Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Range Rover Velar se představuje ve své prozatím nejvýkonnější specifikaci. Dostává nové prvky výbavy a hlavně pětilitrový V8.

Land Rover se rozhodl rozšířit nabídku svého luxusního Range Roveru Velar o další motorizaci. Přestože však mluvíme o výkonném osmiválci pod kapotou, Velaru se ještě nedostává odznaku SVR oddělení Special Vehicle Operations, ale od velkého Range Roveru si prozatím vypůjčuje označení „sportovnější“ výbavy SVAutobiography Dynamic.

Hlavní novinkou u Velaru SVA Dynamic je tedy pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválec, který vozu zajištuje 404 kW (550 koní). Díky tomu se nyní může Velar chlubit zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny a maximální rychlostí 274 km/h. Zároveň pak verze SVA Dynamic zastává dosud nejvýkonnější Velar v nabídce.

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Výroba Range Roveru SV Coupé zamítnuta: 999 kusů nakonec nevznikne

Land Rover uvádí, že Velar SVA Dynamic má stále poskytovat vytříbenou úroveň luxusu a pohodlí, na rozdíl od mnohem šílenějšího charakteru, kterým oplývá třeba právě vrcholný Range Rover Sport SVR. Přesto však v tomto Velaru najdete hlasitější, aktivní výfukový systém, který mimochodem dále šetří 7,1 kg hmotnosti.  

Ke zlepšeným schopnostem SUV patří i větší brzdy s kotouči o průměru 395 mm vpředu a 396 mm vzadu, které se schovávají za lehčími 21- nebo 22palcovými koly. Vzduchový podvozek byl dále přitvrzen, nové jsou i torzní stabilizátory a přeladění se nevyhnulo řízení, systém pohonu všech kol, osmistupňová automatická převodovka a aktivní zadní diferenciál.   

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Jaguar Land Rover zastaví výrobu. Viníkem je samozřejmě Brexit

Na vnějšku si možná všimnete nového nárazníku s většími otvory přístupu vzduchu, černých doplňků na karoserii a v zadním nárazníku čtveřice výrazných koncovek výfuku. SVA Dynamic bude k dostání v šesti odstínech barvy karoserie, kdy speciální matně modrý lak Satin Byron Blue na fotkách je možným příplatkem.

Uvnitř najdete elektricky polohovatelné, vyhřívané, odvětrávané a masážní sedačky, polstrování ve čtyřech možných odstínech, sportovní volant, hliníková pádla řazení převodovky a další ovládací prvky nebo třeba unikátní grafiku přístrojového štítu. Volitelně je k dispozici i karbonové obložení interiéru.

Prozatím známe cenovku pro Velkou Británii, kde Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic startuje na částce 86.120 liber, tedy v přepočtu asi 2,5 milionu korun.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

včera | Vladimír Kadera | 49 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků