Range Rover Evoque: vše podřízeno designu

V Národní technické knihovně v Praze proběhla mezinárodní konference na téma automobilového designu. Kromě jiných a velmi zajímavých hostů zde vystoupil také Andy Wheel, designér, který má na svědomí podobu nového modelu Range Rover Evoque. Během půlhodinové přednášky poodhalil, jak tento už teď prodejně velmi úspěšný automobil vznikal.

Range Rover Evoque: ceny a specifikace

Range Rover Evoque: ceny a specifikace

O novém modelu začala uvažovat automobilka Land Rover už v letech 2005 – 2006. Cílem bylo rozšířit modelovou řadu o nějaký originální automobil, který by kromě terénních vlastností přinášel ještě něco navíc. Už tehdy bylo jasné, že musí mít design tak výjimečný, aby zaujal třeba i zákazníky, kteří mají v garáži auta typu Lamborghini.

Land Rover dlouho hledal nějakou mezeru na trhu a designéři postupně přinášeli první skici a návrhy. Marketingové oddělení z toho podle slov Andyho Wheela mělo noční můry, protože jeden návrh byl odvážnější než druhý a zaměstnanci příslušného oddělení horko těžko počítali nějaké odhady prodejů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
„Pro marketingové oddělení jsme byli noční můrou.“ Andy Wheel dnes už s úsměvem vzpomíná na počátky vývoje Range Roveru Evoque.

Jako všichni ostatní

Tým Andyho Wheela musel při návrhu Range Roveru Evoque vycházet z několika základních prvků, které mají všechny automobily značky Land Rover společné. Vnější karoserie nese výrazné horizontální linky, krátký přední převis a takzvanou plovoucí střechu. V interiéru opět převládají horizontální linie s tím, že ty vertikální mají být pouze jakýmsi doplňkem. Uspořádání sedaček musí být ve stylu „kino“, tedy zadní jsou umístěny výše než ty přední a tak dále. Evoque všechny tyto vlastnosti dostal, rozdíl je pouze v tom, že „není tak kolmý“ a některé linie byly zkoseny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Každý Land Rover musí mít společné rysy a Evoque není výjimkou. 

Výsledný koncept LRX vzbudil velký zájem. Podle slov anglického designéra přicházeli po představení studie lidé s tím, že takový automobil musí mít. První krok se tedy setkal s velkým úspěchem, následovala ale ještě jedna část vývoje. Převedení konceptu do sériové podoby a zde dostali designéři jasné zadání. Sériová verze se musí od konceptu lišit jen minimálně. Když porovnáme studii se sériovou verzí, zjistíme, že rozdíly prakticky nejsou. Tento poměrně odvážný tah Land Roveru ovšem maximálně vyšel.

Celý projekt Evoque byl podřízen designu a designéři Land Roveru dostali po delší době opravdu takříkajíc volnou ruku. Marketingové oddělení se sice rozčilovalo, protože takový vůz přece nemohou prodávat, že ale šlo o správné rozhodnutí, to nejlépe dokazují prodeje. Jenom čeští dealeři měli desítky závazných objednávek, a to už v době, kdy zákazníci vůz na živo ještě nemohli vidět.

Na kvality Range Roveru Evoque se podíváme už za pár týdnů v rámci klasického redakčního testu. Uvidíme, co všechno kromě povedeného designu tento vůz nabízí.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků