10. ročník Ratajáku startuje zítra! Přijďte si prohlédnout klenoty garáží v pohybu

Po loňské odmlce kvůli pandemii koronaviru se závod Rataják vrací v plné síle.

Zítra v 11:00 odstartuje jubilejní 10. ročník jízdy pravidelnosti do vrchu Rataják. Akci pořádá spolek Pro Rataje ve spolupráci s městysem Rataje nad Sázavou, klubem Čtrnáctka a Obvodním oddělením VB Strnadice. Z Prahy do Ratají nad Sázavou se dostanete po dálnici D1 a poté silnicí č. 111.

Laurin & Klement FC rozjel úspěchy Škody v závodech. Vítězil, kde jen mohl

Laurin & Klement FC rozjel úspěchy Škody v závodech. Vítězil, kde jen mohl

Rataják je trasa dlouhá 1300 metrů, která začíná pod hradem Pirkštejn a končí u ratajského hřbitova. Trasa je zajímavá zatáčkami, stoupáním i povrchem, kdy se jede i po žulové dlažbě z jedenačtyřicátého roku. Jízda proběhne dvoukolově jako zkouška pravidelnosti výkonu a nejede se podle žádných sportovně-technických předpisů, což přispívá různorodosti strojů.

Romantická krajina okolí Rataje nad Sázavou přilákala i herní designéry slavného českého titulu Kingdom Come: Deliverance. Říká se, že o první závodní jízdu se na tomto místě v roce 1904 pokusil prapradědeček zakladatelů současného závodu Lojzík Filip, lichtenštejnský panský kočí. Pro slabou účast byl však závod na 107 let přerušen.

Mille Miglia 2021, den první: Z Brescie do Viareggio na plný plyn. Do cíle 1100 km

Mille Miglia 2021, den první: Z Brescie do Viareggio na plný plyn. Do cíle 1100 km

Vrátil se v roce 2011, kdy se sjelo prvních osm odvážných závodníků, aby Rataják pokořili. Aktuálně je počet účastníků omezený na 80. Startovné činí 600 Kč. Auta vyrobená do roku 1939 startují za polovic a sto let staré kousky neplatí nic. Letos bude k vidění třeba Alpine A110, Tatra 813 či motocykl Griffon z roku 1921.

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků