Range Rover v nové sérii Autobiography Edition

A oslava pokračuje. Značka Range Rover v Ženevě vystaví údajně nejluxusnější vůz ve své historii. A těšte se hlavně na kůži a dřevo.

Vloni značka Range Rover oslavila své 40. narozeniny, za zmínku stojí, že tehdy na evropském kontinentě vlastně založila kategorii luxusních automobilů do terénu. Ale jak se zdá, aláva pokračuje. Na svém stánku na letošním ženevském autosalonu hodlá představit superluxusní sérii Range Rover Autobiography Ultimate Edition. Tyto vozy mají být nejkomfortnějšími Range Rovery všech dob. Jejich nejvýraznějším prvkem se stane oddělené sezení pro dva cestující vzadu, kteří se budou těšit z přepychu páru samostatných sedadel čalouněných prvotřídní kůží a oddělených středovou konzolí s vestavěnou chladničkou. K dojmu exkluzivity přispívá také dvojice výklopných monitorů soustavy Apple iPad na zadní části opěráků předních sedadel.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opulentní rozmařilost přechází i do zavazadlového prostoru částečně čalouněného kůží. Jeho podlaha je vyrobena z kombinace kovu a týkového dřeva. Zbytek interiéru je obložen jinými, ale podobně exkluzivními materiály, kůží Oxford jsou potaženy dveře, palubní deska a volant, vzhled prostoru pro posádku je oživen dýhami z tmavého dřeva Kalahari. Vozy ze série Range Rover Autobiography Ultimate Edition budou dodávány výhradně v barvách Roussillon Red a Otago Stone (na vybraných trzích bude k mání také v barvě Santorini Black), do jejichž odstínů jsou laděny také dveřní kliky a kryty zpětných zrcátek. Maska chladiče a ventilační otvory v předních blatnících jsou pak matově stříbřité. Za pozornost stojí také specifické dvacetipalcové lité ráfky a „nášlapy“ podél prahů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K instalaci pod kapotu jsou připraveny osmiválcové motory LR-TDV8 4,4 l a LR-V8 5,0 l. Vznětová jednotka poskytuje 313 koní (230 kW) a točivý moment 700 Nm, což vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,5 s a dosáhnout průměrné spotřeby 9,39 l/100 km. Majitelé zážehové jednotky se musí spokojit s 625 Nm, ale k mání mají 510 koní (375 kW), takže zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne již za 5,9 s. Oba motory jsou kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF převádějící točivý moment na všechna kola skrze soustavu Terrain Response, jejíž součástí jsou také systémy Hill Start Assist a Gradient Acceleration Control.

V rámci série Range Rover Autobiography Ultimate Edition vznikne jen 500 vozů, přičemž jejich ceny budou diskrétně sděleny pouze vážným zájemcům o koupi některého z nich.

 


 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků