Range Rover Sport HST přijíždí jako mild-hybrid. Jeho šestiválec má 400 koní

Britské SUV přijíždí s novou mild-hybridní motorizací, která kombinuje třílitrový šestiválec a 48V systém s elektrickým kompresorem.

Nová mild-hybridní jednotka si svou premiéru odbývá ve speciální edici Range Roveru Sport s označením HST. Společně s dřívějším uvedením modelu Evoque a jeho nabídky mild-hybridních motorizací se tak koncern JLR dále drží svého plánu, jehož cílem je od roku 2020 nabízet všechny modelové řady s možností elektrifikovaného pohonu.

Range Rover Sport HST tedy pohání nový třílitrový benzinový šestiválec, který je přeplňován jak twin-scroll turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. Automobilka tvrdí, že kompresor dokáže nabídnout až 120.000 ot/min. během půl vteřiny a tímto vlastně eliminuje jakékoliv zpoždění nárůstu plnícího tlaku.

Land Rover udělá z Discovery Sport mild-hybrid. Změny přinese modernizace

Land Rover udělá z Discovery Sport mild-hybrid. Změny přinese modernizace

Ústrojí nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m, přičemž vůči odchozí nehybridní šestiválcové benzinové jednotce snižuje produkci emisí CO₂ o 12 % a emise pevných částic o 75 %. Range Roveru pak zajišťuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 225 km/h.

Prozatím se tedy nová mild-hybridní jednotka objeví ve speciální edici HST, která se odlišuje řadou karbonových doplňků na karoserii, například lištami okolo masky chladiče, víka kufru nebo dekory na blatnících. Na výběr jsou poté dva designy litých kol a pět odstínů barvy karoserie.

Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Uvnitř nechybí sportovní, elektricky nastavitelné sedačky v nové barevné kombinaci červené a černé kůže, přičemž ve stejném stylu je vyveden i zbytek interiéru. Ve výbavě se standardně objevuje adaptivní tempomat, funkce krizového brzdění i ve vysokých rychlostech a rovněž je samozřejmostí systém pro jízdu v terénu Terrain Response 2.

Dosud známe pouze cenu pro britský trh, kde za mild-hybridní Range Rover Sport HST dají zájemci minimálně 81.250 liber, tedy v přepočtu asi 2,4 milionu korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků