Range Rover Sport od Mansory: danajský dar

Švýcarský ladič Mansory se tentokrát pustil do britského SUV. Je to prý dar k narozeninám Range Roveru, možná ale trochu danajský.

Podle firmy Mansory je její poslední úprava jedním z mnoha projevů oslav čtyřicátého výročí automobilů Range Rover, nejsme si ale jisti, zda oslavene bude z toho daru nadšen. Na druhou stranu, na poměry Mansory je to úprava ještě vcelku decentní.

Ve Švýcarsku sáhli rovnou po vlajkové lodi stávající nabídky automobilky Range Rover, tedy verzi Sport. Pro všechny pohonné jednotky, tedy zážehové i vznětové, zde připravili sadu drobných vylepšení. Mezi jejich hlavní prvky patří nový program řídicí jednotky, přepracované sání a nově navržený výfukový systém, díky čemuž výkony narostou až o 30 koní (22 kW) a točivý moment poskočí o 40 Nm.

Společnost Mansory pro tuto stavbu připravila svůj typický působivý bodykit vyrobený ze speciálního plastu Pu-Rim a dodávající vozu agresivnější vzhled. Příď je osazena širším nárazníkem s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a párem svisle orientovaných pásů světel z LED pro denní svícení. Nově tvarovaná kapota je potažena uhlíkovou fólií a na jejím středu se nachází velká kapsa pro přívod vzduchu k sání. Vytažené lemy blatníků rozšiřují vůz o 60 mm vpředu a 80 mm vzadu a opticky jsou propojeny skrze prahové obklady. Záď dostala střešní spoiler, difuzor a polepy sloupků D.

Mansory pro Range Rover Sport dodává nové vzduchové pérování schopné snížit světlou výšku o 30 mm a třiadvacetipalcové slitinové ráfky obouvající na obou nápravách pneumatiky o rozměru 315/25 R23, pochopitelně s ryze silničním vzorkem. Změny čekejme také v interiéru, který svým světlejším zbarvením prostor pro posádku oživuje. Převládá kožené čalounění ve dvou odstínech s prošíváním a perforací na sedadlech a opěradlech, jež je k dispozici s dřevěnými, nebo kompozitními doplňky. Dále si všimneme takřka povinných hliníkových pedálů, nového volantu nebo emblémů Mansory Switzerland na palubní desce, opěradlech, koberečcích či volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport od Mansory
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků