Range Rover Velar má razítko na bezpečnost. Od EuroNCAP dostal 5 hvězd

Nové SUV britské značky přesvědčivě získalo nejvyšší ohodnocení nezávislé instituce, která prověřuje bezpečnostní standardy nových vozů.

Range Rover neslevil nic ze svého úsilí o co možná nejvyšší pasivní i aktivní bezpečnost svých vozů. Dokazují to i výsledky novinky Velar v testech EuroNCAP.

Pro zkoušky byla vybrána varianta s dieselovým dvoulitrovým turbomotorem a pohonem všech kol.

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Auto plně obstálo během testování ochrany předních cestujících. Při nárazu čtyřicetiprocentní částí přídě do deformovatelné překážky v rychlosti 64 kilometrů v hodině ochránil skelet vozu dobře, nebo přinejmenším dostatečně.

Ochrana dětí při stejném typu nárazu je dobrá. Jen krční páteř je v případě desetiletého dítěte chráněna až na samé dolní hranici povoleného zatížení.

EuroNCAP: Podívejte se, jak bezpečná jsou vozítka (nejen) pro patnáctileté

EuroNCAP: Podívejte se, jak bezpečná jsou vozítka (nejen) pro patnáctileté

Rovněž chodce nový Velar chrání dobře nebo dostatečně. Výjimkou jsou (jako u téměř všech aut) kraje kapoty a také sloupky čelního skla. Pokud se tam tělo chodce dostane, bude ochráněno jen slabě nebo dokonce špatně.

Vůz má pro dnešní dobu žádoucí a dobře fungující bezpečnostní asistenční systémy. Například systém automatického nouzového brzdění, který je u tohoto modelu součástí standardní výbavy, fungoval během zkoušek dobře.

Na to, jak vypadal vůz během nárazových zkoušek a bezprostředně po nich, se podívejte na následujících fotografiích:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků