Reálné dopady Dieselgate podle Greenpeace: až 1700 úmrtí ročně

Reálné dopady Dieselgate podle Greenpeace: až 1700 úmrtí ročně

Kauza Dieselgate samozřejmě nemůže nechat klidnou žádnou z organizací, které se chlubí ochranou životního prostředí v čele s Greenpeace. Tato organizace už přišla se studií, kde se snaží vyčíslit přímé dopady na lidské životy. Výsledkem tedy má být až 1700 předčasných úmrtí ročně.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Studie počítá s předpokladem, že koncern Volkswagen vyprodukoval jedenáct milionů automobilů, které překračovaly stanovené limity desetkrát až čtyřicetkrát. Z toho bylo stanovenou 60 až 240 tisíc tun emisí ročně.

Jenže to je ten problém. Greenpeace přímo píší, že neví, kdy se přesně dotčená auta dostala na silnice, a tak se počítá s tím, že se jedenáct milionů automobilů dostalo na silnice během jednoho roku a ještě k tomu pouze v Evropě.

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Za tohoto předpokladu a při počítání horní hranice produkce emisí navíc, tedy 240 tisíc tun, by měl být koncern zodpovědný za 1700 úmrtí ročně kvůli riziku kardiovaskulárních onemocnění nebo třeba mrtvice. Pokud se vezme v úvahu spodní hranice, tedy 60 tisíc tun, pak jsme na čísle 400 úmrtí ročně. Studie také říká, že kdyby všechna auta jezdila pouze v Německu, tak tam kvůli Volkswagenu zemře až 3200 osob.

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Dieselgate: Týká se i vašeho motoru? A co s tím máte dělat?

Jestli se vám tyto výpočty zdají trochu zvláštní, pak nejste sami. Jedenáct milionů vozů bylo prodáno celosvětově (ne pouze v Evropě) a ne v jednom roce. Modely, kterých se tento problém týká, se začaly prodávat před šesti lety.

Nicméně Greenpeace chtějí na této studii především demonstrovat vážnost celé situace a fatální dopady zvýšené produkce oxidů dusíku na lidské zdraví. Závěr je takový, že je koncern Volkswagen údajně zodpovědný za „stovky lidských životů“. 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků