Range Rover Velar má razítko na bezpečnost. Od EuroNCAP dostal 5 hvězd

Nové SUV britské značky přesvědčivě získalo nejvyšší ohodnocení nezávislé instituce, která prověřuje bezpečnostní standardy nových vozů.

Range Rover neslevil nic ze svého úsilí o co možná nejvyšší pasivní i aktivní bezpečnost svých vozů. Dokazují to i výsledky novinky Velar v testech EuroNCAP.

Pro zkoušky byla vybrána varianta s dieselovým dvoulitrovým turbomotorem a pohonem všech kol.

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Auto plně obstálo během testování ochrany předních cestujících. Při nárazu čtyřicetiprocentní částí přídě do deformovatelné překážky v rychlosti 64 kilometrů v hodině ochránil skelet vozu dobře, nebo přinejmenším dostatečně.

Ochrana dětí při stejném typu nárazu je dobrá. Jen krční páteř je v případě desetiletého dítěte chráněna až na samé dolní hranici povoleného zatížení.

EuroNCAP: Podívejte se, jak bezpečná jsou vozítka (nejen) pro patnáctileté

EuroNCAP: Podívejte se, jak bezpečná jsou vozítka (nejen) pro patnáctileté

Rovněž chodce nový Velar chrání dobře nebo dostatečně. Výjimkou jsou (jako u téměř všech aut) kraje kapoty a také sloupky čelního skla. Pokud se tam tělo chodce dostane, bude ochráněno jen slabě nebo dokonce špatně.

Vůz má pro dnešní dobu žádoucí a dobře fungující bezpečnostní asistenční systémy. Například systém automatického nouzového brzdění, který je u tohoto modelu součástí standardní výbavy, fungoval během zkoušek dobře.

Na to, jak vypadal vůz během nárazových zkoušek a bezprostředně po nich, se podívejte na následujících fotografiích:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků