Range Rover RS500 od Project Kahn: pět set naftových koní

500 koní v Range Roveru neoslní, tento výkon z dieselu laděném přímo firmou Cosworth ale ano.

Britská ladičská společnost Project Kahn nepatří k těm, jež by nás svými novými stavbami zásobovali obden, ale lze říci, že když už tam něco udělají, stojí to za to. Project Kahn je jednou z mála firem zaměřených především (ale nikoli výhradně) na krášlení automobilů britských značek. A nebojí se zřejmě ničeho. Z jejích dílen již vyjely například sportovní vozy Bentley Continental GTS, Aston Martin DB9S nebo Mercedes SLR McLaren či cestovní Maybach 57, stranou zájmu však nezůstávají ani auta populární kategorie SUV. Již před dvěma lety se tak představil SsangYong Rexton R-Line, dnes do této společnosti vstupuje Range Rover ve své aktuální generační podobě.

Pánové z firmy Project Kahn se pustili do poměrně pečlivé přestavby, která se dotkla nového doladění exteriéru i interiéru vozu, ale též pohonné jednotky. Tou je vznětový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a pod jeho odladění se podepsala slovutná „motorárna“ Cosworth. Range Rover RS500 tak dává výkon 507 koní (373 kW), což je v porovnání se standardní hodnotou 317 koní (233 kW) poměrně citelné zlepšení.

Karoserie vozu Range Rover RS500 je lakována černou metalízou a rovněž zasklení je zatmaveno, kontrastně má působit matně stříbřité zbarvení některých detailů. Na první pohled si všimneme i přepracovaných nárazníků a jim přizpůsobených prahových obkladů. Zadní nárazník nese nejen náznakově řešený difuzor, ale také dva páry koncovek nové výfukové soustavy vyvinuté přímo společností Cosworth. Celek doplňují dvaadvacetipalcové lité ráfky RSX.

Také uvnitř s přehledem převládá černá. Interiér je čalouněn prošívanou kůží se stříbřitým stehováním. Hliníkové lišty zdobí sloupky, boky středové konzole, hlavici voliče automatické převodovky, výdechy ventilační soustavy i části volantu. Tento volant vzniká na základě původních dílů Land Rover u specializované firmy v Itálii a působí dojmem skutečného uměleckého díla hodného supersportovního vozu. Důležitější ale zřejmě bude, že jeho členitý věnec zřejmě zajistí pohodlnější úchop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover RS500 od Project Kahn
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 32 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků