Range Rover: kompletní informace, technické údaje

Range Rover to má za sebou. Po odhalení prvních oficiálních fotek zveřejnila automobilka Land Rover kompletní informace a technické údaje.

Jak Range Roveru vypadá, to už všichni dobře víme. Designéři použili celkem očekávaný postup a na klasické tvary naimplantovali prvky z poslední novinky, tedy z Evoque. Na délku měří nová generace bez jednoho milimetru pět metrů, široká je 1983 mm (bez zrcátek) a vysoká 1835 mm. Rozvor náprav dostal hodnotu 2922 mm. Jako každý předchozí, i ten nastupující Range si ponechává velice zajímavé schopnosti v terénu. Kromě nadprůměrných úhlů (34,7° / 29,6° / 28,3°) stojí za zmínku také brodivost. Range Rover nové generace zvládne 900 mm, což je nárůst o 200 mm. 

Range Rover: čtvrtá generace oficiálně

Range Rover: čtvrtá generace oficiálně

Interiér taktéž v mnohém připomíná Evoque. Z nové generace budou profitovat především zadní cestující, kteří dostali navíc o 120 mm více prostoru pro nohy. Maximální luxus pak poskytne provedení Executive Class s dvojicí luxusní křesel ve druhé řadě. Nabídka zahrnuje kompletní výbavu od bezklíčkového odemykání a startování, přes ambientní osvětlení až elektronicky ovládané tažné zařízení. Range Rover mimochodem zvládne přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. Kapacita zavazadlového prostoru je 550 – 2030 l.

Test: Range Rover Sport SDV6 - ZF v hlavní roli

Test: Range Rover Sport SDV6 - ZF v hlavní roli

Nová generace Range Roveru stojí na zcela nové platformě a ve velké míře používá slitiny hliníku. Díky tomu je podstatně lehčí. Tisková zpráva slibuje hmotnost nižší až o 420 kilogramů. Základní naftový šestiválec coby nejlehčí z nabídky váží 2160 kg, naopak naftový osmiválec je s 2360 kg nejtěžší.

Pro začátek si zájemci mohou vybírat mezi dvojicí naftových a dvojicí benzinových motorů. Základní dieselový třílitr nabídne 190 kW (258 k) a 600 Nm, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 7,9 s. Maximální rychlost je 209 km/h. Silnější vznětový osmiválec (250 kW, 700 Nm) je rychlejší o rovnou sekundu a na maximálce přidá 8 km/h. Benzinová část nabídky začíná pětilitrovým osmiválcem (276 kW, 510 Nm) a absolutním vrcholem je známý pětilitr Supercharged. Jeho výkon je naladěný na 375 kW (510 k) a točivý moment na 625 Nm. Stovka je otázkou 5,4 s a maximálně může jet tento drobeček až 250 km/h.

Range Rover Sport: decentní změny pro rok 2013

Range Rover Sport: decentní změny pro rok 2013

Nižší hmotnost v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je standardem pro všechna provedení, mají za následek také výrazně nižší spotřebu. Výrobce slibuje hodnoty menší o více než 20%. Základní diesel by si tak měl vystačit v kombinovaném provozu pouze s necelými osmi litr. Naopak vrcholný přeplňovaný osmiválec si řekne ve městě o dvacet litrů, v kombinaci pak o 13,8 l.

Range Rover nové generace samozřejmě nebude chybět na autosalonu v Paříži. Výroba probíhá v anglickém Solihullu. Land Rover už přijímá první objednávky, cena startuje na částce 2 293 680 Kč. První exempláře k nám dorazí v lednu. Později přijde také naftový hybrid. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků