Range Rover Velar SVR zachycen při testování. Pod kapotou čekejte známý V8

Také Range Rover Velar se zanedlouho dočká ostré varianty SVR. Nejnovější špionážní fotky zachycují stále ještě maskovaný prototyp během testování v okolí Nürburgringu.

Po Range Roveru Sport SVR nám britský Land Rover nabídne další osmiválcové SUV, které bude svůj charakter prskat na všechny strany. Dodatek SVR tak dostane i model Velar, jehož přiostřená varianta byla nedávno britským Auto Expressem zastižena při testování. I přes klasické maskování si však už můžeme vcelku sebevědomě odvodit, jak bude novinka vypadat.

Karoserie vozu tak dostane pochopitelně mnohem agresivnější nárazníky, vpředu s většími otvory přívodu vzduchu, vzadu s pomyslným difuzorem. Celkově si ovšem SUV nejspíš zachová svůj oceňovány a velmi uhlazený design. Zbytek okoření čtveřice výfukových koncovek, možná o něco větší zadní křídlo na pátých dveřích (spatřeno u posledních prototypů) a masivní litá kola s novým designem.

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Světlá výška bude nejspíše o pár milimetrů snížena a systém nastavení adaptivních tlumičů má obdržet speciální SVR režim. Výfukový systém má rovněž projít změnami a Velaru zajistit hrubiánský projev. Pokud bude novinka znít podobně jako Range Rover Sport SVR, máme se na co těšit.

Do Velaru SVR totiž automobilka plánuje zasadit osvědčený pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem, který v nedávno modernizovaném RR Sport SVR produkuje 423 kW (575 koní) a 700 Nm točivého momentu. K ústrojí bude samozřejmě překalibrována i standardní osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

TEST Range Rover Sport SVR: Třídní šašek, kterého si zamilujete

S tímto motorem si tedy Velar velmi polepší, jelikož dosavadní nejvýkonnější verze P380 využívá kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 280 kW (380 koní) a točivém momentu 450 N.m. S osmiválcem pod kapotou se u Velaru SVR čeká zrychlení z nuly na 100 km/h kolem 4 vteřin.

AutoExpress uvádí, že oficiálního představení Range Roveru Velar SVR bychom se mohli dočkat ještě do konce letošního roku.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků