Range Rover RS500 od Project Kahn: pět set naftových koní

500 koní v Range Roveru neoslní, tento výkon z dieselu laděném přímo firmou Cosworth ale ano.

Britská ladičská společnost Project Kahn nepatří k těm, jež by nás svými novými stavbami zásobovali obden, ale lze říci, že když už tam něco udělají, stojí to za to. Project Kahn je jednou z mála firem zaměřených především (ale nikoli výhradně) na krášlení automobilů britských značek. A nebojí se zřejmě ničeho. Z jejích dílen již vyjely například sportovní vozy Bentley Continental GTS, Aston Martin DB9S nebo Mercedes SLR McLaren či cestovní Maybach 57, stranou zájmu však nezůstávají ani auta populární kategorie SUV. Již před dvěma lety se tak představil SsangYong Rexton R-Line, dnes do této společnosti vstupuje Range Rover ve své aktuální generační podobě.

Pánové z firmy Project Kahn se pustili do poměrně pečlivé přestavby, která se dotkla nového doladění exteriéru i interiéru vozu, ale též pohonné jednotky. Tou je vznětový vidlicový osmiválec s objemem 4,4 l a pod jeho odladění se podepsala slovutná „motorárna“ Cosworth. Range Rover RS500 tak dává výkon 507 koní (373 kW), což je v porovnání se standardní hodnotou 317 koní (233 kW) poměrně citelné zlepšení.

Karoserie vozu Range Rover RS500 je lakována černou metalízou a rovněž zasklení je zatmaveno, kontrastně má působit matně stříbřité zbarvení některých detailů. Na první pohled si všimneme i přepracovaných nárazníků a jim přizpůsobených prahových obkladů. Zadní nárazník nese nejen náznakově řešený difuzor, ale také dva páry koncovek nové výfukové soustavy vyvinuté přímo společností Cosworth. Celek doplňují dvaadvacetipalcové lité ráfky RSX.

Také uvnitř s přehledem převládá černá. Interiér je čalouněn prošívanou kůží se stříbřitým stehováním. Hliníkové lišty zdobí sloupky, boky středové konzole, hlavici voliče automatické převodovky, výdechy ventilační soustavy i části volantu. Tento volant vzniká na základě původních dílů Land Rover u specializované firmy v Itálii a působí dojmem skutečného uměleckého díla hodného supersportovního vozu. Důležitější ale zřejmě bude, že jeho členitý věnec zřejmě zajistí pohodlnější úchop.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Range Rover RS500 od Project Kahn
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků