Range Rover Evoque: z LRX je nový model (první foto a info)

Již na začátku roku 2008 se Land Rover vytasil s konceptem LRX, tedy předobrazem budoucího kompaktního SUV, jasně hrajícího na ekologickou notu. Od té doby uběhlo bezmála dva a půl roku, během nichž jsme se se postupně mohli dozvědět vše od toho, že se LRX v žádném případě nestane sériovým modelem až po to, že jím jistojistě bude. Od konce loňského roku však již bylo jasné, že LRX se stane skutečností a od letošního jara dokonce víme, źe premiéra vozu nás čeká na autosalonu v Paříži.

Tolik v kostce životní příběh konceptu LRX. Co mu schází? Dobrý konec, samozřejmě, ale ani o ten vás nehodláme ochudit. Land Rover totiž včera večer v rámci oslav čtyřicátin modelu Range Rover v jakési předpremiéře představil nový model Evoque, který není ničím jiným než sériovým provedením LRX. A tak vám konečně můžeme ukázat první oficiální snímky a doplnit známe informace.

Hned na úvod je třeba říci, že obojího je poskrovnu a nebýt pár snímků (či spíše screenshotů z online video přenosu) z onoho večírku, měli bychom celou jednu fotografii vozu a k ní jen pár kusých informací. Proto vám zatím nemůžeme nabídnout plnohodnotné představení, nicméně i jediný snímek by stačil říci tu možná nejzásadnější informaci - Evoque se od konceptu LRX prakticky vůbec neliší. Oproti konceptu najdeme na produkčním Evoque jen minimum odlišností, dohledat byť jen obligátních pět rozdílů by byla velká výzva. Všimnout si můžete třeba jiných klik dveří či větších vnějších zpětných zrcátek a podobných drobností, značících přerod designových hrátek v praktický vůz pro každý den, ale základní rysy auta jako takového jsou zkrátka nedotčeny. Zda je to dobře nebo špatně, necháváme na vašem zvážení, na každý pád je faktem, že i po třech letech od premiéry konceptu LRX půjde o jedno z nejfuturističtěji vyhlížejících kompaktních SUV na trhu.

Z posledních slov je zřejmé, že v tomto případě nepůjde o žádný ortodoxni off-road, ale spíše o „trendy” příměstské auto schopné vydat se i na polní cestu. O technice bohužel mnoho nevíme, známé je pouze to, že vůz bude k dispozici s pohonem předních i všech kol, bude standardně dodáván s manuální převodovkou (první Range od rok 2002, který něco takového nabídne) a pod kapotou bude bít něco dieselového, co z vozu učiní provozně nejekonomičtější vůz značky. To všechno jen podtrhuje výše naznačený charakter Evoque.

Na další informace a snímky si musíme počkat. Jak jsme již zmínili, oficiální debut čeká vůz 30. září na pařížském autosalonu, nepochybujeme však o tom, že mnohem více se o něm dozvíme již o mnoho týdnů dříve. Do výroby by se pak Evoque měl dostat během příštího roku, jeho cena zatím nebyla ani naznačena.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Range Rover Evoque zatím alespoň takto
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků