Range Rover Sport S: i u nás s motorem TDV6

Indická Tata představila vylepšené provedení Range Roveru. Do České republiky přijíždí hned i s novým základním dieselem TDV6.

Značka Land Rover v rámci změn doplňuje nabídku řady vozidel Range Rover Sport novým základním modelem 3,0 TDV6 doplněným označením S. Ten s výkonem 211 koní (155 kW) rozšiřuje dosavadní nabídku naftových motorů. Nový Range Rover Sport „S“ je v České republice již nyní k dispozici za cenu 1 475 036 Kč včetně daně. Vedle verze s výkonem 245 koní a točivým momentem až 600 Nm (jde o podladěnou jednotku Jaguar) je to druhá varianta naftového motoru 3,0 l V6. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S 211 koňmi a 520 Nm potřebuje nový Range Rover Sport S pro zrychlení 0 - 100 km/h 10,9 sekundy a dosahuje stejné maximální rychlosti 193 km/h jako výkonnější sourozenec. O kombinovanou spotřebu paliva na úrovni 9,2 l/100 km se i u tohoto motoru stará paralelní sekvenční přeplňování.

Jak se na Range Rover sluší, patří do jeho sériové výbavy nastavitelné vzduchové odpružení, bi-xenonové světlomety, vyhřívané sedačky, devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant, panely interiéru z ořechového dřeva, rychlý navigační systém a soustava Terrain Response s údaji zobrazovanými na sedmipalcovém dotykovém displeji. Stejně jako pro všechna vozidla značky Land Rover jsou i pro tento nový model řady Range Rover Sport u nás samozřejmostí záruka na tři roky a pevné servisní ceny u všech partnerů Land Rover.

Cena Range Roveru Sport 3,0 TDV6 S činí 1 475 036 Kč, přičemž jeho výbava až na kožené čalounění a přípojku na iPod nabízí stejný komfort jako stupeň „SE“ u silnějších verzí. Cenový rozdíl mezi tímto modelem a nejbližším silnějším je pak 153 030 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V rámci modifikací pohonných jednotek v nabídce Range Roveru definitivně končí vznětový šestiválec s objemem 2,7 l a kompresorový zážehový osmiválec 4,2 l, jenž byl nahrazen novým pětilitrem s výkonem až 510 koní (373 kW) a 625 Nm točivého momentu. Není proto divu, že vrcholná verze Range Roveru disponuje tužším pérováním a výkonnějšími brzdami Brembo. Na první pohled se toho na vozech mnoho nezměnilo a modifikace se omezily na nový přední nárazník a upravenou záď, najdeme zde také denní světla z LED a přepracované zadní svítilny. Uvnitř bylo použito kvalitní kůže v ještě větší míře než dosud, důležitější je však skutečnost, že se konstruktérům podařilo omezit počet tlačítek o plnou polovinu. Typická soustava Terrain Response byl nově doplněna režimem Sand Launch Control, jenž usnadňuje rozjíždění na měkkém povrchu.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport

bazar

Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 249 042 km
Cena: 220 000 Kč
Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2002
Stav: 206 036 km
Cena: 90 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 070 km
Cena: 300 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2003
Stav: 279 830 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků