Raritní Civic Type R pick-up postavili inženýři Hondy. Zvládne 265 km/h!

Ptáte se, proč by chtěl někdo vyrobit užitkový vůz z jednoho z nejrychlejších vozů s pohonem předních kol na světe, který s časem 7:43 min drží rekord Nürburgringu? A vlastně, proč ne?

Asi bychom měli předně říci, že tohle není první počin podobného druhu. Ideál pro zahrádkáře, kteří se chtějí ke svým rostlinkám dostat rychle a stylově, postavili už v roce 2011 konstruktéři BMW. V rámci apríla vzali jednu M3 E92, uřízli jí střechu a zadní otevřenou korbu vystlali profilovaným hliníkovým plechem.

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

TEST Honda Civic Type R: Dobrý ve všedních dnech, skvělý o víkendu

Abychom nezapomínali ani na analogické sériové stroje, rychlé picku-py postavené na základech osobních modelů byly ve značné oblibě v Austrálii, kde je pod společným rozšířeným označením „ute“ (utility coupé) ještě donedávna vyráběl Holden i Ford.

Nejnovější rychlý pickup pochází z Británie, kde ho ve svém volném čase postavili přímo konstruktéři tamního zastoupení, respektive vývojového oddělení Hondy ve Swindonu. I bez vysvětlování byste určitě i sami poznali, že základy auta pochází z modelu Civic Type R, přičemž motor či převodovka zůstaly sériové.

Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Takhle zrychluje Honda Civic Type R z klidu na 283 km/h

Tudíž tady máme jedinečný dvoudveřový pickup schopný pojmout třeba ledničku na stojáka či menší zahradní traktůrek, který má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr o výkonu 320 koní a točivém momentu 400 newtonmetrů.

Honda tvrdí, že jejich nejnovější kreace pořád umí stovku pod šest sekund a na patřičně dlouhé rovince se rozjede až na 265 kilometrů v hodině. Pokud právě přemýšlíte, že by mohlo být docela vtipné vzít tohoto poněkud atletičtějšího sourozence Hondy Ridgeline na Severní smyčku Nürbrgringu, aby předvedl, jestli umí být podobně rychlý jako výchozí ostrý hatchback, nebojte, nezbláznili jste se.

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Nejrychlejší předokolkou na Nordschleife už není Golf, ale Honda Civic Type-R!

Přesně to samé totiž zvažuje vývojový tým, který Civic Type R pickup postavil. „Vášeň našich inženýrů pro Hondu se promítá také v naší nejnovější kreaci. Dokonce zvažujeme, že bychom vůz vzali na Nürburgring, abychom zjistili, jestli uděláme rekord mezi pickupy s pohonem předních kol,“ prozradil Alyn James, šéf vývoje swindonské Hondy.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků