Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Range Rover Velar se představuje ve své prozatím nejvýkonnější specifikaci. Dostává nové prvky výbavy a hlavně pětilitrový V8.

Land Rover se rozhodl rozšířit nabídku svého luxusního Range Roveru Velar o další motorizaci. Přestože však mluvíme o výkonném osmiválci pod kapotou, Velaru se ještě nedostává odznaku SVR oddělení Special Vehicle Operations, ale od velkého Range Roveru si prozatím vypůjčuje označení „sportovnější“ výbavy SVAutobiography Dynamic.

Hlavní novinkou u Velaru SVA Dynamic je tedy pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválec, který vozu zajištuje 404 kW (550 koní). Díky tomu se nyní může Velar chlubit zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny a maximální rychlostí 274 km/h. Zároveň pak verze SVA Dynamic zastává dosud nejvýkonnější Velar v nabídce.

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Land Rover uvádí, že Velar SVA Dynamic má stále poskytovat vytříbenou úroveň luxusu a pohodlí, na rozdíl od mnohem šílenějšího charakteru, kterým oplývá třeba právě vrcholný Range Rover Sport SVR. Přesto však v tomto Velaru najdete hlasitější, aktivní výfukový systém, který mimochodem dále šetří 7,1 kg hmotnosti.  

Ke zlepšeným schopnostem SUV patří i větší brzdy s kotouči o průměru 395 mm vpředu a 396 mm vzadu, které se schovávají za lehčími 21- nebo 22palcovými koly. Vzduchový podvozek byl dále přitvrzen, nové jsou i torzní stabilizátory a přeladění se nevyhnulo řízení, systém pohonu všech kol, osmistupňová automatická převodovka a aktivní zadní diferenciál.   

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Na vnějšku si možná všimnete nového nárazníku s většími otvory přístupu vzduchu, černých doplňků na karoserii a v zadním nárazníku čtveřice výrazných koncovek výfuku. SVA Dynamic bude k dostání v šesti odstínech barvy karoserie, kdy speciální matně modrý lak Satin Byron Blue na fotkách je možným příplatkem.

Uvnitř najdete elektricky polohovatelné, vyhřívané, odvětrávané a masážní sedačky, polstrování ve čtyřech možných odstínech, sportovní volant, hliníková pádla řazení převodovky a další ovládací prvky nebo třeba unikátní grafiku přístrojového štítu. Volitelně je k dispozici i karbonové obložení interiéru.

Prozatím známe cenovku pro Velkou Británii, kde Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic startuje na částce 86.120 liber, tedy v přepočtu asi 2,5 milionu korun.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 21 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 95 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků