Reálný „test“ asistenčních systémů Tesly Model S skončil nehodou

Reálný „test“ asistenčních systémů Tesly Model S skončil nehodou

Tesla už nabízí pro své automobily rozšířený adaptivní tempomat, který by měl být schopen řídit vůz zcela sám. Už dříve dorazily informace o tom, že to se systémem ambiciózně nazvaným jako Autopilot nebude zas tak slavné a nedávno se objevilo na internetu video ukazující, že má Tesla ještě před sebou v tomto směru dost práce. 

Video ukazuje situaci, kdy adaptivní tempomat v Tesle Model S přehlédl dodávku zaparkovanou u kraje vozovky a místo toho, aby zastavil, se začal rozjíždět.

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Tesla evidentně dodávku, která nezabírá celou šířku jízdního pruhu, neviděla, protože nezafungovalo ani nouzové brzdění a varování před nárazem přišlo velmi pozdě. Podle majitele vůz akceleroval zhruba z rychlosti 20 - 25 km/h, než začal sám majitel, který se očividně na řízení moc nesoustředil, brzdit. 

V diskuzi pod videem se objevil komentář s textem z příručky k automobilu, kde se doslova píše, že adaptivní tempomat nemusí detekovat všechny překážky a nemusí začít brzdit před stojícími automobily s tím, že má řidič vždy dávat pozor. 

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Ponechme stranou fakt, že jde především o chybu majitele, který to také sám uznal, když napsal, že v podobných situacích vůz před tím vždy zastavil. Co se ovšem samotného přednárazového systému týká, ten evidentně také selhal. Mimochodem nedávno se podobná nehoda stala v Kalifornii. 

Tesla přišla s podobnými systémy velmi rychle, na rozdíl od jiných automobilek, jenže problém těchto zařízení je jednoduše v tom, že je lze dnes celkem snadno uvést do praxe s úspěšností 95 %, nicméně vyřešit těch zbývajících pět procent je nesmírně obtížné. Alespoň to tvrdili lidé od Volva a jak se zdá, dá se tomu věřit. 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků