Rapid 130 R/H proháněl na ’Ringu BMW, teď zazáří na Legendách

Rapid 130 R/H proháněl na ’Ringu BMW, teď zazáří na Legendách

Silný magnet pro příznivce českého motoristického sportu slibují pořadatelé festivalu Legendy: na letošním ročníku má být k vidění čerstvě zrenovovaná Škoda Rapid 130 R/H. 

Okruhový speciál vznikl ve spolupráci AZNP (tak se za socialismu jmenoval podnik vyrábějící auta značky Škoda) a německého týmu Obermann. Vzadu uložený motor dosahoval výkonu 101 kW (137 k) v 8000 ot./min. a točivého momentu 138 Nm v 5500 ot./min. Auto přitom vážilo pouhých 675 kg. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle Rapidu 130 R/H se na Legendách představí i soutěžní Škoda 130 LR

Škoda Rapid 130 R/H byla postavena pro skupinu H jako hobby, v níž závodily rozsáhle upravená cestovní auta. Posádka ve složení Willi Obermann/Petr Samohýl/Svatopluk Kvaizar s ním dokonce startovala ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. O první místo ve třídě je připravil až několik minut před koncem závodu prasklý závěs zadního kola. I tak z toho bylo druhé místo ve třídě a sedmadvacáté celkově…

Další zajímavosti o Škodě Rapid 130 R/H se dočtete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 50 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků