Range Rover R: turbo V8 a hromada výkonu navíc

Informace z května letošního roku nyní nabírají na konkrétnějších podobách. Na jaře jsme vás informovali o nové verzi Range Roveru, která by se měla postavit na vrchol své modelové řady. Starší kompresorem přeplňovaný osmiválec má být nahrazen novějším a výkonnějším.

Tip: Test Range Roveru Sport 4,2 SC naleznete zde.

Automobilka v současnosti testuje Range Rover s motorem 5,0 V8, který je opět přeplňován, ovšem výkon má dosahovat hranice 500 koní a točivý moment 650 Nm. Výkon by tak byl u této vrcholné verze zhruba o 100 koní vyšší točivý moment by povyrostl o zhruba 100 Nm.

Nový Range Rover R s tímto motorem má zvládnout stovku za 6,5 s a má dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h. Až se tak stane skutečností a tento model se začne prodávat, zařadí se RRR mezi nejvýkonnější SUV současnosti.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků