Range Rover Sport: malý velký sporťák (doplněno)

Sportovní variantou modelu Discovery chce Land Rover přilákat nové zákazníky. Novinka oslaví svou premiéru na blížícím se lednovém autosalonu v Detroitu. Oproti modelu Discovery je ale Range Rover Sport určen zejména pro jízdu na silnici, kde by měl mít dle výrobce doslova excelentní jízdní vlastnosti. Byl přitvrzen podvozek a přidán systém kontrolující náklony v zatáčkách. Vlastnosti offroadu přesto nechybí. 

Oproti Discovery byl RR Sport zkrácen o 16 cm, je užší o 4 cm a nižší o 11 cm; kratší je i rozvor, a to o 13 cm. Pod kapotou bude dle tiskové zprávy přeplňovaný osmiválec o objemu 4.2 l a výkonu 279 kW. Magazín Auto Motor und Sport pak přidává ještě nepřeplňovaný osmiválec 4.4 l s výkonem 220 kW a nafťák 2.7 V6 s 140 kW. Základní cena se bude pohybovat někde okolo hranice 48 tisíc eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tisková zpráva: Globální specialista na segment 4x4/SUV přichází s Range Roverem Sport, který na trh zavádí zcela nový pojem „sports tourer“. „Range Rover Sport označovaný také jako Land Rover L320 vyplňuje prostor mezi Discovery 3 a nejluxusnějším Range Roverem,“ vysvětluje Michal Janoušek, výkonný ředitel společnosti A.M.T.Group, která je generálním importérem vozů Land Rover do České republiky. Po technologickém převratu v podobě Terrain Response™ vyvinul Land Rover tzv. Dynamic Response kontrolující chování vozu při prudkých manévrech.

Range Rover Sport, u nějž je výrazně patrná inspirace studií Range Stormer, chystá premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu. V České republice by se měl objevit už na jaře 2005. Land Rover vyvinul RR Sport aby doplnil noblesní Range Rover a zacílil na nový typ zákazníka. RR Sport lze označit jako „sports tourer“ kategorie 4x4/SUV. „Sports tourer je ideální pro rychlou jízdu, komfortní pro dlouhé cesty a praktický pro každodenní používání v jakýchkoliv podmínkách,“ říká Michal Janoušek z Land Roveru. Range Rover Sport v sobě kombinuje komfort, vytříbenost, hbitost, obrovskou výkonnost a jízdní pocit jako z pilotní kabiny.

Zatímco Range Rover stojí na vrcholu segmentu 4x4/SUV díky luxusu, mohutnosti a noblese, Range Rover Sport je na pohled více dynamický, s kratší, nižší a užší karoserií. Jak jméno vozu napovídá, je vyladěn pro sportovní zážitek, který zesiluje ještě pérování se systémem aktivní kontroly náklonu – Dynamic Response, aktivní příčný stabilizátor umožňující neutrální a hladký průjezd zatáčkou.

Dokonalé zvládnutí sportovní jízdy na silnici samozřejmě doplňuje (s pomocí Terrain Responce) suverénní chování v terénu. Jak jinak, jde přece o Land Rover! Poprvé automobilka přichází i s nabídkou radarové technologie Adaptive Cruise Controle, který řidiči umožní držet konstantní rychlost, ale i bezpečnou vzdálenost od vozidla před ním.

Range Rover Sport bude mít pod kapotu na výběr tři motory, dva benzinové a jeden dieselový. Nejsilnější přeplňovaný osmiválec V8 4.2 s 280 kW dodá vozu sílu 375 koňských sil. Nabídku doplní nepřeplňované agregáty benzinový V8 4.4 a dieselový V6 2.7 známý už s Discovery 3, všechny spojené šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s možností manuálního řazení CommandShift™.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků