Nová mild-hybridní jednotka si svou premiéru odbývá ve speciální edici Range Roveru Sport s označením HST. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Nová mild-hybridní jednotka si svou premiéru odbývá ve speciální edici Range Roveru Sport s označením HST. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

HST pohání nový třílitrový benzinový šestiválec, který je přeplňován jak twin-scroll turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

HST pohání nový třílitrový benzinový šestiválec, který je přeplňován jak twin-scroll turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Automobilka tvrdí, že kompresor dokáže nabídnout až 120.000 ot/min. během půl vteřiny a tímto vlastně eliminuje jakékoliv zpoždění nárůstu plnícího tlaku. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Automobilka tvrdí, že kompresor dokáže nabídnout až 120.000 ot/min. během půl vteřiny a tímto vlastně eliminuje jakékoliv zpoždění nárůstu plnícího tlaku. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Ústrojí nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m, přičemž vůči odchozí nehybridní šestiválcové benzinové jednotce snižuje produkci emisí CO₂ o 12 % a emise pevných částic o 75 %. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Ústrojí nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m, přičemž vůči odchozí nehybridní šestiválcové benzinové jednotce snižuje produkci emisí CO₂ o 12 % a emise pevných částic o 75 %. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Range Roveru pak zajišťuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 225 km/h. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Range Roveru pak zajišťuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 225 km/h. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Speciální edice HST se odlišuje řadou karbonových doplňků na karoserii, například lištami okolo masky chladiče, víka kufru nebo dekory na blatnících. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Speciální edice HST se odlišuje řadou karbonových doplňků na karoserii, například lištami okolo masky chladiče, víka kufru nebo dekory na blatnících. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Na výběr jsou poté dva designy litých kol a pět odstínů barvy karoserie. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Na výběr jsou poté dva designy litých kol a pět odstínů barvy karoserie. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Uvnitř nechybí sportovní, elektricky nastavitelné sedačky v nové barevné kombinaci červené a černé kůže, přičemž ve stejném stylu je vyveden i zbytek interiéru. | Range Rover Sport HST  Zdroj: Land Rover

Uvnitř nechybí sportovní, elektricky nastavitelné sedačky v nové barevné kombinaci červené a černé kůže, přičemž ve stejném stylu je vyveden i zbytek interiéru. | Range Rover Sport HST  | Zdroj: Land Rover

Ve výbavě se standardně objevuje adaptivní tempomat, funkce krizového brzdění i ve vysokých rychlostech a rovněž je samozřejmostí systém pro jízdu v terénu Terrain Response 2. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Ve výbavě se standardně objevuje adaptivní tempomat, funkce krizového brzdění i ve vysokých rychlostech a rovněž je samozřejmostí systém pro jízdu v terénu Terrain Response 2. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Dosud známe pouze cenu pro britský trh, kde za mild-hybridní Range Rover Sport HST dají zájemci minimálně 81.250 liber, tedy v přepočtu asi 2,4 milionu korun. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Dosud známe pouze cenu pro britský trh, kde za mild-hybridní Range Rover Sport HST dají zájemci minimálně 81.250 liber, tedy v přepočtu asi 2,4 milionu korun. | Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover

Range Rover Sport HST | Zdroj: Land Rover

HST pohání nový třílitrový benzinový šestiválec, který je přeplňován jak twin-scroll turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover
Automobilka tvrdí, že kompresor dokáže nabídnout až 120.000 ot/min. během půl vteřiny a tímto vlastně eliminuje jakékoliv zpoždění nárůstu plnícího tlaku. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover
Ústrojí nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m, přičemž vůči odchozí nehybridní šestiválcové benzinové jednotce snižuje produkci emisí CO₂ o 12 % a emise pevných částic o 75 %. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover
Range Roveru pak zajišťuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 225 km/h. | Range Rover Sport HST Zdroj: Land Rover
17
Fotogalerie

Range Rover Sport HST přijíždí jako mild-hybrid. Jeho šestiválec má 400 koní

Britské SUV přijíždí s novou mild-hybridní motorizací, která kombinuje třílitrový šestiválec a 48V systém s elektrickým kompresorem.

Nová mild-hybridní jednotka si svou premiéru odbývá ve speciální edici Range Roveru Sport s označením HST. Společně s dřívějším uvedením modelu Evoque a jeho nabídky mild-hybridních motorizací se tak koncern JLR dále drží svého plánu, jehož cílem je od roku 2020 nabízet všechny modelové řady s možností elektrifikovaného pohonu.

Range Rover Sport HST tedy pohání nový třílitrový benzinový šestiválec, který je přeplňován jak twin-scroll turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. Automobilka tvrdí, že kompresor dokáže nabídnout až 120.000 ot/min. během půl vteřiny a tímto vlastně eliminuje jakékoliv zpoždění nárůstu plnícího tlaku.

Ústrojí nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m, přičemž vůči odchozí nehybridní šestiválcové benzinové jednotce snižuje produkci emisí CO₂ o 12 % a emise pevných částic o 75 %. Range Roveru pak zajišťuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 225 km/h.

Prozatím se tedy nová mild-hybridní jednotka objeví ve speciální edici HST, která se odlišuje řadou karbonových doplňků na karoserii, například lištami okolo masky chladiče, víka kufru nebo dekory na blatnících. Na výběr jsou poté dva designy litých kol a pět odstínů barvy karoserie.

Uvnitř nechybí sportovní, elektricky nastavitelné sedačky v nové barevné kombinaci červené a černé kůže, přičemž ve stejném stylu je vyveden i zbytek interiéru. Ve výbavě se standardně objevuje adaptivní tempomat, funkce krizového brzdění i ve vysokých rychlostech a rovněž je samozřejmostí systém pro jízdu v terénu Terrain Response 2.

Dosud známe pouze cenu pro britský trh, kde za mild-hybridní Range Rover Sport HST dají zájemci minimálně 81.250 liber, tedy v přepočtu asi 2,4 milionu korun.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud