Range Rover Evoque už teď splňuje emisní testy pro rok 2020. S naftovým dvoulitrem

S přípravami automobilek na přísnější emisní normy a testování nových modelů nyní Land Rover oznamuje, že jeden z jeho vozů nadcházející nařízení pro rok 2020 splňuje již teď.

Nový Range Rover Evoque je podle britské automobilky prvním kompaktním SUV, které již nyní splňuje přísnější nařízení pro testování limitů vypouštění emisí v provozu. Nový standard RDE2 (Real Driving Emissions stage 2) má vejít v platnost až v lednu 2020, u nového Evoque se však Land Rover se splněním podmínek již nemusí zaobírat.

Přesněji ale zatím mluvíme o jediné variantě Evoque, a to základní motorizaci D150 s pohonem předních kol, manuální převodovkou a vznětovým dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 110 kW (150 koní). U nové řady motorů Ingenium Land Rover vyzdvihuje hlavně konstrukci s ještě nižší úrovní vnitřního tření a pokročilejší technologií výfukových systémů.

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Nový Range Rover Evoque už má české ceny. Nabídce vládnou mild-hybridy

Testování limitů vypouštění emisí v reálném provozu, tedy zmíněné nařízení RDE, bylo spuštěno již se zavedením nové emisní normy Euro 6d-TEMP a testování novou metodou WLTP. Druhá a přísnější fáze reálných testů v provozu RDE2 bude povinná pro nové modely právě od ledna 2020 a automobilky budou muset zajistit, že jejich modely v silničním testu emitují méně než 80 mg NOx (oxidů dusíku) na jeden kilometr.

Během testů v reálném provozu se mimochodem zohledňují také různé kombinace jízdních stylů, studené starty motorů, zatížení vozidla pasažéry a zavazadly nebo jízdy při vysokých či nízkých okolních teplotách.    

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Britové vyhráli spor s čínskou kopírkou. Kopie RR Evoque se přestane vyrábět

Kromě filtru pevných částic je vznětový dvoulitr v Evoque samozřejmě vybaven i poslední variantou technologie vstřikování kapaliny AdBlue před katalyzátor výfukových plynů, čímž je chemickou reakcí výrazně sníženo vypuštění emisí NOx do ovzduší. Land Rover uvádí, že od roku 2010 u svých motorů snížil emise NOx o celých 90 %.

Ke splnění přísnějších testů mají novému Evoque rovněž pomocí aktivní rolety za přední maskou motorového prostoru, které při nízkých teplotách zajistí rychlejší ohřátí motoru na provozní teplotu a zároveň při jízdě snižují aerodynamický odpor vozu. Land Rover pak samozřejmě očekává pozitivní výsledky přísnějších testů rovněž u svých mild-hybridních motorizací, které v nabídce modelu Evoque převažují.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků