Range Rover Sport HST přijíždí jako mild-hybrid. Jeho šestiválec má 400 koní

Britské SUV přijíždí s novou mild-hybridní motorizací, která kombinuje třílitrový šestiválec a 48V systém s elektrickým kompresorem.

Nová mild-hybridní jednotka si svou premiéru odbývá ve speciální edici Range Roveru Sport s označením HST. Společně s dřívějším uvedením modelu Evoque a jeho nabídky mild-hybridních motorizací se tak koncern JLR dále drží svého plánu, jehož cílem je od roku 2020 nabízet všechny modelové řady s možností elektrifikovaného pohonu.

Range Rover Sport HST tedy pohání nový třílitrový benzinový šestiválec, který je přeplňován jak twin-scroll turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. Automobilka tvrdí, že kompresor dokáže nabídnout až 120.000 ot/min. během půl vteřiny a tímto vlastně eliminuje jakékoliv zpoždění nárůstu plnícího tlaku.

Land Rover udělá z Discovery Sport mild-hybrid. Změny přinese modernizace

Land Rover udělá z Discovery Sport mild-hybrid. Změny přinese modernizace

Ústrojí nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m, přičemž vůči odchozí nehybridní šestiválcové benzinové jednotce snižuje produkci emisí CO₂ o 12 % a emise pevných částic o 75 %. Range Roveru pak zajišťuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 225 km/h.

Prozatím se tedy nová mild-hybridní jednotka objeví ve speciální edici HST, která se odlišuje řadou karbonových doplňků na karoserii, například lištami okolo masky chladiče, víka kufru nebo dekory na blatnících. Na výběr jsou poté dva designy litých kol a pět odstínů barvy karoserie.

Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Uvnitř nechybí sportovní, elektricky nastavitelné sedačky v nové barevné kombinaci červené a černé kůže, přičemž ve stejném stylu je vyveden i zbytek interiéru. Ve výbavě se standardně objevuje adaptivní tempomat, funkce krizového brzdění i ve vysokých rychlostech a rovněž je samozřejmostí systém pro jízdu v terénu Terrain Response 2.

Dosud známe pouze cenu pro britský trh, kde za mild-hybridní Range Rover Sport HST dají zájemci minimálně 81.250 liber, tedy v přepočtu asi 2,4 milionu korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků