12
Fotogalerie

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Nedlouho po BMW X5 M se v naší redakci zastavil Range Rover Sport SVR, který taktéž prošel měřením reálné dynamiky. Přímé srovnání naměřených hodnot se proto vyloženě nabízí. Takže: Kdo je rychlejší?

Kapitoly článku:


Pokud máte v paměti základní údaje Range Roveru Sport SVR, pak už asi tušíte, že by se tento článek neměl jmenovat „Kdo je rychlejší“, ale „O kolik je Land Rover pomalejší“. Britská těžkotonážní raketa totiž už podle tabulkových údajů nemůže souboj se svým německým konkurentem vyhrát, a to ze dvou důvodů. Za prvé má menší výkon a za druhé je těžší.

Pětilitrový přeplňovaný osmiválec totiž vyprodukuje maximálně 405 kW (550 k) a 680 Nm, zatímco menší osmiválec od BMW má parametry 423 kW (575 k) a 750 Nm. Hmotnost X5 M pak začíná na hodnotě 2265 kg, Range Rover Sport SVR má zhruba o sto kilogramů více.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Základní údaje
  Range Rover Sport SVR BMW X5 M
Převodovka 8st. automatická 8st. automatická
Max. výkon (kW/k) 405/550 423/575
Max. točivý moment (Nm) 680 750
0-100 km/h (s) 4,7 4,2
Max. rychlost (km/h) 260 280
Komb. spotřeba (l/100 km) 12,8 11,1
Minimální hmotnost (kg) 2335 2275
Cena (Kč) 3 525 335 3 016 000

Při měření na letišti se pak ukázal ještě jeden podstatný rozdíl. I když jsme hledali všude možně, nepodařilo se nám najít způsob, jak u Range Roveru aktivovat funkci Launch Control. Selhaly jak postupy známé z jiných aut, tak nápověda v podobě uživatelské příručky.

SVR je pomalejší

Range Rover Sport SVR se tedy nakonec ukázal pomalejší nejen ve srovnání s BMW X5 M, ale také ve srovnání s oficiálními parametry, které slibují u tohoto auta stovku za 4,7 s. Nám se z deseti pokusů nepodařilo dostat pod hranici pěti sekund ani jednou s tím, že ten vůbec nejlepší pokus, kterého se podařilo dosáhnout, měl hodnotu 5,05 s.

_DSC0575.jpg_DSC0589.jpg_DSC0598.jpg
Možná není rychlejší než BMW X5 M, ale na pohled jde o krásné auto, které svůj výkon rozhodně nechce maskovat

Průměrná hodnota složená z nejlepších časů v obou směrech se pak dostala na 5,07 s. Svým způsobem je to trochu zklamání, ale pokud má SVR někde opravdu schovanou funkci Launch Control, pak je jasné, kde se ty desetiny sekundy ztratily. Sluší se ale podotknout, že BMW X5 M se dostalo na stovku i v režimu Efficiency a bez řízeného startu za 4,6 s.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: akcelerace z místa
  Range Rover Sport SVR BMW X5 M
0-50 km/h (s) 2,1 1,7
0-100 km/h (s) 5,1 4,2
0-200 km/h (s) 17,9 15,4
svr_vs_x5m_0-100.jpg
BMW X5 M (červená křivka) nedává při sprintu novému SVR mnoho šancí. Je to logické, protože mnichovské SUV je lehčí a má vyšší výkon

Zajímavé na SVR je také chování převodovky. Nejlepších časů se podařilo dosáhnout v manuálním režimu řazení, kdy převodovka řadí razantněji. V automatickém režimu převodovky S byly časy vždy horší. Pro ilustraci si rozdíl můžete prohlédnout na přiloženém grafu, kde je vidět vůbec nejlepší čas zrychlení z nuly na stovku (5,05 s) a pokus, který následoval ve stejném směru hned poté, ale s tím, že převodovka řadila sama.

svr_vs_x5m_prevod.jpg
Srovnání akcelerace z nuly na 100 km/h při manuálním režimu řazení (modrá křivka) a s režimem převodovky S. V prvním případě je čas 5,05 s, v tom druhém 5,44 s

Samozřejmě jsme ale nekončili pouze na 100 km/h, obě auta mají maximálku daleko přes 200 km/h. Mimochodem X5 M bez příplatku za posunutý omezovač nabídne 250 km/h (s příplatkem 280 km/h), SVR standardně umí 260 km/h. Ale ať už se budeme bavit o metě 200 km/h nebo 230 km/h, vždy bylo X5 M rychlejší než SVR.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: zrychlení
  Range Rover Sport SVR BMW X5 M
50-70 km/h (s) 1,06 0,9
80-130 km/h (s) 3,9 3,4
130-200 km/h (s) 10,5 9,0

Přesto ovšem ani 25,76 s potřebných u nejostřejšího RR Sport k akceleraci z nuly na 230 km/h nelze považovat při hmotnosti od 2,3 tuny za prohru. A díky zvukovému doprovodu, o kterém jsme psali včera, vám bude připadat akcelerace tohoto tanku jako velmi působivá.

svr_vs_x5m_0-200.jpgsvr_vs_x5m_0-230.jpg
Také zrychlení na 200 km/h a dále zvládá BMW X5 M (červená křivka) lépe, svůj náskok, který nabere po startu, už ale dále nezvyšuje

BMW X5

S prvním BMW X5 přepsalo BMW pravidla hry a nastavilo standard luxusních SUV. V roce 2018 přišla na trh už čtvrtá generace. Oproti předchozím verzím je větší a má asistent jízdy v koloně, startování mobilním telefonem aj.

Ceny, data, motory • Test BMW X5 (G05) • Plug-in hybrid • Test BMW X5 M50d 

Doporučujeme

Články odjinud