Range Rover slaví 45. narozeniny. Připomeňte si jeho historii

Range Rover slaví 45 let od doby, kde se světu představila první generace označovaná jako Classic. Z původně relativně malého SUV, které navíc mělo pouze jeden pár dveří, vyrostlo do dnešních dnů velké a moderní auto dostupné i v extra luxusních verzích a s dieselovým hybridem „pod kapotou“.

Obrazem: Range Rover Holland & Holland vyráží na lov bohatých

Obrazem: Range Rover Holland & Holland vyráží na lov bohatých

První generace Range Roveru se objevila v roce 1970. Auto používalo jeden pár dveří, hliníkový osmiválec, stálý pohon všech kol a kotoučové brzdy na všech kolech. V roce 1986 pak Land Rover představil první naftový Range Rover.

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Druhé vydání Range Roveru se představilo v roce 1994. Zájemci si mohli vybrat mezi naftovým motorem o objemu 2,5 litru nebo dvojicí benzinových osmiválců. Třetí generace pak dorazila v roce 2001 a mimo jiné se chlubila také nejluxusnějším interiérem na světě. V této verzi se představil například systém dual-view. Výroba skončila v roce 2012, kdy přišla generace čtvrtá.

Stručnou rekapitulaci historie řady Range Rover najdete níže, nebo také na přiloženém videu. 

Historie

  • 1966 - Začal vývoj prvního Range Roveru
  • 1970 - Land Rover Range Rover první generace jde do prodeje
  • 1979 - Upravený Range Rover vyhrál první rally Paříž-Dakar
  • 1981 - Objevuje se pětidveřová verze a limitovaná edice Vogue
  • 1982 - Do nabídky přichází automat
  • 1986 - Land Rover představuje naftovou verzi
  • 1989 - Range Rover je první auto s pohonem 4x4 které má ABS
  • 1992 - Do nabídky přichází kontrola trakce
  • 1992 - Land Rover prezentuje verzi LSE, tedy prodloužený rozvor
  • 1992 - Přichází vzduchové odpružení
  • 1994 - Land Rover představuje druhou generaci
  • 2001 - Na trh přichází třetí generace
  • 2002 - Vyrobeno bylo půl milionu Range Roverů
  • 2005 - Přichází menší Range Rover Sport
  • 2006 - Automobilka uvádí systém Terrain Response a motor TDV8
  • 2009 - Do nabídky se dostává pětilitrový přeplňovaný osmiválec
  • 2010 - Range Rover slaví 40. narozeniny
  • 2011 - Přichází třetí model řady Range Rover - malý Evoque
  • 2012 - Land Rover představuje čtvrtou generaci 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků