Raritní Mitsubishi Pajero Evo hezky zblízka. Vzniklo pro Dakar, teď může být vaše

O tomto voze jistě mnozí z vás slyšeli, snad možná nikdo si jej ale neprohlédnul jinak než na oficiálních fotkách. Nyní máte příležitost se posunout dál.

Napadlo vás někdy, jaké by to bylo vlastnit v podstatě závodní auto, které však můžete provozovat s naprostým klidem i na veřejných silnicích? V minulosti, kdy musely mít závodní vozy také své „sériové“ verze kvůli homologaci, to bylo možné, a právě proto se zrodil například fenomén v podobě BMW M3 E30. Jde ale samozřejmě o pouhou kapku v moři.

BMW M3 E30 je na prodej, dáte za něj více, než za novou generaci

BMW M3 E30 je na prodej, dáte za něj více, než za novou generaci

Mitsubishi Pajero Evolution vzniklo v roce 1997 a šlo o trik Japonců, jak dostat na start Rallye Paříž – Granada – Dakar co nejlepší auto. Automobilka závodila v kategorii T2, a protože bylo v plánu vyrobit celkem 2500 kusů Eva (vznikly v letech 1997 až 1999), mohla svůj speciál stavět na jeho základech. Žádný div, že se dostavily úspěchy. Jenom v roce 1998 obsadilo Mitsubishi v kategorii automobilů první čtyři příčky.

Přestavba standardního Pajera spočívala například ve zvětšení rozchodu kol (125 mm vpředu a 110 vzadu), rámový podvozek byl výrazně vyztužen a mezi koly každé z náprav přibyl samosvorný diferenciál Torsen. Vůz byl připravený na instalaci tlumičů s větším zdvihem, na druhou stanu ale nevypadal až příliš „závodně“. Je rozkročenější a svislé prvky vzadu vypadají jako z batmobilu, pořád ale celkově působí docela přirozeně.

Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Škoda Kodiaq pojede Rallye Dakar. Ve zcela sériovém stavu!

Poháněl jej atmosférický šestiválec MIVEC o objemu 3,5 litru, výkonu 206 kW (280 koní) a točivém momentu 348 N.m ve třech tisících otáčkách za minutu. Na výběr bylo mezi manuální či automatickou převodovkou, v obou případech s pěti stupni, pohon všech kol vycházející ze sériovky byl přítomen vždy. U závodní verze byla skříň jiná, manuální šestistupňová. Ani dynamika nebyla marná – na stovce byl Evolution za zhruba 9 sekund a maximální rychlost činila 210 km/h.

Vzhledem k tomu, za jakým účelem Pajero Evolution vznikalo a jaké množství se vyrobilo, jde o raritní kousek. Tu a tam se objeví v aukci, stejně jako ten, který uvidíte v přiloženém videu. Prodává jej nizozemská společnost Limited Cars, je po druhém majiteli, a s 12.000 ujetými kilometry je v bezvadném stavu. Tomu také odpovídá cena 37.500 eur, tedy v přepočtu bezmála milion korun.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků