v podobných situacích vůz před tím vždy zastavil. Co se ovšem samotného přednárazového systému týká, ten evidentně také selhal. Mimochodem nedávno se podobná nehoda stala v Kalifornii. 

Tesla přišla s podobnými systémy velmi rychle, na rozdíl od jiných automobilek, jenže problém těchto zařízení je jednoduše v tom, že je lze dnes celkem snadno uvést do praxe s úspěšností 95 %, nicméně vyřešit těch zbývajících pět procent je nesmírně obtížné. Alespoň to tvrdili lidé od Volva a jak se zdá, dá se tomu věřit. 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků