Range Rover Sport HST přijíždí jako mild-hybrid. Jeho šestiválec má 400 koní

Britské SUV přijíždí s novou mild-hybridní motorizací, která kombinuje třílitrový šestiválec a 48V systém s elektrickým kompresorem.

Nová mild-hybridní jednotka si svou premiéru odbývá ve speciální edici Range Roveru Sport s označením HST. Společně s dřívějším uvedením modelu Evoque a jeho nabídky mild-hybridních motorizací se tak koncern JLR dále drží svého plánu, jehož cílem je od roku 2020 nabízet všechny modelové řady s možností elektrifikovaného pohonu.

Range Rover Sport HST tedy pohání nový třílitrový benzinový šestiválec, který je přeplňován jak twin-scroll turbodmychadlem, tak elektrickým kompresorem v rámci 48V sítě s elektromotorem. Automobilka tvrdí, že kompresor dokáže nabídnout až 120.000 ot/min. během půl vteřiny a tímto vlastně eliminuje jakékoliv zpoždění nárůstu plnícího tlaku.

Land Rover udělá z Discovery Sport mild-hybrid. Změny přinese modernizace

Land Rover udělá z Discovery Sport mild-hybrid. Změny přinese modernizace

Ústrojí nabízí výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 550 N.m, přičemž vůči odchozí nehybridní šestiválcové benzinové jednotce snižuje produkci emisí CO₂ o 12 % a emise pevných částic o 75 %. Range Roveru pak zajišťuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 vteřiny a maximální rychlost 225 km/h.

Prozatím se tedy nová mild-hybridní jednotka objeví ve speciální edici HST, která se odlišuje řadou karbonových doplňků na karoserii, například lištami okolo masky chladiče, víka kufru nebo dekory na blatnících. Na výběr jsou poté dva designy litých kol a pět odstínů barvy karoserie.

Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Range Rover Velar SVA je tady! Nejnovější střela má V8 o 550 koních

Uvnitř nechybí sportovní, elektricky nastavitelné sedačky v nové barevné kombinaci červené a černé kůže, přičemž ve stejném stylu je vyveden i zbytek interiéru. Ve výbavě se standardně objevuje adaptivní tempomat, funkce krizového brzdění i ve vysokých rychlostech a rovněž je samozřejmostí systém pro jízdu v terénu Terrain Response 2.

Dosud známe pouze cenu pro britský trh, kde za mild-hybridní Range Rover Sport HST dají zájemci minimálně 81.250 liber, tedy v přepočtu asi 2,4 milionu korun.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.19yrhe2l
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků