Range Rover Sport dostal naftový čtyřválec. Je nejúspornější v historii

Nedlouho poté, co Land Rover představil novinky modelového roku 2017 pro vrcholný Range Rover, přichází tisková zpráva prezentující také upravený Range Rover Sport. U něj je hlavní změna jasná, do nabídky dorazil naftový čtyřválec řady Ingenium. 

Range Rover dostal pro rok 2017 celou řadu novinek i nový vrchol

Range Rover dostal pro rok 2017 celou řadu novinek i nový vrchol

Dvoulitrový motor nabídne parametry 176 kW (240 k) a 500 Nm, čímž se vyrovná staršímu šestiválci TDV6. Zároveň je to také poprvé, co Land Rover nabízí svůj dieselový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel.

Hlavním tahákem tohoto provedení má být přirozeně spotřeba. Podle tabulek si čtyřválcový Range Rover Sport vystačí v kombinovaném provozu s přídělem pouhých 6,3 l/100 km. Úspornější model v řadě Range Rover ještě nikdy nebyl. 

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Další novinkou modelového roku 2017 je například Advanced Tow Assist. Podobně jako tomu je u Volkswagenu Passat, také u Range Roveru Sport si prostřednictví ovladače (konkrétně otočného ovladače systému Terrain Response 2) nastavíte směr, jakým má váš vůz s připojeným přívěsem couvat, pak už se pouze staráte o pedály a vůz řídí sám. 

Kromě toho přichází nově i systém Low Traction Launch pomáhající s rozjezdem na kluzkém povrchu, inteligentní omezovač rychlosti a vylepšovala se rovněž konektivita. Land Rover pak přidal navíc devatenáct nových odstínů barvy karoserie. Do prodeje se upravený Range Rover Sport dostane v zimě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků