Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Že příští týden startuje autosalon ve Frankfurtu, to už asi víte. Ve stejném termínu se ale shodou okolností koná ještě jedna výstava, tentokrát ovšem v Londýně. Jde o veletrh Defence and Security Equipment International a i tam budou k vidění zajímavá auta. Třeba Range Rover Sentinel, což je obrněná verze britského luxusního SUV.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Základem pro tento speciál je krátký Range Rover v provedení Autobiography osazený benzinovým přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 250 kW (340 koní). Divize Special Vehicle Operations ho následně přestavěla tak, aby maximálně ochránil svou posádku před různými druhy útoků. Stručně řečeno, Sentinel má například vydržet zásah granátem nebo patnáctikilogramovou nálož TNT.

Obrazem: Range Rover Holland & Holland vyráží na lov bohatých

Obrazem: Range Rover Holland & Holland vyráží na lov bohatých

Hlavním prvkem ochrany je speciální šestidílná bezpečnostní klec vestavěná do interiéru, samozřejmostí jsou také neprůstřelná skla nebo okno řidiče, které lze otevřít maximálně na 100 mm. Přirozeně nemohou chybět ani pneumatiky typu run-flat a další speciality, jako třeba nouzový východ mezi zadní dvojicí sedadel.

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Tisková zpráva mluví o Range Roveru Sentinel jako o pojízdné pevnosti, automobilka ale zároveň zdůrazňuje, že jde pořád o Range Rover, takže i tato verze zvládne v terénu velmi zajímavé věci, což se může movitým pánům občas i hodit. Sentinel je zároveň první obrněné auto postavené divizí SVO.

Pokud máte o tento vůz zájem, budete potřebovat v přepočtu minimálně jedenáct milionů korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků