Reálné dopady Dieselgate podle Greenpeace: až 1700 úmrtí ročně

Reálné dopady Dieselgate podle Greenpeace: až 1700 úmrtí ročně

Kauza Dieselgate samozřejmě nemůže nechat klidnou žádnou z organizací, které se chlubí ochranou životního prostředí v čele s Greenpeace. Tato organizace už přišla se studií, kde se snaží vyčíslit přímé dopady na lidské životy. Výsledkem tedy má být až 1700 předčasných úmrtí ročně.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Studie počítá s předpokladem, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenáct milionů automobilů, které překračovaly stanovené limity desetkrát až čtyřicetkrát. Z toho bylo stanovenou 60 až 240 tisíc tun emisí ročně.

Jenže to je ten problém. Greenpeace přímo píší, že neví, kdy se přesně dotčená auta dostala na silnice, a tak se počítá s tím, že se jedenáct milionů automobilů dostalo na silnice během jednoho roku a ještě k tomu pouze v Evropě.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Za tohoto předpokladu a při počítání horní hranice produkce emisí navíc, tedy 240 tisíc tun, by měl být koncern zodpovědný za 1700 úmrtí ročně kvůli riziku kardiovaskulárních onemocnění nebo třeba mrtvice. Pokud se vezme v úvahu spodní hranice, tedy 60 tisíc tun, pak jsme na čísle 400 úmrtí ročně. Studie také říká, že kdyby všechna auta jezdila pouze v Německu, tak tam kvůli Volkswagenu zemře až 3200 osob.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Jestli se vám tyto výpočty zdají trochu zvláštní, pak nejste sami. Jedenáct milionů vozů bylo prodáno celosvětově (ne pouze v Evropě) a ne v jednom roce. Modely, kterých se tento problém týká, se začaly prodávat před šesti lety.

Nicméně Greenpeace chtějí na této studii především demonstrovat vážnost celé situace a fatální dopady zvýšené produkce oxidů dusíku na lidské zdraví. Závěr je takový, že je koncern Volkswagen údajně zodpovědný za „stovky lidských životů“. 

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků