Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Range Rover Velar se představuje ve své prozatím nejvýkonnější specifikaci. Dostává nové prvky výbavy a hlavně pětilitrový V8.

Land Rover se rozhodl rozšířit nabídku svého luxusního Range Roveru Velar o další motorizaci. Přestože však mluvíme o výkonném osmiválci pod kapotou, Velaru se ještě nedostává odznaku SVR oddělení Special Vehicle Operations, ale od velkého Range Roveru si prozatím vypůjčuje označení „sportovnější“ výbavy SVAutobiography Dynamic.

Hlavní novinkou u Velaru SVA Dynamic je tedy pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválec, který vozu zajištuje 404 kW (550 koní). Díky tomu se nyní může Velar chlubit zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny a maximální rychlostí 274 km/h. Zároveň pak verze SVA Dynamic zastává dosud nejvýkonnější Velar v nabídce.

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Land Rover uvádí, že Velar SVA Dynamic má stále poskytovat vytříbenou úroveň luxusu a pohodlí, na rozdíl od mnohem šílenějšího charakteru, kterým oplývá třeba právě vrcholný Range Rover Sport SVR. Přesto však v tomto Velaru najdete hlasitější, aktivní výfukový systém, který mimochodem dále šetří 7,1 kg hmotnosti.  

Ke zlepšeným schopnostem SUV patří i větší brzdy s kotouči o průměru 395 mm vpředu a 396 mm vzadu, které se schovávají za lehčími 21- nebo 22palcovými koly. Vzduchový podvozek byl dále přitvrzen, nové jsou i torzní stabilizátory a přeladění se nevyhnulo řízení, systém pohonu všech kol, osmistupňová automatická převodovka a aktivní zadní diferenciál.   

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Na vnějšku si možná všimnete nového nárazníku s většími otvory přístupu vzduchu, černých doplňků na karoserii a v zadním nárazníku čtveřice výrazných koncovek výfuku. SVA Dynamic bude k dostání v šesti odstínech barvy karoserie, kdy speciální matně modrý lak Satin Byron Blue na fotkách je možným příplatkem.

Uvnitř najdete elektricky polohovatelné, vyhřívané, odvětrávané a masážní sedačky, polstrování ve čtyřech možných odstínech, sportovní volant, hliníková pádla řazení převodovky a další ovládací prvky nebo třeba unikátní grafiku přístrojového štítu. Volitelně je k dispozici i karbonové obložení interiéru.

Prozatím známe cenovku pro Velkou Británii, kde Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic startuje na částce 86.120 liber, tedy v přepočtu asi 2,5 milionu korun.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků