Range Rover Velar má razítko na bezpečnost. Od EuroNCAP dostal 5 hvězd

Nové SUV britské značky přesvědčivě získalo nejvyšší ohodnocení nezávislé instituce, která prověřuje bezpečnostní standardy nových vozů.

Range Rover neslevil nic ze svého úsilí o co možná nejvyšší pasivní i aktivní bezpečnost svých vozů. Dokazují to i výsledky novinky Velar v testech EuroNCAP.

Pro zkoušky byla vybrána varianta s dieselovým dvoulitrovým turbomotorem a pohonem všech kol.

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

EuroNCAP rozbila při testech další tři typy nových aut

Auto plně obstálo během testování ochrany předních cestujících. Při nárazu čtyřicetiprocentní částí přídě do deformovatelné překážky v rychlosti 64 kilometrů v hodině ochránil skelet vozu dobře, nebo přinejmenším dostatečně.

Ochrana dětí při stejném typu nárazu je dobrá. Jen krční páteř je v případě desetiletého dítěte chráněna až na samé dolní hranici povoleného zatížení.

EuroNCAP: Podívejte se, jak bezpečná jsou vozítka (nejen) pro patnáctileté

EuroNCAP: Podívejte se, jak bezpečná jsou vozítka (nejen) pro patnáctileté

Rovněž chodce nový Velar chrání dobře nebo dostatečně. Výjimkou jsou (jako u téměř všech aut) kraje kapoty a také sloupky čelního skla. Pokud se tam tělo chodce dostane, bude ochráněno jen slabě nebo dokonce špatně.

Vůz má pro dnešní dobu žádoucí a dobře fungující bezpečnostní asistenční systémy. Například systém automatického nouzového brzdění, který je u tohoto modelu součástí standardní výbavy, fungoval během zkoušek dobře.

Na to, jak vypadal vůz během nárazových zkoušek a bezprostředně po nich, se podívejte na následujících fotografiích:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků