Range Rover Sport: malý velký sporťák (doplněno)

Sportovní variantou modelu Discovery chce Land Rover přilákat nové zákazníky. Novinka oslaví svou premiéru na blížícím se lednovém autosalonu v Detroitu. Oproti modelu Discovery je ale Range Rover Sport určen zejména pro jízdu na silnici, kde by měl mít dle výrobce doslova excelentní jízdní vlastnosti. Byl přitvrzen podvozek a přidán systém kontrolující náklony v zatáčkách. Vlastnosti offroadu přesto nechybí. 

Oproti Discovery byl RR Sport zkrácen o 16 cm, je užší o 4 cm a nižší o 11 cm; kratší je i rozvor, a to o 13 cm. Pod kapotou bude dle tiskové zprávy přeplňovaný osmiválec o objemu 4.2 l a výkonu 279 kW. Magazín Auto Motor und Sport pak přidává ještě nepřeplňovaný osmiválec 4.4 l s výkonem 220 kW a nafťák 2.7 V6 s 140 kW. Základní cena se bude pohybovat někde okolo hranice 48 tisíc eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tisková zpráva: Globální specialista na segment 4x4/SUV přichází s Range Roverem Sport, který na trh zavádí zcela nový pojem „sports tourer“. „Range Rover Sport označovaný také jako Land Rover L320 vyplňuje prostor mezi Discovery 3 a nejluxusnějším Range Roverem,“ vysvětluje Michal Janoušek, výkonný ředitel společnosti A.M.T.Group, která je generálním importérem vozů Land Rover do České republiky. Po technologickém převratu v podobě Terrain Response™ vyvinul Land Rover tzv. Dynamic Response kontrolující chování vozu při prudkých manévrech.

Range Rover Sport, u nějž je výrazně patrná inspirace studií Range Stormer, chystá premiéru na lednovém autosalonu v Detroitu. V České republice by se měl objevit už na jaře 2005. Land Rover vyvinul RR Sport aby doplnil noblesní Range Rover a zacílil na nový typ zákazníka. RR Sport lze označit jako „sports tourer“ kategorie 4x4/SUV. „Sports tourer je ideální pro rychlou jízdu, komfortní pro dlouhé cesty a praktický pro každodenní používání v jakýchkoliv podmínkách,“ říká Michal Janoušek z Land Roveru. Range Rover Sport v sobě kombinuje komfort, vytříbenost, hbitost, obrovskou výkonnost a jízdní pocit jako z pilotní kabiny.

Zatímco Range Rover stojí na vrcholu segmentu 4x4/SUV díky luxusu, mohutnosti a noblese, Range Rover Sport je na pohled více dynamický, s kratší, nižší a užší karoserií. Jak jméno vozu napovídá, je vyladěn pro sportovní zážitek, který zesiluje ještě pérování se systémem aktivní kontroly náklonu – Dynamic Response, aktivní příčný stabilizátor umožňující neutrální a hladký průjezd zatáčkou.

Dokonalé zvládnutí sportovní jízdy na silnici samozřejmě doplňuje (s pomocí Terrain Responce) suverénní chování v terénu. Jak jinak, jde přece o Land Rover! Poprvé automobilka přichází i s nabídkou radarové technologie Adaptive Cruise Controle, který řidiči umožní držet konstantní rychlost, ale i bezpečnou vzdálenost od vozidla před ním.

Range Rover Sport bude mít pod kapotu na výběr tři motory, dva benzinové a jeden dieselový. Nejsilnější přeplňovaný osmiválec V8 4.2 s 280 kW dodá vozu sílu 375 koňských sil. Nabídku doplní nepřeplňované agregáty benzinový V8 4.4 a dieselový V6 2.7 známý už s Discovery 3, všechny spojené šestistupňovou automatickou převodovkou ZF s možností manuálního řazení CommandShift™.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků