Range Rover Sport od Mansory: danajský dar

Švýcarský ladič Mansory se tentokrát pustil do britského SUV. Je to prý dar k narozeninám Range Roveru, možná ale trochu danajský.

Podle firmy Mansory je její poslední úprava jedním z mnoha projevů oslav čtyřicátého výročí automobilů Range Rover, nejsme si ale jisti, zda oslavene bude z toho daru nadšen. Na druhou stranu, na poměry Mansory je to úprava ještě vcelku decentní.

Ve Švýcarsku sáhli rovnou po vlajkové lodi stávající nabídky automobilky Range Rover, tedy verzi Sport. Pro všechny pohonné jednotky, tedy zážehové i vznětové, zde připravili sadu drobných vylepšení. Mezi jejich hlavní prvky patří nový program řídicí jednotky, přepracované sání a nově navržený výfukový systém, díky čemuž výkony narostou až o 30 koní (22 kW) a točivý moment poskočí o 40 Nm.

Společnost Mansory pro tuto stavbu připravila svůj typický působivý bodykit vyrobený ze speciálního plastu Pu-Rim a dodávající vozu agresivnější vzhled. Příď je osazena širším nárazníkem s rozměrnými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a párem svisle orientovaných pásů světel z LED pro denní svícení. Nově tvarovaná kapota je potažena uhlíkovou fólií a na jejím středu se nachází velká kapsa pro přívod vzduchu k sání. Vytažené lemy blatníků rozšiřují vůz o 60 mm vpředu a 80 mm vzadu a opticky jsou propojeny skrze prahové obklady. Záď dostala střešní spoiler, difuzor a polepy sloupků D.

Mansory pro Range Rover Sport dodává nové vzduchové pérování schopné snížit světlou výšku o 30 mm a třiadvacetipalcové slitinové ráfky obouvající na obou nápravách pneumatiky o rozměru 315/25 R23, pochopitelně s ryze silničním vzorkem. Změny čekejme také v interiéru, který svým světlejším zbarvením prostor pro posádku oživuje. Převládá kožené čalounění ve dvou odstínech s prošíváním a perforací na sedadlech a opěradlech, jež je k dispozici s dřevěnými, nebo kompozitními doplňky. Dále si všimneme takřka povinných hliníkových pedálů, nového volantu nebo emblémů Mansory Switzerland na palubní desce, opěradlech, koberečcích či volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport od Mansory
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků