Range Rover Sentinel: Obrněný speciál z dílny SVO přichází

Že příští týden startuje autosalon ve Frankfurtu, to už asi víte. Ve stejném termínu se ale shodou okolností koná ještě jedna výstava, tentokrát ovšem v Londýně. Jde o veletrh Defence and Security Equipment International a i tam budou k vidění zajímavá auta. Třeba Range Rover Sentinel, což je obrněná verze britského luxusního SUV.

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Range Rover Sport SVR vs. BMW X5 M: Kdo je rychlejší?

Základem pro tento speciál je krátký Range Rover v provedení Autobiography osazený benzinovým přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 250 kW (340 koní). Divize Special Vehicle Operations ho následně přestavěla tak, aby maximálně ochránil svou posádku před různými druhy útoků. Stručně řečeno, Sentinel má například vydržet zásah granátem nebo patnáctikilogramovou nálož TNT.

Obrazem: Range Rover Holland & Holland vyráží na lov bohatých

Obrazem: Range Rover Holland & Holland vyráží na lov bohatých

Hlavním prvkem ochrany je speciální šestidílná bezpečnostní klec vestavěná do interiéru, samozřejmostí jsou také neprůstřelná skla nebo okno řidiče, které lze otevřít maximálně na 100 mm. Přirozeně nemohou chybět ani pneumatiky typu run-flat a další speciality, jako třeba nouzový východ mezi zadní dvojicí sedadel.

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Test Range Rover Sport Hybrid: Nehybridní hybrid

Tisková zpráva mluví o Range Roveru Sentinel jako o pojízdné pevnosti, automobilka ale zároveň zdůrazňuje, že jde pořád o Range Rover, takže i tato verze zvládne v terénu velmi zajímavé věci, což se může movitým pánům občas i hodit. Sentinel je zároveň první obrněné auto postavené divizí SVO.

Pokud máte o tento vůz zájem, budete potřebovat v přepočtu minimálně jedenáct milionů korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků