Range Rover Onyx: až 644 koní z Irska

Irsko nepatří zrovna k ladičským velmocem, nicméně i zde se čas od času objeví něco zajímavého. Range od Onyxu je ten případ.

Společnost Onyx Concept již několik let připravuje zakázková provedení různých vozidel. Nyní představila svoji sadu modifikací určenou pro „domácí“ luxusní SUV Range Rover ve verzích Sport a Vogue modelového roku 2010. Dodávat se bude v provedení Platinum S a Platinum V, jež kombinuje výkonnější pohonné jednotky s řadou nových aerodynamických dílů na karoserii. Na výběr jsou dva osmiválcové motory s přeplňováním, jež vždy skýtá možnosti razantního posilování standardního naladění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon vznětové jednotky s objemem 3,6 l narostl o téměř 30 % na výsledných 352 koní (259 kW), pokrok zážehového pětilitru s kompresorem je vyšší o 26 % a činí velmi slušných 644 koní (474 kW). Tato zlepšení mají na svědomí přeprogramované řídicí jendotky, vylepšená dmychadla a další, blíže nespecifikovaným způsobem upravené díly.

Karoserie obou modelů se vyznačuje novými nárazníky, prahovými spoilery a nástavci lemů blatníků. Tyto dodatečné díly jsou částečně vyrobeny z uhlíkových kompozitů, ve větší míře však ze skelného laminátu. Hned od pohledu je patrné, že byste se s tímto strojem raději do žádného terénu vydávat neměli, očemž svědčí i mohutná litá kola se sedmi tenkými, zdvojenými paprsky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je jasné, že tomuto autu to bude nejlépe slušet na prominentním parkovacím místě před drahou „diskotékou”, ale výkonové parametry slibují i zajímavé zážitky za volantem. Interiér se honosí specifickým čalouněním kvalitní, perforovanou kůží z buvola v řadě volitelných odstínů.

Cenové relace pro pakety Onyx Platinum S a Platinum V dosud nebyly zveřejněny. Výrobce slibuje, že vyhoví každému požadavku těch zákazníků, kteří „vědí, co od života očekávají a jdou si za tím“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover od Onyx Concept
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků