Range Rover Evoque v akci!

Evoque je fenomén. Už posbíral přes 100 ocenění a ženy po něm blázní. Za to může hlavně tah automobilky, která angažovala Victorii Beckhamovou, aby ho propagovala. A tak není divu, že dnes většina těchto povedených aut stojí před nákupními středisky. Jenže Evoque to umí i v terénu…
Seznam kapitol
  1. Nahoru dolů; Na plný plyn
  2. Kompletní fotogalerie

Kolega, který se živí jako volný novinář, mi cestou do Rakouska, kde nás čekalo testování modelu Evoque v terénu, vyprávěl následující story. „Posledních několik dní před cestou jsem volal do ženských lifestylových časopisů. Nabízel jsem šéfredaktorkám článek o testování Range Roveru Evoque v Rakousku. A jejich reakce byly shodné. Jako kdyby byly nějak telepaticky propojené. Nejdříve odmítaly. Ale pak se jedna po druhé rychle rozpomněly – Že to je to auto od Beckhamové?! Tak to chceme. To musíme mít!“

Lze se pak divit údaji, že nejvíce se zatím prodávají nejslabší verze a dvoukolky?

Nejvíce letí verze, kterou  jsme v Rakousku testovali - RR Evoque 2,2 eD4 2WD. Ve verzi hatchback stojí 803 772 korun. Kupé je o něco dražší, jeho cena začíná na 829 033 korunách.    

Ženy totiž tvoří více než polovinu zákaznic. A ty s Evoquem nikdy do terénu nevyjedou. Nepotřebují pohon čtyř kol.

Nahoru dolů

My jsme se však ocitli v sousedství úchvatného Neziderského jezera, které je vedle Balatonu jediné stepní jezero v Evropě, proto, abychom tu Evoque proháněli terénem.

Zprvu jsem byl sice skeptický, místní krajina, Malá uherská nížina, byla jedna velká placka, ale jak vidíte na fotografiích, vhodných terénů jsme tu nalezli dost. V Stotzingu totiž byla vytýčená perfektní off-roadová trať.

Range Rover Evoque dobyl i autosalon v NY, získal zde 101. ocenění

Range Rover Evoque dobyl i autosalon v NY, získal zde 101. ocenění

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

Test: Range Rover Evoque SD4 - za sto bodů?

K dispozici jsme měli model Evoque v provedení s pohonem předních kol s osvědčeným čtyřválcovým turbodieselem 2,2 l common rail o výkonu 110 kW (150 k). Ten spolupracoval s šestistupňovou manuální převodovkou.

První kopce jsem sjížděl i vyjížděl se zatajeným dechem. Přiznávám, vozu jsem moc nevěřil. A na slovo jsem poslouchal instruktora, který nám do vozu prostřednictvím vysílačky dával pokyny. Přeci jen jsme museli volit stopu na polních cestách s hlubokými vyjetými kolejemi opatrněji než bychom volili třeba s Range Roverem či Freelanderem.

Nejnapínavější to pak bylo na terénních zlomech. Ovšem ukázalo se, že 22° přechodový úhel byl naprosto dostatečný.

Na plný plyn

Při výjezdu do strmých kamenitých svahů však měla 4,3 metry dlouhá dvoukolka problémy. Chtělo to jediné - vůz před stoupáním „rozpohybovat“. Když už se vůz jednou do svahu „zakousl“, tak totiž nepovolil.

Jistě, měl horší trakci než modely 4x4, které jsme zde také vyzkoušeli, ale zase byl výrazně lehčí. Mnoho za 4WD nezaostával. Jedním slovem - v terénu se Evoque s pohonem předních kol choval překvapivě suverénně, stabilně. To nebyl žádný manekýn. Propracovaný podvozek odváděl skvělou práci. Geny značky Range Rover byly prostě znát. 

Ostatně nejlépe o chování vozu vypovídají snímky z off-roadové trati…
 

Klepněte pro větší obrázek
I na takové terény jsme narazili na východních hranicích Rakouska s Maďarskem.  
Klepněte pro větší obrázek
Hlavní trumfy do terénu? Zvýšený podvozek a krátké převisy. 
Klepněte pro větší obrázek
Povel instruktora zněl jasně: "Pokud se vůz začne překlápět na stranu, ostře zatočte doprava a prudce přidejte plyn!"
Klepněte pro větší obrázek
Evoque se nezalekl ani bahnitého, půl metru hlubokého vodního toku.
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nahoru dolů; Na plný plyn
  2. Kompletní fotogalerie
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků