Range Rover Evoque už teď splňuje emisní testy pro rok 2020. S naftovým dvoulitrem

S přípravami automobilek na přísnější emisní normy a testování nových modelů nyní Land Rover oznamuje, že jeden z jeho vozů nadcházející nařízení pro rok 2020 splňuje již teď.

Nový Range Rover Evoque je podle britské automobilky prvním kompaktním SUV, které již nyní splňuje přísnější nařízení pro testování limitů vypouštění emisí v provozu. Nový standard RDE2 (Real Driving Emissions stage 2) má vejít v platnost až v lednu 2020, u nového Evoque se však Land Rover se splněním podmínek již nemusí zaobírat.

Přesněji ale zatím mluvíme o jediné variantě Evoque, a to základní motorizaci D150 s pohonem předních kol, manuální převodovkou a vznětovým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 110 kW (150 koní). U nové řady motorů Ingenium Land Rover vyzdvihuje hlavně konstrukci s ještě nižší úrovní vnitřního tření a pokročilejší technologií výfukových systémů.

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Testování limitů vypouštění emisí v reálném provozu, tedy zmíněné nařízení RDE, bylo spuštěno již se zavedením nové emisní normy Euro 6d-TEMP a testování novou metodou WLTP. Druhá a přísnější fáze reálných testů v provozu RDE2 bude povinná pro nové modely právě od ledna 2020 a automobilky budou muset zajistit, že jejich modely v silničním testu emitují méně než 80 mg NOx (oxidů dusíku) na jeden kilometr.

Během testů v reálném provozu se mimochodem zohledňují také různé kombinace jízdních stylů, studené starty motorů, zatížení vozidla pasažéry a zavazadly nebo jízdy při vysokých či nízkých okolních teplotách.    

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Kromě filtru pevných částic je vznětový dvoulitr v Evoque samozřejmě vybaven i poslední variantou technologie vstřikování kapaliny AdBlue před katalyzátor výfukových plynů, čímž je chemickou reakcí výrazně sníženo vypuštění emisí NOx do ovzduší. Land Rover uvádí, že od roku 2010 u svých motorů snížil emise NOx o celých 90 %.

Ke splnění přísnějších testů mají novému Evoque rovněž pomocí aktivní rolety za přední maskou motorového prostoru, které při nízkých teplotách zajistí rychlejší ohřátí motoru na provozní teplotu a zároveň při jízdě snižují aerodynamický odpor vozu. Land Rover pak samozřejmě očekává pozitivní výsledky přísnějších testů rovněž u svých mild-hybridních motorizací, které v nabídce modelu Evoque převažují.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

dnes | Vladimír Kadera | 38 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků