Range Rover s naftovým osmiválcem posiluje o dalších 40 Nm

Točivého momentu není nikdy dost, zvláště pokud jde o obří luxusní off-road s hmotností dvě a půl tuny. Spotřeba paliva i přes nárůst síly zůstává stejná.

Land Rover provedl několik drobných změn na vozech Range Rover a Range Rover Sport v rámci úprav pro modelový rok 2015. Ačkoli se jedná vesměs o rozšiřování možností výbavy a individualizace, pár detailů se změnilo i na pohonu. A to nás samozřejmě zajímá nejvíc.

Skvělý naftový osmiválec v modelech SDV8 nikdy netrpěl nedostatkem síly, ovšem právě zde se Land Rover rozhodl zlepšit. Výkon vznětového osmiválce o zdvihovém objemu 4,4 l zůstal nezměněn na hodnotě 250 kW (339 k), ovšem točivý moment se zvýšil o 40 Nm na konečných 740 Nm mezi 1750 a 2000 ot./min. Točivý moment je vyšší kdekoli mezi 1700 a 3300 ot./min.

Test Land Rover Discovery 3.0 TDV6: Tomuhle říkáme rodinné auto!

Test Land Rover Discovery 3.0 TDV6: Tomuhle říkáme rodinné auto!

Díky tomu se prý zlepšila akcelerace na rychlostní stupně 5 až 8 o 6,5 %. Bylo potřeba provést úpravy i na převodovce a hydrodynamickém měniči točivého momentu. Změny se dotkly i převodovky u kompresorem přeplňovaného benzínového šestiválce, když byla odlehčena o 6 kg.

Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Test Range Rover Sport SDV6 Autobiography: O level dál

Šestiválec má pořád stejné parametry (340 koní a 450 Nm), ale díky lehčí převodovce s nižšími ztrátami je prý o trochu efektivnější. Normovaná spotřeba naftového osmiválce se i přes nárůst točivého momentu nezměnila.

Z nové výbavy je zajímavá třeba funkce Cargo Mode, která umožní automaticky posunout přední sedačky, jakmile se ty zadní začnou sklápět a mohly by přijít do kontaktu s opěradlem přední sedačky. Po sklopení zadních sedaček se přední zase posunou co nejblíže zpět ke své původní poloze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků