Range Rover Sport Hybrid alias Range_e se chystá na scénu

V době, kdy smysluplně funkční elektromobil, tedy vůz s dojezdem větším než jízdní kolo a časem potřebným pro doplnění energie kratším než zimní spánek, zůstává stále spíše snem než brzkou realitou, je jediným politicky dostatečně korektním vozem ten s hybridním pohonem. A tak se nelze divit tomu, že většina výrobců dnes nějaký ten hybrid - vedle snění o ryze elektricé budoucnosti - vyvíjí, nebo rovnou nabízí. A stranou nechce zůstat ani Land Rover, který představil svůj Range Rover Sport právě s tímto druhem pohonu a bez pochyby originálním názvem Range_e.

Je třeba říci, že jde pro tuto chvíli pouze o prototyp, který by se do sériové výroby měl dopracovat kolem roku 2013. Pro rok 2015 je pak plánována „plug-in” verze, tedy varianta s možností dobíjení z elektrické sítě a úchvatným dojezdem bez pomoci spalovacího motoru až 32 km. Ale zpět k výchozímu provedení.

To má pohánět dieselový hybrid, který bude kombinovat současný třílitrový naftový šestiválec a elektromotor s výkonem 25 kW neboli 34 koní. O jeho přenos na všechna čtyři kola se pak bude starat osmistupňová automatická převodovka ZF. Výrobce nevylučuje ani použití obvyklejší kombinace benzinového a elektrického motoru a to zejména kvůli americkému trhu, kde se naftové Range Rovery neprodávají.

Více informací nám automobilka zatím nesdělila a první informace provázejí jen tři níže přiložené fotografie. Uvidíme, kam až to Land Rover se svým Range_e dotáhne, zatím to ale nevypadá, že by s ním měl otřást trhem s hybridními vozy...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Sport Hybrid alias Range_e
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků