Raritní Civic Type R pick-up postavili inženýři Hondy. Zvládne 265 km/h!

Ptáte se, proč by chtěl někdo vyrobit užitkový vůz z jednoho z nejrychlejších vozů s pohonem předních kol na světe, který s časem 7:43 min drží rekord Nürburgringu? A vlastně, proč ne?

Asi bychom měli předně říci, že tohle není první počin podobného druhu. Ideál pro zahrádkáře, kteří se chtějí ke svým rostlinkám dostat rychle a stylově, postavili už v roce 2011 konstruktéři BMW. V rámci apríla vzali jednu M3 E92, uřízli jí střechu a zadní otevřenou korbu vystlali profilovaným hliníkovým plechem.

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

Abychom nezapomínali ani na analogické sériové stroje, rychlé picku-py postavené na základech osobních modelů byly ve značné oblibě v Austrálii, kde je pod společným rozšířeným označením „ute“ (utility coupé) ještě donedávna vyráběl Holden i Ford.

Nejnovější rychlý pickup pochází z Británie, kde ho ve svém volném čase postavili přímo konstruktéři tamního zastoupení, respektive vývojového oddělení Hondy ve Swindonu. I bez vysvětlování byste určitě i sami poznali, že základy auta pochází z modelu Civic Type R, přičemž motor či převodovka zůstaly sériové.

Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Tudíž tady máme jedinečný dvoudveřový pickup schopný pojmout třeba ledničku na stojáka či menší zahradní traktůrek, který má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr o výkonu 320 koní a točivém momentu 400 newtonmetrů.

Honda tvrdí, že jejich nejnovější kreace pořád umí stovku pod šest sekund a na patřičně dlouhé rovince se rozjede až na 265 kilometrů v hodině. Pokud právě přemýšlíte, že by mohlo být docela vtipné vzít tohoto poněkud atletičtějšího sourozence Hondy Ridgeline na Severní smyčku Nürbrgringu, aby předvedl, jestli umí být podobně rychlý jako výchozí ostrý hatchback, nebojte, nezbláznili jste se.

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Přesně to samé totiž zvažuje vývojový tým, který Civic Type R pickup postavil. „Vášeň našich inženýrů pro Hondu se promítá také v naší nejnovější kreaci. Dokonce zvažujeme, že bychom vůz vzali na Nürburgring, abychom zjistili, jestli uděláme rekord mezi pickupy s pohonem předních kol,“ prozradil Alyn James, šéf vývoje swindonské Hondy.

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků