Poslední větou předchozí kapitoly jsem již nakousl pravou podstatu vozu jménem Range Rover Sport s přeplňovaným osmiválcem pod kapotou. Vůz je skvělý v tolika odlišných disciplínách až se tomu dá jen těžko uvěřit. Nebudu opakovat již vyřčené a celou věc shrnu na první pohled banálním prohlášením, že co se dá dnes namontovat do auta, to najdete v Range Roveru Sport 4,2S, a to zpravidla v tom nejlepším možném provedení. Je jedno, jestli toužíte po čtyřkolce, čtyřistakoňovém motoru, brzdách Brembo, hi-fi harman/kardon nebo „banalitám“ jako obří kufr, v RR Sport to vše máte v jednom balení. Je toho tolik, že za týden testování nebylo možné detailně prozkoumat všechny možnosti vozu a tento test, byť je velmi dlouhý, není s to popsat vše co bych si vám jeho prostřednictvím přál sdělit.
Má to tedy nějaký háček? Obávám se, že ano, alespoň v mých očích. Nemyslím si sice, že by Land Rover dospěl ke stejnému výsledku jako na začátku zmínění pohádkoví hrdinové, přesto nemohu ze své mysli vyhnat otázku, jestli to všechno už není trochu moc. Trochu moc velké, trochu moc nehospodárné, trochu moc luxusní, trochu moc... Trochu moc dokonalé. Jezdil jsem v jednom z nejvychytanějších aut vůbec a přesto jsem ho vracel rád jako málokteré jiné. Neměl jsem pro všechny jeho schopnosti rozumné využití a pokud jsem některou z nich naplno využil, žádal si vůz nemálo i ode mne.
To vše ale může být stejně tak „přeplácaností“ vozu jako mou přízemností a mám-li být objektivní, musím konstatovat, že toto auto je jednou z nejúžasnějších novinek letošního roku. Jde o pravý klenot automobilové techniky a máte-li využití pro všechny jeho mimořádné schopnosti a nebude vás trápit jeho nenasytnost, mohu vám jej jen doporučit, bude vám ozdobou v každé společnosti.
Plusy:
- Všestrannost
- Komfort
- Dynamika
- Jízdní vlastnosti na silnici i v terénu
- Výkonný a charakterní motor
- Naladění automatické převodovky
Minusy:
- Spotřeba paliva
- Omezený prostor pro posádku
Standardní výbava: Airbag pro řidiče a spolujezdce se senzorem, Přední boční a hlavové a zadní hlavové airbagy, Vypínač airbagu u spolujezdce, Tříbodové bezpečnostní pásy u všech sedadel, Výškově nastav.bezpečnostní pásy s předpínači vpředu, Opěrky hlavy u všech sedadel, ABS, ETC, DSC, EBA, Systém pro omezení bočního náklonu, Přední brzdy – Brembo, Bi - Xenonová světla a světla rohová, Přední mlhová světla, Ostřikovače předních světlometů, Automatická aktivace světlometů, Dynamické natáčení světlometů do zatáček, Vyhřívané zadní okno se stěračem a ostřikovačem, Přední dešťový senzor, Imobilizér s vnitřním a obvodovým alarmem, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, Automatická klimatizace, Kožené čalounění Sport, El. ovládaná přední sedadla, El. nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, Pamět´ polohy opěradla splujezdce, Posilovač řízení, Výškově nastavitelný volant ve dvou osách, Kůží potažený volant a řadící páka, El. ovládaná okna vpředu a vzadu, El. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, Automatické ztmavování vnitřního zrcátka, Boční zpětná zrcátka s pamětí, El. sklopná boční zrcátka, Sluneční clona s osvětleným make up zrcátkem, Osvětlení prostoru podlahy, Osvětlení zavazadlového prostoru, Roleta zavazadlového prostoru, Síťka v zavazadlovém prostoru, Rádio Hi Line – paket, Premium - Navigační systém s dotykovým monitorem, Automatická převodovka - Command shift ( 6 rychlostí ), Tempomat, Přední a zadní diferencial bez uzávěrky, Přední a zadní vzduchové pérování s terrain response, Dynamic response, Palubní počítač, Elektronická parkovací brzda, Zadní parkovací systém, Přední a zadní parkovací systém, Hliníková kola 20" 275/45 - 10 paprsků, Bezpečnostní matky kol, Dojezdové náhradní kolo, Memory paket (El. nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, El. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka s pamětí, Paměť polohy opěradla spolujezdce), Obložení interiéru - Rhodium
Nadstandardní výbava: El.ovládané střešní okno (41 500,- Kč), Rádio Premium - paket (Radio 6 CD, Harman Kardon - Logic 7, 13 repro, Aktivní Subwoofer, DSP, Dálkové ovládání na volantu, Zadní modul pro připojení sluchátek a ovl.rádia) (45 000,- Kč), Integrovaná zásuvka pro telefon (25 000,- Kč), Tempomat s radarem (66 000,- Kč), Zadní diferenciál s uzávěrkou (24 000,- Kč), Chlazená schránka ve středovém tunelu (10 500,- Kč), Metalický, perleťový nebo černý lak (24 500,- Kč)
Cena v základní výbavě (RR Sport 4,2S Vogue): 2 434 000 Kč
Cena v testované výbavě: 2 670 500 Kč
Motor
Kapalinou chlazený zážehový vidlicový osmiválec 32V, přeplňovaný kompresorem, uložený vpředu podélně za přední nápravou. Vícebodové vstřikováni paliva, proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
Objem: 4197 cm3
Největší výkon: 287 kW (390 koní) při 5750 ot./min
Největší točivý moment: 550 Nm při 3500 ot./min
Palivo: Natural 95
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,18 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 22,8
Mimo město: 11,9
Kombinovaná: 15,9
Emise CO2 (g/km): 374
Provozní vlastnosti v terénu
Stoupavost: 35° kontinuální, 45° projetí
Nájezdový úhel: 34°
Úhel odjezdu: 29°
Úhel zlomu: 25°
Hloubka brodění: 700 mm
Min. Světlá výška 227 mm
Max. křížení náprav: 613 mm
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 2630 – 2701 kg
Užitečná hmotnost: 424 - 495 kg
Vnější rozměry:
Délka: 4904 mm
Šířka: 1915 mm
Výška: 1784 - 1873 mm
Rozvor náprav: 2745 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 958 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 2013 l