Range Rover Onyx: až 644 koní z Irska

Irsko nepatří zrovna k ladičským velmocem, nicméně i zde se čas od času objeví něco zajímavého. Range od Onyxu je ten případ.

Společnost Onyx Concept již několik let připravuje zakázková provedení různých vozidel. Nyní představila svoji sadu modifikací určenou pro „domácí“ luxusní SUV Range Rover ve verzích Sport a Vogue modelového roku 2010. Dodávat se bude v provedení Platinum S a Platinum V, jež kombinuje výkonnější pohonné jednotky s řadou nových aerodynamických dílů na karoserii. Na výběr jsou dva osmiválcové motory s přeplňováním, jež vždy skýtá možnosti razantního posilování standardního naladění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon vznětové jednotky s objemem 3,6 l narostl o téměř 30 % na výsledných 352 koní (259 kW), pokrok zážehového pětilitru s kompresorem je vyšší o 26 % a činí velmi slušných 644 koní (474 kW). Tato zlepšení mají na svědomí přeprogramované řídicí jendotky, vylepšená dmychadla a další, blíže nespecifikovaným způsobem upravené díly.

Karoserie obou modelů se vyznačuje novými nárazníky, prahovými spoilery a nástavci lemů blatníků. Tyto dodatečné díly jsou částečně vyrobeny z uhlíkových kompozitů, ve větší míře však ze skelného laminátu. Hned od pohledu je patrné, že byste se s tímto strojem raději do žádného terénu vydávat neměli, očemž svědčí i mohutná litá kola se sedmi tenkými, zdvojenými paprsky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je jasné, že tomuto autu to bude nejlépe slušet na prominentním parkovacím místě před drahou „diskotékou”, ale výkonové parametry slibují i zajímavé zážitky za volantem. Interiér se honosí specifickým čalouněním kvalitní, perforovanou kůží z buvola v řadě volitelných odstínů.

Cenové relace pro pakety Onyx Platinum S a Platinum V dosud nebyly zveřejněny. Výrobce slibuje, že vyhoví každému požadavku těch zákazníků, kteří „vědí, co od života očekávají a jdou si za tím“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover od Onyx Concept
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků