Reálné dopady Dieselgate podle Greenpeace: až 1700 úmrtí ročně

Reálné dopady Dieselgate podle Greenpeace: až 1700 úmrtí ročně

Kauza Dieselgate samozřejmě nemůže nechat klidnou žádnou z organizací, které se chlubí ochranou životního prostředí v čele s Greenpeace. Tato organizace už přišla se studií, kde se snaží vyčíslit přímé dopady na lidské životy. Výsledkem tedy má být až 1700 předčasných úmrtí ročně.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Studie počítá s předpokladem, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenáct milionů automobilů, které překračovaly stanovené limity desetkrát až čtyřicetkrát. Z toho bylo stanovenou 60 až 240 tisíc tun emisí ročně.

Jenže to je ten problém. Greenpeace přímo píší, že neví, kdy se přesně dotčená auta dostala na silnice, a tak se počítá s tím, že se jedenáct milionů automobilů dostalo na silnice během jednoho roku a ještě k tomu pouze v Evropě.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Za tohoto předpokladu a při počítání horní hranice produkce emisí navíc, tedy 240 tisíc tun, by měl být koncern zodpovědný za 1700 úmrtí ročně kvůli riziku kardiovaskulárních onemocnění nebo třeba mrtvice. Pokud se vezme v úvahu spodní hranice, tedy 60 tisíc tun, pak jsme na čísle 400 úmrtí ročně. Studie také říká, že kdyby všechna auta jezdila pouze v Německu, tak tam kvůli Volkswagenu zemře až 3200 osob.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Jestli se vám tyto výpočty zdají trochu zvláštní, pak nejste sami. Jedenáct milionů vozů bylo prodáno celosvětově (ne pouze v Evropě) a ne v jednom roce. Modely, kterých se tento problém týká, se začaly prodávat před šesti lety.

Nicméně Greenpeace chtějí na této studii především demonstrovat vážnost celé situace a fatální dopady zvýšené produkce oxidů dusíku na lidské zdraví. Závěr je takový, že je koncern Volkswagen údajně zodpovědný za „stovky lidských životů“. 

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 79 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků